Advies gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gezocht

Hey,

Ik ben op zoek naar wat advies van een ervaren gewichtheffer, eventueel iemand die ooit in dezelfde situatie zat zoals ik nu zit.

Over ik (20j):
    Vorig jaar woog ik rond de 100 kg, 176 cm, hoog BF% (deed namelijk alleen aan bedsport)
    Na een slechte ervaring heb ik besloten een andere aanpak te geven aan mijn leven en ben beginnen kleinere porties eten en sporten (vn. cardio).
    Ben op 80kg komen te staan een 4tal maanden geleden en ben sindsdien overgestapt op krachttraining, van thuis uit. Ik heb wss veel spiermassa verloren in dit gewichtsverlies maar gebruik nu al een 4tal maanden een voedingsschema met voldoende eiwitten.

Vandaag sta ik op:
    21jr
    176cm
    75kg
    14-15% BF
    Ik eet momenteel onder onderhoud, volg een schema van 1800Kcal
    Doel: 8-10% BF, six pack, meer kracht, gespierd lichaam.

Ik zit nu met enkele vragen over hoe ik het beste mijn situatie aanpak om zo snel mogelijk bij mijn doel te komen, ik vind zodanig veel informatie op het internet dat ik totaal niet weet wat er nu eigenlijk klopt.

Kan je toch spiermassa opbouwen en vet verbranden als beginner door op onderhoud te eten en hard te trainen?
    Is creatine weggesmeten geld als je onder je onderhoud eet en zeer laag in KH zit?

Ik maak me het meeste zorgen over mijn huid momenteel, het spant alleen aan als ik recht sta en het feit dat ik maar 5x5 42kg kan bankduwen
    Wat raden jullie aan als meest efficiënte manier om mijn doel te bereiken?

Supplementen zijn:
    Whey proteine
    Whey caseine
    Multivit
    Fishoil caps

(creatine gebruik ik niet, maar heb ik wel - al een oplaadfase + week gebruik maar werkte precies niet)

sixpack zul je krijgen met een laag BF

verder zou ik een voedings schema opstellen nu nog bulken zodat je massa pakt
    en dan een maandje of 2 voor de zomer gaan cutten dat je toch je six pack hebt met een beetje massa
    succes!
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Laat de cardio voor wat het is en ga stevig aan het ijzer hangen. Zou overigens even op onderhoud gaan zitten gezien je al zo lang cut.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor de snelle reacties, zal mijn voeding even op 2500Kcal werpen en zien of dit in de buurt van mijn onderhoud komt.
        Kan momenteel niet echt afgaan op de calculators want mijn dagelijks verbruik kan enorm variëren afhankelijk van de werk drukte, soms doe ik bijna niks en soms ben ik 8u constant in beweging.

Ik ga ervan uit dat ik best tussen de 8-12reps zal trainen nu?
        Is het een slecht idee om al over te stappen op een split body schema aangezien ik nog maar 4 maanden train?
        Ben FB wat beu en zou graag voluit gaan op bepaalde spiergroepen

Comment

Split mag zeker, ik geloof alleen niet dat het het beste is als natural. Zou eerder DC nemen, maar dat is allemaal voorkeur. Probeer het uit en zie waar het je brengt. Mik verder gewoon op 8 reps, flink gewicht.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

DC?

Snel even in het forum bladeren

Comment

Zou als beginner maar een beginners schema pakken.........geen DC en geen HIT en geen andere methodes voor meer ervaren BB'ers.

Gewoon voorlopig bij de basis houden, kracht/massa schemaatje. En na een jaar of wat verder kijken.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X