jaar bezig, nog niet tevreden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jaar bezig, nog niet tevreden

Het iedereen,

Ben nu een jaar bezig met mijn transformatie, en ben flink vooruit gegaan. Mijn stats op 1 oktober 2010 waren als volgt:

72kg
    1.77 m lang
    vetp: ik denk iets van 15/16%. Ik was 'skinny fat'. Ook al was ik maar 72kg ik had een buikje en zeer weinig massa.

Ik was mijn fysiek destijds zat en besloot om mijn reis naar mijn droomfysiek te beginnen.
    Ik ben toen begonnen met serieuze krachttraining, 4 dagen per week en heb mijn cardio drastisch teruggeschroefd. Mijn voeding was voor het eerst in mijn leven grotendeels op orde door onder andere de kennis op bodynet.

Mijn stats nu zijn als volgt:

84kg
    1.77 m lang
    vetp: 14% (gemeten met een 3-punts tang meting)

Ik heb vorig jaar foto's gemaakt en gister weer, en eigenlijk vind ik de vooruitgang erg tegen vallen. Op de foto's zie je natuurlijk wel een stuk meer massa, maar ik had na een jaar zeer intensief trainen toch veel meer resultaat verwacht.

Ik voel me een stuk groter en fitter, maar op de foto's ziet het er allemaal een stuk minder uit. Bovendien is mijn vet% nog steeds niet onder de 10%, wat eigenlijk vorig jaar mijn doel was.

Als je 4x in de week KT doet, wil je groeien en daardoor heb ik bijna altijd boven onderhoud gegeten. Het is ook logisch dat me vet% dan niet veel daalt, maar ik wil nu toch wel een keer echt droog komen te staan.

Ik ben dus in exact 1 jaar tijd 12kg aangekomen en mijn vet% is een heel klein beetje gedaald. Maar het vreemde is, ik heb nog steeds een buikje.

Het is erg frustrerend dat je een jaar lang letterlijk elke week keihard hebt getraind, maar dat je nog steeds een (licht) buikje hebt. Ik had gewoon meer vooruitgang verwacht. Bovendien vind ik de massa die ik gewonnen heb niet supermooi nog, er zit nog niet erg veel definitie in. Je ziet dat ik duidelijk groter ben geworden, maar echt 'aesthetic' is het niet.

Ik zit nu echt op een punt dat mijn motivatie wegzakt, omdat het lijkt dat ik het allemaal voor niks doe. Ik ben nu ook aan het twijfelen of ik een cut moet inzetten of door moet clean bulken. Want ik heb nu 9 maanden van de 12 gecleanbulked, maar ondanks de massatoename vind ik het nog niet mooi.

Ik wou dit verhaal ff kwijt omdat het erg frustrend is, en hoop dat jullie misschien tips hebben. Gr El Magico
    Last edited by El Magico; 01-10-2011, 13:30.
    Failure is your friend

Klinkt bekend voor vele van ons denk ik...

ik ben ook soms niet tevreden met het resultaat van 1 jaar trainen ,maar als ik mij vergelijk met vorig jaar zie ik wel verschil ..

gewoon lekker doorgaan...

Comment

Bij mij ziet het er in de spiegel ook altijd een stuk beter uit dan op de foto

Comment

Mijn vooruitgang trekt ook op de ****.

Ik had nu al het lichaam van arnie moeten hebben ofzo.
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
          Mijn vooruitgang trekt ook op de ****.

Ik had nu al het lichaam van arnie moeten hebben ofzo.
          Heb ik gezegd dat ik verwacht anold te zijn dan? Ik vind de progessie gewoon tegenvallen, mag dat niet? Of ben ik dan gelijk aan het zeuren en heb ik geen geduld bla bla bla..

Ik vind dat ik er meer uit had kunnen/moeten halen in een jaar. Niet perse qua kilo's, maar meer qua vet% en definitie. Ik zit ondanks dat ik een jaar hard getraind heb een beetje op het zelfde gevoel als vorig jaar. Ik voel me nog steeds niet comfortabel met mijn lichaam.

Ik denk dat ik de komende tijd door ga cutten totdat ik tevreden ben met wat ik zie in de spiegel. Dan ga ik maar wat kilo's terug, ik voel me er dan mentaal beter bij..
          Failure is your friend

Comment

Ik weet ook wel dat ik vooruit ben gegaan, maar ben ook niet super tevreden.. ik heb dan ook niet zoveel geduld. Anders post eens je pics?
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by El Magico View Post
              Heb ik gezegd dat ik verwacht anold te zijn dan? Ik vind de progessie gewoon tegenvallen, mag dat niet? Of ben ik dan gelijk aan het zeuren en heb ik geen geduld bla bla bla..

Ik vind dat ik er meer uit had kunnen/moeten halen in een jaar. Niet perse qua kilo's, maar meer qua vet% en definitie. Ik zit ondanks dat ik een jaar hard getraind heb een beetje op het zelfde gevoel als vorig jaar. Ik voel me nog steeds niet comfortabel met mijn lichaam.

Ik denk dat ik de komende tijd door ga cutten totdat ik tevreden ben met wat ik zie in de spiegel. Dan ga ik maar wat kilo's terug, ik voel me er dan mentaal beter bij..
              Gleke zijn post is niet bedoeld om jou af te kraken, hij wil zeggen dat hij ook graag zag dat hij wat sneller groeide

Comment

Ben je endo of meso?

Comment

Meesteres ben ik

Comment

Originally posted by El Magico View Post

Je hebt toch ergens iets niet goed gedaan Magico.
                    Als jouw bf% is en was zoals je aangeeft dan heb je ook wat vet gegaind, dus is niet gedaald

Had je nog ergens staan wat je allemaal eet per dag? En wel inclusief alle cheat.......en graag je trainingschema.
                    Dan zal ik even kijken wat je moet veranderen om wat ripter te worden met wat meer cuts.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
                      Meesteres ben ik
                      Oeh yeah, maak me gek meesteres Jantje.......
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Je bent niet de enige hoor, in de cut zul je denk ik het meeste borstspieren verliezen, armen en schouders vallen wel mee(komt ook door betere definitie dan) Ik sta nu op 11% bf, schouders en abs zijn redelijk gedefinieerd, maar mn borst is niet supervol.
                        Dus ik raad je aan om door te bulken, maar als je je mentaal beter wilt voelen door meer definitie, probeer dan een paar % te zakken maar overdrijf het niet tot 8% want dan zul je er scharminkelig bij lopen denk ik
                        Het zal wel helpen om foto's te plaatsen om een goed advies te krijgen
                        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

dubbelpost
                          189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                          Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ik denk dat we het probleem allemaal wel kennen. Zelf ben ik endomorph, en een eigenschapnis van dit lichaamstype dat je minder koolhydraten nodig hebt om massa aan te zetten. Maar heeft ook een eigenschap om sneller vet te worden. Probeer eens wat te snijden in de koolhydraten en toch het zelfde te blijven trainen.

Ik at zelf namelijk altijd te veel tijdens het cutten, ondanks dat ik een goede schatting had gemaakt via berekeningen. Nu ik eenmaal lager zit in totaal kcal en toch mijn trainingen doe blijf ik vet dalen en merk ik dat er qua massa vooruitgang is.

Dit is mijn bevindingen en hoeft dus helemaal niet overeen te komen met de bewezen theorien etc.

Comment

Ik heb hier ook best last van hoor. Ben in een jaar ongeveer 11 kg aangekomen met 2 keer trainen in de week. Toen ik serieus begon was ik een scharminkel. Woog 66 kg en was rond de 175cm. Ik weeg nu op het moment 76,6 kg. Soms denk ik wel eens: Heb ik wel massa gewonnen? Ik heb namelijk ook wel wat vet gegained. Ik kan mijn buik ook behoorlijk uitzetten. Toch zijn er wel mensen die zien dat ik toch massa heb gewonnen, dat doet me best goed. Want ik zelf zie het niet altijd. Toch blijf ik wel twijfelen hoor, is mn voeding goed, doe ik de juiste oefeningen. We zitten hier allemaal mee, en ik denk dat jij aardig opweg bent hoor. Succes man!
                              All time PRs: 195/135/232,5
                              Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X