Betekent spierpijn dat je je werk in de gym goed hebt gedaan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Betekent spierpijn dat je je werk in de gym goed hebt gedaan?

Hallo,

Betekent spierpijn 1 of 2 dagen na het trainen dat je je werk goed gedaan hebt? In het straatje van: No pain = No gain?

Maarten

Hoeft niet per se.

Comment

Als het je motiveert, werkt het voor jou. Verder kan spierpijn ook aan andere zaken liggen zoals onvoldoende of slecht eten.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
        Als het je motiveert, werkt het voor jou. Verder kan spierpijn ook aan andere zaken liggen zoals onvoldoende of slecht eten.
        Is het mogelijk dat een krachtsporter als een train gaan (massa en krachtwinst), maar vrijwel nooit echt spierpijn heeft!?

Comment

Ja hoor, ik heb zelf periodes gehad dat ik goede progressie had en amper spierpijn.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Ik heb altijd wel wat spierpijn, maar ik merk wel dat deze erger is / langer duurt als ik slechter eet
            BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Originally posted by cage View Post
              Ik heb altijd wel wat spierpijn, maar ik merk wel dat deze erger is / langer duurt als ik slechter eet
              Jouw reactie bevestigt eigenlijk dat ik beter moet eten!

Ik onderschat de essentie van voeding voor krachtsporters.

Ik vind het gewoon lastig om het juiste antwoord te vinden tussen al die verschillende meningen hier.

Ik denk dat voeding bijna belangrijker is dan het trainen zelf. Tot het naadje en niet minder train ik voor mijn gevoel. Ik ben d'r altijd super trots op als ik mijn borst 3 dagen voel na een training, omdat ik dan denk dat ik mijn werk super gedaan heb, maar eigenlijk zegt m'n lichaam dan dus: Vreten Maarten!

Comment

Spierpijn betekend gewoon dat je spieren van de training de dag ervoor verzuurd / overbelast zijn en dus moeten herstellen. Je kan je spierpijn verminderen door op je voeding te letten en zo het herstel van je spieren sneller zal verlopen. Maar het voorkomen ervan kan niet.

MVG
                Shenkie,

Comment

Originally posted by MrVain View Post
                  Jouw reactie bevestigt eigenlijk dat ik beter moet eten!

Ik onderschat de essentie van voeding voor krachtsporters.

Ik vind het gewoon lastig om het juiste antwoord te vinden tussen al die verschillende meningen hier.

Ik denk dat voeding bijna belangrijker is dan het trainen zelf. Tot het naadje en niet minder train ik voor mijn gevoel. Ik ben d'r altijd super trots op als ik mijn borst 3 dagen voel na een training, omdat ik dan denk dat ik mijn werk super gedaan heb, maar eigenlijk zegt m'n lichaam dan dus: Vreten Maarten!
                  Goed op je voeding letten / een voedingsschema opstellen zal je progressie (drastisch) verbeteren. Succes daarmee!

Originally posted by Shenkie2009 View Post
                  Spierpijn betekend gewoon dat je spieren van de training de dag ervoor verzuurd / overbelast zijn en dus moeten herstellen. Je kan je spierpijn verminderen door op je voeding te letten en zo het herstel van je spieren sneller zal verlopen. Maar het voorkomen ervan kan niet.
                  Correct. Goede voeding is een factor wat spierpijn vermindert, het wegnemen doet het het (gelukkig) niet.
                  BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Spierpijn kun je wel als graadmeter gebruiken voor je trainingsintensiteit. Wanneer je 1 á 2 dagen wat spierpijn hebt zit je qua training aardig goed. Heb je een week spierpijn dan weet je dat je of te zwaar bent gegaan of dat je voeding niet OK is.
                    Voor gevorderde krachtsporters ligt dit anders, vaak is dan nauwelijks nog sprake van spierpijn terwijl er wel sprake is van progressie.

Comment

Originally posted by cage View Post
                      Goed op je voeding letten / een voedingsschema opstellen zal je progressie (drastisch) verbeteren. Succes daarmee!

Correct. Goede voeding is een factor wat spierpijn vermindert, het wegnemen doet het het (gelukkig) niet.
                      Cage,

Ik vind spierpijn helemaal niet vervelend, ik denk altijd dat spierpijn mij verteld dat ik m'n werk de dag van te voren goed heb gedaan in de gym

Ik zal echt eens meer gaan verdiepen in de voeding. Ik weet nu dat koolhydraten voor energie zijn en pro's voor herstel, en dat in principe 6x per dag moet eten, maar veel meer dan dat weet ik niet.

Goed eten, met betrekking tot krachttrain resultaten vind ik echt verrekte moeilijk!

Weet niet waar ik moet beginnen met eten en leren.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                        Spierpijn kun je wel als graadmeter gebruiken voor je trainingsintensiteit. Wanneer je 1 á 2 dagen wat spierpijn hebt zit je qua training aardig goed. Heb je een week spierpijn dan weet je dat je of te zwaar bent gegaan of dat je voeding niet OK is.
                        Voor gevorderde krachtsporters ligt dit anders, vaak is dan nauwelijks nog sprake van spierpijn terwijl er wel sprake is van progressie.

quote that, perfect antwoord

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                          Dit vind ik mooi om te horen:

Ik heb meestal 1 á 2 dagen spierpijn per getrainde spiergroep.

Wat doen gevorderden dan anders dan beginners als zij wél progressie boeken, maar vrijwel geen spierpijn meer hebben?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X