Verschil in borstkast etc.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschil in borstkast etc.

Dag mensen,
    Ik heb een vraag die misschien eerst even een kleine introductie nodig heeft.
    Ik ben 42 jr. en sinds 1,5 jr. heerlijk aan het fitnessen, gemiddeld 2 á 3x per week. Mijn gewicht was met 67 kg en 1.83 cm lang niet echt goed.
    Ik heb mijn eetpatroon flink aangepast en dit samen met het trainen heeft geresulteerd in nu bijna 77 kg.
    Nu zie ik dat mijn linker borstkast/arm eigenlijk mijn gehele linkerzijde achter blijft. Mijn verklaring is dat ik na een zeeeer ernstig ongeval op 15 jarige leeftijd geheel verlamd ben geweest door een dwarsleasie, hierbij was mijn linkerzijde nog zwaarder verlamd dan rechts. Ik merk ook wel verschil in kracht en ja je gaat het nu ook zien.
    Is er iemand die mij kan helpen met tips of soort gelijke ervaring met het achterblijven van bepaalde gebieden door wat voor een reden dan ook.
    Let wel, ik ben erg blij dan ik gewoon door de sportschool loop en kan trainen.

Veel mensen hebben zowiezo een verschil in linker of rechterarm en ook wel bij de borsspieren.Ik zou de zwakke kant laten domineren met trainen.Dan zal je sterke kant het makkelijker hebben,maar uiteindelijk trekt het dan bij of zoveel mogelijk.
    Groetjes Hans

Comment

Ga is met lossen dumpels trainen dan heb je meteen een goede krachtmeting van links en rechts en zal het naar mijn mening met de tijd wel gelijk gaan trekken.
      Face your demons...........

Comment

Het enige dat je kan doen is de zwakkere kant laten domineren in de oefeningen.
        Dus als je met dumbells wertk de linkerkant beginnen en die kant ook het gewicht en de reps laten bepalen.
        Met barbells en machines werken ook de linkerkant laten domineren en de rechterkant laten volgen ipv te laten domineren.
        Dus altijd de focus houden op de zwakkere kant.

Verder is het dan een kwestie van veel geduld hebben, maar blijven vechten, zoals je altijd al hebt gedaan om de dwarsleasie te overwinnen.

Succes gewenst en respect voor je!
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X