Een dip - Doorzetten!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een dip - Doorzetten!

De afgelopen 3 weken zit ik in een behoorlijke dip lichaamlijk gezien. De gewichten die ik voorheen aankon en waar ik energie uit putte die krijg ik nu amper de lucht nog in. Ik zit qua gewichten in de krachttraining echt bijna weer op mijn startgewicht (op 1 juni begonnen!). Het werk op het moment zo demotiverend dat ik het zelfs niet meer volhou als ik daadwerkelijk aan het sporten ben en als ik dus fail naar huis ga.

Ook ben ik alweer 2 kg aangekomen en is er qua centimeters de afgelopen tijd ook niets meer afgegaan.

Iedere keer sleep ik mijzelf weer naar de sportschool maar geef ik het weer op omdat ik gewoon geen kracht heb.

Zou ik teveel gewend zijn geraakt aan mijn eetschema? Is het op het moment gewoon teveel (combinatie van school, stage en flink werk in en rondom huis) en dat ik daardoor minder energie heb?

Ik baal er echt zo van want tot eind augustus ging het zo goed en was ik zo gemotiveerd en nu is dat hele gevoel totaal weg. Ik was toen zelfs trots aan het worden op mijn lichaam en als ik mijzelf nu in de spiegel zie, zie ik alleen maar de negatieve punten.

Heeft iemand de tip, of blijft het toch gewoon doorgaan en dan komt die drive wel weer terug? Ik wil echt met flinke motivatie en plezier blijven sporten namelijk.
    "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Misschien is het allemaal even teveel en kun je beter een week je even rust nemen.barst je volgende week weer van de energie.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Dat kunnen echt zoveel dingen zijn..

Was jij niet iemand die eerst veel te weinig at, en nu eigenlijk begon met normaal eten? Zo ja, dan zou het kunnen dat je lichaam er zo goed op reageert, dat je weer moet ophogen.

Comment

Ik begrijp hier eventjes helemaal niks van.

Als ik naar mezelf kijk; ik pak nu ook wat minder gewicht, maar dat is logisch ik raak een klein beetje volume en kracht kwijt uit de spieren door lager in KH te zitten. Maar daar maak ik me niet druk om.
        Mijn gewicht is de laatste paar weken met een kilo of 3 gestegen en ik ben daar heel erg blij mee en nog meer gemotiveerd. Maar jij bent er door gedemotiveerd?

Hoezo? Waarom? Het is toch heerlijk als je vet en vocht kwijtraakt en spiermassa beter/meer wordt?

mbt je centimeters die je wel of niet kwijt raakt, dat komt wel weer goed, maar misschien zit je niet helemaal goed in je voeding en raak je daardoor wat minder bf kwijt op dit moment.

Ow bij een energie dip, ga naar Kruidvat en haal een potje energie booster, dat werkt wel, geeft flink wat energie.
        Heb je je voeding verder goed op orde...krijg je voldoende vitamines binnen?

Maar komop he....de aanhouder wint!
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Het is meer een spiraal waar ik inzit op het moment..

Minder energie - minder gewicht kunnen pakken - weer bijna op het niveau toen ik begon - demotiverend - ik zie mijzelf in de spiegel en denk 'zie je, doordat je niet goed sport wordt het niets - demotiverend.

Maar het begint volgens mij allemaal met mijn energiepijl wat echt laag ligt. Ben 's avonds ook echt lichaamlijk moe. (Voel mijn benen vooral erg goed).

Misschien is zo'n energiebooster niet eens gek om eens te proberen. Ik dacht misschien ook aan meer ijzer eten. Eens kijken uit welke producten naast rood vlees ik dat nog meer kan halen.

Ik merk ook dat ik 's avonds weer suikerdips krijg en behoefte heb om te gaan snaaien. Dus misschien is Kcal ophogen wel een goed plan om dat te voorkomen.

@ marnop, die kilo's moet ik inderdaad niet over nadenken, kan zo ook vocht zijn of weet ik het wat.. Maar doordat ik niet zo energiek ben op het moment wijt ik die kilo's aan het feit dat ik niet doorzet. Misschien is het een beter plan om de weegschaal gewoon even weg te zetten want dat werkt op het moment niet echt motiverend.

Comment

Supernatural wat boeit het gewicht nou dat je tilt? Het gaat om de intensiteit. Jij moet gewoon kapot uit de sportschool gaan en een voldaan gevoel hebben. Post eens ff je voedingsschema en die energiebooster kan indd helpen(iets extremer noxipro mischien voor je). Je moet je niet teveel focussen op gewicht, het zijn maar facking cijfers.

Ik denk dat je te weinig kh eet.

Comment

KOM OP Supernatural, uit die dip jij!

Laat idd even iemand naar je schema kijken en misschien een weekje rust ook geen slecht idee. Want nu ga je wel, maar voel je je niet goed.
              je was inderdaad supergoed bezig.

En dat heb je dus IN je! Je kan het meid.
              I don't care what the whisperers say
              Cos' they whisper too loud for me
              na 3 weken rust houden, nu weer KT oppakken en fietsen op de ligfiets.

Comment

Heb het even uitgerekend en mijn eten is verbaggerd!

Kom op een krappe 1500 Kcal uit. (als ik 's avonds niet ga snaaien)
                - 91 eiwit
                - 106 KH
                - 57 vet

(getallen hierboven zijn ongeveer, heb het even snel berekend)

Ik snap er helemaal niets van! Ik ben naar mijn idee echt niet minder gaan eten! Het enige wat ik niet meer pak is kwark.. (okee en soms schiet mijn middag tussendoortje er ook bij in)..

Vandaar dat ik dus 's avonds een ontzettende suikerdip/vreetkick krijg en mijzelf zo lusteloos voel. Bah.

Misschien moet ik ook Whey gaan drinken. Dat krijg ik een bak eiwitten en Kcal binnen en dan hoef ik niet zo te proppen. Of is dit een hele foute instelling?

Ik moet gewoon niet zeuren en doorgaan en beter eten. Ik weet het..!

Comment

Zijn er dingen veranderd in je leefsituatie, dingen die bijv. emotioneel veel energie kosten?
                  Dat kan ook super vermoeiend zijn.
                  Misschien ben je gevoelig voor "herfstblues" , er zijn mensen die vermoeid worden als de hoeveelheid daglicht afneemt, ik heb zelf in de zomer absoluut meer energie dan in de donkere tijd van het jaar.

En verder.........kop op meid! Jij was juist zo'n positief voorbeeld tussen al die vrouwen die na 2 weken afhaken, hou dat vast!
                  Neem dan inderdaad minder gewicht, zoals gezegd zegt dat heus niet alles.
                  Maar als je met minder gewicht een lekkere, voldane training hebt, heb je toch je doel bereikt en dát motiveert weer om door te gaan.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
                    Heb het even uitgerekend en mijn eten is verbaggerd!

Kom op een krappe 1500 Kcal uit. (als ik 's avonds niet ga snaaien)
                    - 91 eiwit
                    - 106 KH
                    - 57 vet

(getallen hierboven zijn ongeveer, heb het even snel berekend)

Ik snap er helemaal niets van! Ik ben naar mijn idee echt niet minder gaan eten! Het enige wat ik niet meer pak is kwark.. (okee en soms schiet mijn middag tussendoortje er ook bij in)..

Vandaar dat ik dus 's avonds een ontzettende suikerdip/vreetkick krijg en mijzelf zo lusteloos voel. Bah.

Misschien moet ik ook Whey gaan drinken. Dat krijg ik een bak eiwitten en Kcal binnen en dan hoef ik niet zo te proppen. Of is dit een hele foute instelling?

Ik moet gewoon niet zeuren en doorgaan en beter eten. Ik weet het..!

Als je berekening van je voeding klopt....idd erg weinig van alles.
                    Je mag als je een eetkick krijgt anders wel een rijstwafel pakken of een matze, matzes zit niks in, is alleen tarwebloem en water. is pure schone carbs. Een gekookt eitje mag je ook best eten of lekker komkommer en bleekselderij mixje maken. Ei stilt langer de honger dan KH bronnen meestal.
                    komkommer en bleekselderij werken vochtafdrijvend, dus als je extra vocht vasthoudt...altijd handig.

Succes he....go for it!
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
                      Vandaar dat ik dus 's avonds een ontzettende suikerdip/vreetkick krijg en mijzelf zo lusteloos voel.
                      Iedereen heeft wel eens een avondje dat hij/zij een vreetkick heeft, zich lusteloos voelt.
                      Maar als je dat structureel hebt, is het toch erg aannemelijk dat er iets niet goed is aan je voeding. Hoe moet zich dat anders uiten?

Comment

Bedankt voor alle goede woorden.

Kom net van de supermarkt terug en heb goede weekboodschappen gehaald.

Veel rood mager vlees, kip en witvis. Genoeg lekkere groentes. (verse spinazie, andijvie, wortelen, brocolli).

Wat vinden jullie van de voedingswaarde van eiersalade voor op 1 a 2 knackerbrod per dag. (dat wil ik misschien als tussendoormoment inlassen rond half 4). De ene dag ongebrande noten, de andere dag 1 a 2 knackerbrod met eiersalade.

Per 50 gram

-120 Kcal
                        -4.0 eiwit
                        -3.5 kh
                        -10 vet
                        -1.3 verzadigd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X