Pijn in buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn in buikspieren

Ik ging afgelopen donderdag samen met een vriend buikspier-oefeningen doen. Goed getraind toen en voelde ze die dag heel erg branden.

De dag daarop had ik erg veel spierpijn, elke beweging waarbij je je buikspieren aanspant deed pijn. Ik ging er van uit dat dit vanzelf wel over zou gaan, maar..
    Het is nu 3 dagen verder en ik heb nog steeds bij bepaalde bewegingen dat ik mijn buikspieren voel.
    Ook bij goed uitrekken en diep inademen heb ik er nog last van.

Nu is mijn vraag: hoort dit? Of moet ik nog wat geduld hebben eer de spierpijn weggaat.

M.v.G Niels

Geduld hebben gaat vanzelf weg, je was dit blijkbaar niet gewent is normaal.

succes.
    Face your demons...........

Comment

Lekker gevoel he?
      Gaat vanzelf over en volgende keer is het vast al minder.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Is normaal hoor, gewoon geduld hebben. Ben nu alleen wel nieuwsgierig, welke oefeningen heb je gedaan om de boel te laten branden?

Comment

je hebt waarschijnlijk niet alleen getraint, je deed ook later die dag wat je je buikspieren trainde.

mensen die goed hun buikspieren willen trainen, een gouden tip, ik deed 3-4 dagen geleden buikspier oefening heel goed, en later die dag ging ik ook nog is uit, veel gedanst etc. dus ik voel mijn buikspieren ook nu 4 dagen, echt lekker gevoel.

Comment

Heerlijk! Ik heb 1 keer mijn buikspieren zo ernstig mishandeld dat ik 2 dagen later het gevoel had dat mijn ribben waren gekneusd...

Comment

Ik heb dit de laatste 4 weken al met borst... 4 dagen spierpijn na trainen.... Heeeerlijk!!!!!
              Constantia et labore

Comment

Originally posted by sennebogen View Post
                Ik heb dit de laatste 4 weken al met borst... 4 dagen spierpijn na trainen.... Heeeerlijk!!!!!
                klopt, daar haal ik ook echt voldoening uit.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Spierpijn voelt inderdaad erg lekker, een voldaan gevoel is het vaak. Probeer echter wel de intensiteit van de training zo aan te passen dat spierpijn 1 tot hooguit 2 dagen duurt. Spieren zijn dan al vaak meer dan voldoende belast, en om een maximale supercompensatie hoef je niet zo diep te gaan dat je dagen spierpijn hebt.
                  Daarnaast kan een goede cooling-down late spierpijn aanzienlijk verminderen. Dus na de training een aantal minuten lekker uitfietsen o.i.d. heeft een gunstig effect op de afvoer van opgebouwde afvalstoffen, en vaak ook op de late spierpijn.

Hierbij moet worden opgemerkt dat spierpijn natuurlijk geen bepalende factor is in de mate van groei, maar het is een goede graadmeter voor het bepalen van de juiste trainingsintensiteit. Zeker als het gaat om mensen die nog in de beginnersfase zitten of iets gevoerde zijn.

Comment

Die cooling-down moet ik ook eens gaan toepassen! Ren altijd meteen de kleedkamer in.

Comment

De spierpijn is inmiddels al vermindert, maar ik heb voor de zekerheid daarnet met me training toch maar de buikspier oefeningen overgeslagen.

De training van donderdag was met een swissbal, en met een 3kg fitness bal. Met gestrekte armen naar achter met de bal, dan omhoog komen met de buikspieren en bal gooien, bal weer opvangen en naar achteren. Dit had ik 3x 15 keer gedaan.

Comment

Originally posted by nielsp101 View Post

De training van donderdag was met een swissbal, en met een 3kg fitness bal. Met gestrekte armen naar achter met de bal, dan omhoog komen met de buikspieren en bal gooien, bal weer opvangen en naar achteren. Dit had ik 3x 15 keer gedaan.

Jaaaaaaaa, die heb ik vorige week ook gedaan met iemand op de sportschool.
                        Vond hem lekker!
                        Heb dat wel gevoeld maar heb er niet zo onder geleden als jij.
                        Maar ja, ik heb natuurlijk al een ontzéttend getrainde buik, he?
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

@Beau; Komt zeker door de hanging leg-raises?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                            @Beau; Komt zeker door de hanging leg-raises?

Jaaa, want die lukken zó goed!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X