last van mijn schouders tijdens bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• last van mijn schouders tijdens bankdrukken

Hallo allen,

Even een vraag over pijnklachten tijdens het bankdrukken.
    Ik heb een periode gehad dat ik last van mijn schouders kreeg met bankdrukken, beetje pijnscheuten, beide kanten maar niet constant. Nu is dat een hele tijd weg geweest maar is gisteren weer terug gekomen.
    Ik heb afgelopen weekend gezommen en voelde af en toe dezelfde pijnscheuten.
    Kan het zijn dat zwemmen (vooral schoolslag) deze pijnscheuten tijdens het bankdrukken veroorzaakt? Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt?
    "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Werk aan je techniek, stang laten zakken op tepelhoogte en ellbogen niet meer dan 90 graden met je lichaam
    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
      Werk aan je techniek, stang laten zakken op tepelhoogte en ellbogen niet meer dan 90 graden met je lichaam
      Ik zwem nooit met een halterstang
      mijn vraag was dus of iemand deze klachten ook heeft gehad na het zwemmen. Ben benieuwd of zwemmen de oorzaak van mijn klachten kan zijn.

Comment

Originally posted by He-Man View Post
        Ik zwem nooit met een halterstang
        mijn vraag was dus of iemand deze klachten ook heeft gehad na het zwemmen. Ben benieuwd of zwemmen de oorzaak van mijn klachten kan zijn.
        Natuurlijk kan dat, maar het kan van alles zijn. Zoiets kunnen wij onmogelijk beoordelen vanachter onze pc

Zelf ben ik "ervaringsdeskundige" als het gaat om schouderklachten, maar ik heb gemerkt dat uitvoering belangrijk is. Met bankdrukken wordt de druk kleiner als je inderdaad vanaf je tepels uitdrukt (zo hoort het ook volgens mij). Als je de stang meer naar de nek doet dan wordt de druk op de schouders groter. Bij veel oefeningen met je kijken hoe je die kan uitvoeren zonder teveel klachten. Lukt dat niet, vervang de oefening dan.

Wat voor pijn voel je precies?
        Train hard or go hormone

Comment

Haha, respect als je rondjes zwemt met 20kg bar:P maar ja, kan een combo zijn van verkeerde techniek met bankdrukken en daarna gaan zwemmen... eerdere tip blijft van kracht
          189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
          Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Lastig zoiets. Vaak ligt het aan je techniek. Als je snel last hebt van je schouders zorg dan altijd voor een goede warming-up. Ik weet dat die nog wel eens overgeslagen wordt.
            Voor je begint gooi je armen en schouders los. Ga desnoods even een stukje lopen of roeien (minuut of 6). Begin het bankdrukken met alleen de stang om even los te gooien. Wat ik zelf altijd doe (ben aan mijn schouder geopereerd) is je armen 'gestrekt' (=heel iets gebogen maar zelfde houding) boven je te houden en de stang kleine stukjes vanuit de schouder omhoog en naar een klein stukje naar beneden laten zakken. Je beweegt hierdoor dus alleen je schouders...Daarna ga ik gelijk door met de lichte warming up met alleen de stang. Daarna doe ik meestal een iets zwaardere warming up met bijvoorbeeld 15 kilo aan elke kant (maar ligt er natuurlijk erg aan wat je kan hebben). Het komt neer op ongeveer 40 procent van het gewicht waar je een setje maximaal mee drukt. Die doe je dan 12 tot 15 keer zonder dat het zwaar wordt. Zo begin ik en het werkt goed .
            kleine mannetjes worden groot.

TRAIN AS YOU FIGHT

Comment

Als zwemmen de oorzaak is van de pijn, dan kan de oorzaak misschien wel liggen in de bewegelijkheid van het schoudergewricht. Je kunt dan oefeningen doen om de soepelheid van het gewricht te vergroten. En zoals hierboven beschreven, een goede warming-up is belangrijk.

Comment

Voor zwemmen geldt hetzelfde als voor bankdrukken, ook daar is techniek belangrijk. Blijft een beetje kip of ei verhaal waar het is ontstaan. Je drijft in het water en daardoor lijkt de belasting bij zwemmen niet zo hoog, maar schouders hebben daar wel degelijk onder te lijden, die worden zwaar belast bij het zwemmen. Heb je wel eens goed naar wedstrijdzwemmers gekeken, die schouders! Bij het zwemmen dus ook even iemand vragen te letten op de juiste techniek.

Comment

Bedankt voor de tips.
                  Warming up doe ik altijd, roeien of lopen en stretchen en begin altijd met een lichter gewicht te drukken.
                  Qua techniek/belasting zit het ook wel goed is mijn idee, ik druk niet vanuit mijn nek zeg maar.
                  Ik was even benieuwd of dit bij sommige bekend voorkwam en of het echt te koppelen was aan het zwemmen.

Comment

Ik heb ook last gehad hiervan, conclusie was een ontstoken pees toen in mijn schouder, ik had het ook alleen rechts. Bij fysio geweest, 2 weken niet mogen trainen, en nu weer begonnen met trainen en het is weg. Zou anders even langs de fysio gaan

Comment

Ik heb vaak gekraak in mijn schouders. Ook wanneer is mijn armen naar lateraal gestrekt omhoog breng boven mn hoofd. Ik denk dat mijn bicepspees even uit zn gootje glijdt ofzo Wel erg irritant, maar nogmaals, je kan het verminderen door de oefeningen niet geforceerd te doen.
                      Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X