onder ondehoud eten en toch spieren kweken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• onder ondehoud eten en toch spieren kweken

Goedemorgen allemaal

Ik ben op dit moment zo rond de 2100 kcal te eten (circa 300 onder onderhoud). Dit puur om vet% <10 te krijgen (huidig 11.5%)
    even mijn trainingschema posten:
    maandag: 1 uur squash, 1 uur kt borst + biceps
    dinsdag: soms squash / soms 10 min rennen, 1 uur kt rug + triceps
    woensdag: 1 uur squash, 1 uur kt schouders + benen
    en dan in het weekend circa 10-15 km harlopen.

aangezien je meer moet eten om massa te bouwen is mijn kt dan wel nuttig?
    of kan ik beter eerst cutten, dan bulken? wat zijn jullie tips.

Thanks, Catty
    BP: 90/DL:130/SQ:125

als je onder je onderhoud eet, dan is zware krachttraining nuttig, zodat je zo min mogelijk spiermassa verliest en maximale vetmassa.

Wanneer je licht gaat trainen of geen krachttraining doet tijdens het cutten, verlies je snel veel kracht en spiermassa. en relatief minder vetmassa.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

je bent een vrouw en hebt een BF van 11% en je wilt cutten!!!!!!

maar goed als je wilt cutten en zo min mogelijk spieren wilt verliezen(wat zeker gaat gebeuren met zon BF als vrouw) dan zul je zeker KT moeten doen.

alles draait om voeding bij het bereiken van je doelen
      KT en voeding moeten op nummer 1 staan.
      dan kun je nog wat cardio toevoegen, maar in principie hoeft dat niet eens als je maar de juiste dingen op de juiste momenten eet en in de juiste hoeveelheden

ik zou op onderhoud eten en hard trainen, afentoe wat cardio doen dan zul je spieren winnen en vet% niet verhogen en als je mazel hebt zelfs verlagen.

succes,
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
        ik zou op onderhoud eten en hard trainen, afentoe wat cardio doen dan zul je spieren winnen en vet% niet verhogen en als je mazel hebt zelfs verlagen.

succes,

Heb je geen mazzel voor nodig, je bf% zal verlagen. Tenzij het onderhoud berekend is op bf% behoud...........
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

kuch kuch, ben een man xD
          maar thanks voor de tips
          las in een ander discussie dat kt en te weinig voeding zal resulteren in 0 massa/kracht toename en dus hopeloos om te doen

Comment

Originally posted by Catty View Post
            maar thanks voor de tips
            las in een ander discussie dat kt en te weinig voeding zal resulteren in 0 massa/kracht toename en dus hopeloos om te doen
            haha, sorry dacht dat catty meer iets voor een vrouw zou zijn
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

maar thanks voor de tips

te weinig eten is nooit goed, altijd minimaal eten wat je nodig hebt voor herstel en spiergroei.
              Dan kan je goed je bf% verlagen op een goede manier. Kan wel iest sneller, maar dat doe je alleen als je naar een wedstrijd toe werkt, maar dan nog, met minimaal massa verlies en wellicht zelfs nog wat grammetjes massa winst door de juiste manier van dieet volgen.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Denk er wel om dat als je zo laag in BF gaat je al wel wat spiermassa moet hebben om het er aangenaam uit te laten zien. Heb zelf de fout gemaakt om te lang te cutten en het resultaat was eerder mager dan ripped te noemen...
                189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

ik weeg op dit moment rond de 76 kg en ben 1.85 m.
                  opzich heb ik al een brede bouw (endo-meso style)
                  in tegenstelling tot mijn broertje (18) die mager als wat is.
                  ik heb in ieder geval geen last van hongergevoel door de dag heen.
                  thanks voor de tips

Comment

ik weeg op dit moment rond de 76 kg en ben 1.85 m.
                    opzich heb ik al een brede bouw (endo-meso style)
                    in tegenstelling tot mijn broertje (18) die mager als wat is.
                    ik heb in ieder geval geen last van hongergevoel door de dag heen.
                    thanks voor de tips
                    als je niet zo droog staat als je broertje,
                    betwijfel ik of je vetpercentage echt 11% is.
                    waarvan haal je die meting vandaan? de meeste metingen zijn erg onnauwkeurig.

Comment

76kg op 1,85m?
                      Klinkt mij als mager in de oren wanneer je door gaat naar een lager VP. Probeer nog wat massa te pakken en laat je VP dan niet te ver oplopen. Droog kan mooi zijn, maar dan moet er inderdaad wel wat massa aanwezig zijn.

Comment

ik heb weegschaal bij sportschool (gaf 12.5%) aan
                        en ook een huidplooimeter (geeft 11.3 ish aan)
                        bij de huidplooimeter was mijn borst en been meting rond de 11 mm maar de buik rond de 25 mm.
                        dus mijn buik haalt me ontzettend omhoog in vp%.
                        mijn broertje weegt btw zo rond de 65 kg. en volgens weegschaal 8% vp
                        maar die gast schanst een partij eten naar binnen zonder aan te komen.

Comment

dan is je broertje ecto idd..
                          Maar ik zou als ik jou was mijn gewicht prima vinden en gaan bulken!
                          want je zegt 2 dingen: je hebt een brede bouw, maar wel een buikje... als je van plan bent het buikje weg te cutten dan moet je er wel voor zorgen dat je dit op een goede manier doet om zo min mogelijk spieren kwijt te raken...
                          Nogmaals, ik zou niet gaan cutten maar cleanbulken
                          189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                          Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                            je hebt een brede bouw, maar wel een buikje...cleanbulken
                            quoted for truth

oke, op dit moment eet ik 30/40/30 e/k/v
                            moet ik dit veranderen? naar 35/30/35 ofzo?

Edit: ik ben ook prima tevreden emt mijn gewicht, in september was dit 83.
                            ik wil gewoon dat buikje weg hebben

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X