Beginnersvraagjes...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik snap de reactie van markrodenburg2 wel. Toen ik hier toekwam twee maanden geleden zat ik ook vol vragen en was ik ook direct doorverwezen naar de stickies, wat ik ook niet zo leuk vond.
    Als de stickies toch 'de basis' is voor jullie, spaar je veel meer tijd uit door snel een antwoord te geven, dan door 5 à 6 alinea's te typen over het gebruik van de stickies en waar ze voor dienen.
    Veel mensen hier willen de 'nieuwelingen' niet helpen heb ik zo de indruk. Ze zijn eerder bezig met het bijhouden van een log, wat mij echt geen bal kan schelen. Hou dat bij in excel of een ander programma, wat ik kan me niet inbeelden dat veel mensen hier geïnteresseerd zijn in andere mensen hun progressies. En dan nog, je kunt typen wat je wil. Ik kan ook zeggen dat ik 80kg kan bankdrukken en iedereen zou me geloven. Als ik er evenveel van wist zoals jullie, zou ik blij zijn om nieuwelingen te helpen met mijn advies.
    Doorverwijzen naar stickies is altijd gemakkelijk en kan iedereen. Niet alles is zo logisch als sommige hier denken, omdat zij al veel weten over voeding, trainen, ...
    Gelukkig zijn er dan ook nog leden zoals marnop, die graag nieuwelingen helpen met eigen advies en ervaring.
    Alvast nog veel succes met je training markrodenburg2.

Comment

@Kitschy

Prima, jou zou ik wel geholpen hebben achteraf. Maar dat is omdat ik weet dat je hier na een paar maanden nog bent. Er zijn ook mensen die vragen stellen en dan nooit meer terugkeren.

Comment

Waarom moet de verblijfduur een bepalende factor spelen in het al dan niet oplossen van vragen? Als er dus een persoon (die je nooit eerder zag) om hulp vraagt in de fitness, zou jij deze niet helpen omdat je denkt dat hij toch nooit meer terugkomt? Ik zie dat markrodenburg2 nieuw is van 13 oktober. Dat is dus drie dagen geleden, en nu kan jij al met zekerheid zeggen dat hij nooit meer zal terugkomen? Het is niet omdat hij inactief is, dat hij nooit op het forum zit hé. Ik post hier ook niet veel, maar zit toch wel dagelijks hier te lezen en bij te leren.
        Maar nu durf ik zelf ook bijna geen vragen meer stellen. Kijk maar even naar deze topic: http://forum.bodynet.nl/afslanken/44...nderen-23.html
        Ik vroeg gewoon wat 'HIIT' is, en kijk eens wat voor 2 imbiciele antwoorden ik kreeg? Ok, ik kon het inderdaad opzoeken, maar als ik zit met een vraag, heb ik de neiging om ze direct te stellen (zoals ik daar deed). Sommige mensen hier hebben imo een te groot gedacht van hunzelf, "een dikke nek" zoals we bij ons zeggen. Maarja, niks aan te doen zeker?

Comment

Ondanks dat ik altijd wel probeer beginners te helpen waar ik kan, vind ik dat er ook gezeurd kan worden. Als je nou echt verwacht dat in je leven iedereen aardig is en je helpt zonder zelf wat moeite te doen heb je een plank voor je hoofd. Om nou weg te gaan van een forum omdat mensen niet echt aardig(naar mijn idee was er niks arrogant aan die reacties trouwens) zijn dan heb je geen ruggengraat je kunt daar toch wel tegen joh. Zoniet dan moet je dat uiteindelijk gewoon leren. Als alles je in de schoot geworpen wordt leer je niet zelfstandig te worden he.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Kitschy View Post
            Waarom moet de verblijfduur een bepalende factor spelen in het al dan niet oplossen van vragen? Als er dus een persoon (die je nooit eerder zag) om hulp vraagt in de fitness, zou jij deze niet helpen omdat je denkt dat hij toch nooit meer terugkomt? Ik zie dat markrodenburg2 nieuw is van 13 oktober. Dat is dus drie dagen geleden, en nu kan jij al met zekerheid zeggen dat hij nooit meer zal terugkomen? Het is niet omdat hij inactief is, dat hij nooit op het forum zit hé. Ik post hier ook niet veel, maar zit toch wel dagelijks hier te lezen en bij te leren.
            Maar nu durf ik zelf ook bijna geen vragen meer stellen. Kijk maar even naar deze topic: http://forum.bodynet.nl/afslanken/44...nderen-23.html
            Ik vroeg gewoon wat 'HIIT' is, en kijk eens wat voor 2 imbiciele antwoorden ik kreeg? Ok, ik kon het inderdaad opzoeken, maar als ik zit met een vraag, heb ik de neiging om ze direct te stellen (zoals ik daar deed). Sommige mensen hier hebben imo een te groot gedacht van hunzelf, "een dikke nek" zoals we bij ons zeggen. Maarja, niks aan te doen zeker?
            Met die instelling, hoef je niet veel hulp te verwachten op dit forum. Er wordt van nieuwe leden verwacht, dat zij zelf ook inzet en moeite tonen. Als er dan na een zoektocht naar informatie, nog altijd dingen onduidelijk zijn, kunnen vragen door andere leden beantwoord worden. Ik ben dan altijd bereid om mensen te helpen.

Mensen die zelf te lui zijn om 2 woorden in google of de zoekfunctie in te typen, om aan bepaalde informatie te komene weiger ik om te helpen.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Tot nu toe is er op dit forum nog niks in m'n schoot geworpen hoor, integendeel, altijd zo'n waardeloze reacties waarvan ik dan denk 'hou toch gewoon je mond dan'. De enigste die me echt al heeft geholpen hier is marnop en een paar mensen in de gym zelf. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet tevreden ben over dit forum. Ik leer zeer veel bij door te lezen en te lezen. Maar als ik dan zelf eens met een vraag zit die ik hier wil stellen, krijg ik dan zo'n domme antwoorden. En dat vind ik wat spijtig en word er dan beetje pissed van. Heb nu al 3-4 topics geopend met steeds verschillende vragen, en nooit echt een duidelijk antwoord op gekregen.
              Zal dus maar blijven lezen en trainen, mss moet ik eerst zo gespierd zijn als jullie eer iemand m'n vragen wil beantwoorden

Comment

Als iemand niets bijdraagt aan dit forum dan is die persoon wat mij betreft ook de hulp niet waard. Het is geven en nemen, nieuwelingen nemen vooral. Het heeft naar mijn mening ook geen zin om 6000x dezelfde vragen te beantwoorden. 'Hoe val ik af', 'Wat is een goed schema voor een beginner'.
                Het is lekker makkelijk om een topic te maken met vragen zoals 'wat is HIIT?', maar het is 2011 en google vindt 573000 resultaten in een fractie van een seconde als je 'HIIT' intypt. Wat specifiekere vragen worden vaak wel goed beantwoord hier.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Met die instelling, hoef je niet veel hulp te verwachten op dit forum. Er wordt van nieuwe leden verwacht, dat zij zelf ook inzet en moeite tonen. Als er dan na een zoektocht naar informatie, nog altijd dingen onduidelijk zijn, kunnen vragen door andere leden beantwoord worden. Ik ben dan altijd bereid om mensen te helpen.

Mensen die zelf te lui zijn om 2 woorden in google of de zoekfunctie in te typen, om aan bepaalde informatie te komene weiger ik om te helpen.
                  Ik mocht inderdaad hetgeen dat jij vetgedrukt hebt gezet niet zo verwoorden, maar zoals reeds gezegd, kom ik soms pissed op zo'n reacties. Daarin geef ik je dus gelijk.

Maar wat is er mis als ik eens snel wil vragen wat het is? Het is toch maar een vraag? 90% van jullie weten wss wat het betekent, dus ff snel antwoorden is toch ook maar een kleine moeite voor jullie, ipv mij direct de rug toe te keren omdat ik zogezegd niks opzoek.

Comment

Originally posted by Burnedice View Post
                    Als iemand niets bijdraagt aan dit forum dan is die persoon wat mij betreft ook de hulp niet waard. Het is geven en nemen, nieuwelingen nemen vooral. Het heeft naar mijn mening ook geen zin om 6000x dezelfde vragen te beantwoorden. 'Hoe val ik af', 'Wat is een goed schema voor een beginner'.
                    Het is lekker makkelijk om een topic te maken met vragen zoals 'wat is HIIT?', maar het is 2011 en google vindt 573000 resultaten in een fractie van een seconde als je 'HIIT' intypt. Wat specifiekere vragen worden vaak wel goed beantwoord hier.
                    Ik maakte geen nieuw topic aan hoor, ik kwam gewoon toevallig dat woord tegen in de topic van de desbetreffende member, en wou ff snel off-topic vragen wat het betekende, that's it. Maar ja, heb nu wel m'n lesje geleerd. Blijkbaar is mijn denkwijze anders dan die van jullie.

En idd, er zijn veel zo'n topics van 'Hoe val ik af' e.d., ikzelf maakte ook zo eentje toen ik hier toekwam. Dus ik snap de mensen wel die dat vragen, ze willen gewoon zo goed mogelijk geholpen worden door jullie en denken dat ze met de stickies geen antwoord zullen krijgen. Ze hopen op meerdere reacties van verschillende mensen. Een kritische geest kan geen kwaad, dus wrm direct alles geloven wat in de stickies staat? Ok, +90% zal wel de waarheid zijn, maar soms lees ik hier ook dingen en in de gym hoor ik dan iets helemaal anders.
                    Veel 'nieuwelingen' hebben ook geen zin om al die stickies door te lezen, ikzelf ook niet in het begin. Het is een heleboel tekst, dus zag het niet echt zitten. Daarom starten ze direct een nieuw topic.
                    Ik begrijp dus beide partijen, iedereen moet een beetje water bij de wijn doen he.

Comment

Oké, ik lees dat sticky wel even door dan. Als je gaat fitnessen dan mag je tog ook gewoon vragen hoe een oefening moet, dan geven ze je tog ook niet een gebruikershandleiding en moet je het verder maar uitzoeken.

Verder vroeg ik me af of leeftijd invloed heeft op spiergroei. Aangezien ik nog 17 ben.

Comment

Het blijft een sport die je voor jezelf doet, je moet het allemaal willen leren, dan ga je vanzelf gewoon zoeken zonder te vragen. Op een gegeven moment heb je een boel info en kan er wat verwarring ontstaan, daar kun je dan een vraag over stellen. Als je alles vraagt en er netjes antwoorden op krijgt zul je ook nooit een eigen gedachte erachter ontwikkelen. Als je weet dat je iets moet doen, maar niet waarom je dat doet heb je er uiteindelijk ook weinig aan als je verder komt.
                        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by markrodenburg2 View Post
                          Oké, ik lees dat sticky wel even door dan. Als je gaat fitnessen dan mag je tog ook gewoon vragen hoe een oefening moet, dan geven ze je tog ook niet een gebruikershandleiding en moet je het verder maar uitzoeken.

Verder vroeg ik me af of leeftijd invloed heeft op spiergroei. Aangezien ik nog 17 ben.
                          Leeftijd indirect wel. Nu zit jij in een periode met lekkere hoge hormoonlevels. Profiteer daarvan

Comment

Ik mocht inderdaad hetgeen dat jij vetgedrukt hebt gezet niet zo verwoorden, maar zoals reeds gezegd, kom ik soms pissed op zo'n reacties. Daarin geef ik je dus gelijk.

Maar wat is er mis als ik eens snel wil vragen wat het is? Het is toch maar een vraag? 90% van jullie weten wss wat het betekent, dus ff snel antwoorden is toch ook maar een kleine moeite voor jullie, ipv mij direct de rug toe te keren omdat ik zogezegd niks opzoek.
                            De meeste beginners hebben kort door de bocht bijna allemaal dezelfde wensen, en hebben veelal dezelfde vragen.

Hoeveel setjes moet ik doen, hoevaak moet ik trainen, welke oefeningen zijn het beste, welke dingen moet ik eten, hoeveel moet ik eten om massa te krijgen, hoeveel moet ik eten om vet% teverlagen, hoe krijg ik een six pack?, hoevaak moet ik cardio doen, moet ik intensieve cardio doen of rustige cardio, ik wil eiwitten poeder of weight gainer gebruiken welke kan ik het best gebruiken, ik wil creatine gebruiken is dit aan te raden, en ga zo maar door.

Ten eerste is er vaak geen eenduidig antwoord op deze vragen. Maar is het afhankelijk van een heel scenario aan informatie. Je kan dus enkel een nuttig antwoord geven op deze vragen, als je een hele waslijst aan informatie van de desbetreffende persoon weet.

je kan dus vaak niet even snel in 1-2 regels zeggen: hier is je antwoordm, veel plezier ermee. Het is vaak een heel proces om iemand op de goede weg te krijgen.

omdat zoveel beginners hetzelfde willen, en daarvoor vaak hetzelfde moeten doen (kcal verbranding vaststellen, trainingsschema maken, voedingschema maken. etc etc etc), zijn er stickys met basis informatie. de informatie in de stickys is bedoeld voor beginners, zodat deze zelfstandig een basis aan kennis kunnen verwerven en van start kunnen gaan, zonder dat de meer ervaren mensen constant 20x per dag dezelfde vragen hoeven te beantwoorden. natuurlijk is het geen absolute waarheid, en zijn er meerdere methoden en manieren om iets te bereiken, maar de stickys geven iig een richtlijn en houvast.

Het dikgedrukte is namelijk zeer irritant. niet iedereen is hier om nieuwelingen te helpen, maar ook om zelf erbij te leren, te leren uit logjes van anderen, het motiveren van anderen en zelf gemotiveerd worden, en er zijn wellicht nog tientallen redenen voor mensen om hier te zijn. en ik denk dat het helpen van beginners voor velen niet de reden is. ze doen het wel, mits ze zien dat de persoon hier behoefte aan heeft omdat hij er zelf niet uitkomt, maar het is niet hun hoofd motivatie.

De meesten hier op het forum willen graag anderen helpen bij problemen waar deze zelf niet uitkomen. Jouw instelling om bij het minste of geringste snel even iets vragen, is op school misschien wel nog aanvaardbaar, omdat een leraar betaald wordt hiervoor.

Tijdens de rest van je leven zul je merken, dat zelfstandigheid, zelfstudie en zelf dingen uitzoeken en regelen, zeer gewenst zijn. En als je dan laat zien dat je heel erg je best hebt gedaan, maar het lukt je niet, of je snapt iets niet, dan zal vrijwel iedereen je graag verderhelpen. maar eerder niet.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Tot nu toe is er op dit forum nog niks in m'n schoot geworpen hoor, integendeel, altijd zo'n waardeloze reacties waarvan ik dan denk 'hou toch gewoon je mond dan'. De enigste die me echt al heeft geholpen hier is marnop en een paar mensen in de gym zelf. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet tevreden ben over dit forum. Ik leer zeer veel bij door te lezen en te lezen. Maar als ik dan zelf eens met een vraag zit die ik hier wil stellen, krijg ik dan zo'n domme antwoorden. En dat vind ik wat spijtig en word er dan beetje pissed van. Heb nu al 3-4 topics geopend met steeds verschillende vragen, en nooit echt een duidelijk antwoord op gekregen.
                              Zal dus maar blijven lezen en trainen, mss moet ik eerst zo gespierd zijn als jullie eer iemand m'n vragen wil beantwoorden
                              Het "topic" waar jij naar doorverwees, was niet eens een eigen geopende topic waarin je jouw vraag stelde, maar het topic van een ander lid. jij misbruikte dit topic voor het stellen van jouw vraag. in dat geval zou ik ongeacht wat de vraag is, niet antwoorden.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                                Het blijft een sport die je voor jezelf doet, je moet het allemaal willen leren, dan ga je vanzelf gewoon zoeken zonder te vragen. Op een gegeven moment heb je een boel info en kan er wat verwarring ontstaan, daar kun je dan een vraag over stellen. Als je alles vraagt en er netjes antwoorden op krijgt zul je ook nooit een eigen gedachte erachter ontwikkelen. Als je weet dat je iets moet doen, maar niet waarom je dat doet heb je er uiteindelijk ook weinig aan als je verder komt.
                                Dat is waar. Maar ik denk dat ik hier een verkeerd beeld heb geschept over mezelf. Ik lees dus al 2 maanden elke dag hier, leer dus ook elke dag bij. Je mag zeker niet denken dat ik altijd alles direct vraag. Soms durf ik dat wel eens doen, maar in de toekomst zal het niet meer voorkomen (hier toch niet).
                                En sorry markrodenburg2 om je topic te 'verpesten' , ik snapte gewoon je reactie terwijl anderen dat niet deden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X