Geen massa, maar kracht!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen massa, maar kracht!

Ik heb zoals iedereen een droomfysiek. Na veel trainen en eten kom ik dan toch hopelijk op de maximale breedte die ik wil bereiken. Dit is nog niet het moment, maar ik was benieuwd of je als je je droomfysiek hebt je bijvoorbeeld alleen daarna nog maar voor kracht kan gaan. Mijn bedoeling is dan niet meer massa winnen, maar alleen puur kracht. Is zoiets mogelijk?
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Dan zou je voor een specifiek powerlifting-schema kunnen gaan. Of je dan ook meer massa krijgt weet ik niet zeker.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

ook als je alleen voor kracht traint zul je massa blijven winnen maar je kunt het natuurlijk zoveel mogelijk proberen te beperken
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Waarom wil je geen massa meer aanzetten b-b?

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
          Waarom wil je geen massa meer aanzetten b-b?
          hij gaat voor de beachboy look denk ik.
          niks mis mee lijkt mij.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Kan wel denk ik, aangezien PL te maken heeft met neuromusculaire controle (motor units) en dus het recruteren van meer spieren voor bepaalde oefeningen. Echter zal je bij steeds toenemende zwaarte in je oefeningen op den duur ook weer massa pakken.

Klopt dit een beetje?
            Train hard or go hormone

Comment

Als je puur op kracht gaat trainen zul je niet zoveel massa erbij kweken als wanneer je puur voor massa traint. Natuurlijk, iemand die op kracht traint zal groter worden. Dat is een feit. Als je na een paar maanden 50 kg meer kunt tillen zul je er gegarandeerd anders uit zien dan daarvoor. Maar dat is een leuke bijkomstigheid, want de training zelf is niet specifiek gericht op massa.

Wanneer je voor massa traint zit je meestal in de hogere repetities en meer volume, puur erop gericht om hypertrofie te stimuleren. Een goed voorbeeld is Tom Platz, die zijn gigantische dijen te danken heeft aan zwaar squatten met veel repetities. Squat sets van 30 repetities waren voor hem normaal. Voor powerlifters is dat niet interessant, voor hun telt hoeveel zij kunnen tillen en de rest is bijzaak.

Er was ooit een squat wedstrijd tussen Tom Platz en Fred Hatfield, de eerste man die 1000 pond kon squatten. Platz verloor de eerste ronde; het maximale wat hij kon tillen was 346 kg terwijl Hatfield 388 kg omhoog duwde.

Fred Hatfield & Tom Platz

Maar toen werd het gewicht verlaagd naar 227.5 kg om te kijken wie de meeste reps eruit kon person. Platz kreeg het gewicht 23 keer omhoog terwijl Hatfield bij 11 reps bleef steken.

http://forum.bodynet.nl/films-fotos-...eps-227-a.html
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Kun je dan niet gewoon minder dagen gaan trainen? En je voeding op je behoefte houden?
                Constantia et labore

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X