Conditie of kracht/sterkte?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Conditie of kracht/sterkte?

hey iedereen,

Ik heb een vraag wat is belangrijker in een gevecht conditie of kracht/sterkte?

Want nu ik zwaarder ben geworden door spier massa is mijn conditie wat minder geworden.
    En ik ben bang dat als ik ga vechten snel moe wordt.

Stel dat jij 2x zo sterk bent als iemand die een betere conditie heeft dan jou. Hoewel je zou denken dat de tegenstander het langer volhoudt, is dit niet het geval. Voor elke inspanning van hem, hoef jij namelijk maar de helft van je energie te gebruiken. Dus is hij bezig om maximaal zijn energie te verbruiken terwijl jij redelijk rustig bezig bent.

Imo: kracht>conditie. Maar beide moeten aanwezig zijn.

Comment

Originally posted by jowblob View Post

Want nu ik zwaarder ben geworden door spier massa is mijn conditie wat minder geworden.
      .

Ik denk dat dit niet klopt........ik denk dat je gewoon niet aan je conditie hebt gewerkt.
      Zelf heb ik ooit gevoetbald en langzaam aan werd ik zwaarder en zwaarder en mijn conditie werd relatief ook beter, zelfs op mijn topgewicht van 130kilo kon ik gewoon hard genoeg sprinten, sneller zelfs dan eerder en werd niet sneller moe....waarom...? Omdat ik ook gewoon voetbaltrainingen had 2x per week.

Je conditie kan je verwaarlozen of verbeteren, de keus is aan jou.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Wanneer je vecht op straat ofzo, is het veelal een korte inspanning en dan knalt de adrenaline door je lichaam dus die conditie.. mwa ik zeg niet dat je er niks aan hebt maar tegenover dubbele kracht leg je het wel hard af. Techniek en snelheid daarentegen is een heel ander verhaal.
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

combineer je:
          techniek, snelheid, kracht en het vermogen om pijn te kunnen incasseren, dan heb je een echte vechtmachine

Elke individuele eigenschap zul je specifiek moeten trainen, om deze te verbeteren. het is dus wat marnop al zei, je hebt wellicht je conditie verwaarloosd.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

wat ben je nu met snelheid en techniek als de tegenstander veel sterker en zwaarder is ,ik heb ooit anton geesinck een demostratiegevecht zien doen ,tegen de 10 beste judocas van antwerpen ,een voor een welteverstaan ,na de zesde of zo werd hij wat moe en ging op zin knieen en ellebogen op de grond zitten,die gastjes konden hem geen mm bewegen

Comment

Als het je gaat om vechten op straat, deel de eerste klap uit en je hebt al voor 50% gewonnen.

Zeker als je een stuk sterker bent, maar daarna moet je nog wegrennen

Comment

combo van

conditie dat je er constant druk op kunt leggen

kracht zodat je hem ook werkelijk kunt raken
                (ik heb zelf wedstrijden thai boksen gedaan)
                There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X