fitness schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fitness schema

hallo iedereen ik ben progress en nieuw op dit forum.
    ik ben pas 16 geworden en ben nogal geïntresseerd in fitness/bodybuilding. ik zou graag meer spiermassa kweken en hoop hier goede hulp te krijgen. ben 16 jaar weeg 63kg, 1m76groot en heb een vetpercentage van 6.3

dit is wat ik er van gemaakt heb:

alle oefeningen worden gedaan volgens 5sets van 8reps met opvoeren van gewicht.
    Dag1:
    Borst
    Oef1:Bench press
    Oef2: Dumbbel flye
    Oef3: Incline bench press
    Oef4: Chest dips
    Tricep
    Oef1: Weighted bench dips
    Oef2: Tricep pushdown
    Oef3: One-arm tricep extension

Dag2:
    Rug
    Oef1: Pulldown to neck
    Oef2: Seated cable rows
    Oef3: Deadlift
    Oef4: Single arm rows
    Oef5: Pull up
    Bicep
    Oef1: Barbell curl
    Oef2: Seated dumbbell curl
    Oef3: Preacher curl

Dag3:
    Schouders
    Oef1: Seated dumbbel press
    Oef2: Cable lateral raises
    Oef3: Front raise
    Oef4: Military press
    Trapezius
    Oef1: Shrugs
    Oef2: Upright rows
    Oef3: Barbell shrugs

Dag4:
    Benen
    Oef1: Squatten
    Oef2: Leg press
    Oef3: Leg curl
    Oef4: Leg extensions
    Kuiten
    Oef1: Standing calf raise
    Oef2: Seated calf raise
    gelieve hier jullie mening over te geven. en commentaar waar ik iets aan heb. alvast bedankt.

Eerst deadlidten en chinups (handpalmen naar voren) daarna de overige oefeningen. Zelfde voor de military press.

Je doet veel oefeningen per dag, hoeveel herhalingen/sets aim je voor? Wat eet je zoal?

Comment

Originally posted by progress View Post
      Dag2:
      Rug
      Oef1: Pulldown to neck
      Oef2: Seated cable rows wordt 3
      Oef3: Deadlift wordt 4
      Oef4: Single arm rows wordt 5
      Oef5: Pull up wordt 2

Ik weet niet hoe de begeleiding is bij de fitness waar je traint, maar doe de pulldown maar front. De meesten weten niet hoe je de uitvoering achter je hoofd moet uitvoeren
      oefening 5 moet oefening 2 worden, dus alles schuift dan op verder.
      Als optrekken na pull down te zwaar wordt dan pulldown eerst als warmingup doen, dan pull-up's doen en daarna de pull down. hehe snap je 't nog?

Schouders idd MP beter als 1e of 2e pakken. Als laatste heeft die niet zo heel erg veel nut meer.

Verder ziet je schema er prima uit, de reps zijn lekker oldskool met 5x8 en progressief laden.....je hebt dit schema vast van een al oudere BB'er overgenoemen of gekregen
      Last edited by marnop; 18-11-2011, 09:17.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@marnop heb dit schema helemaal zelf gemaakt en dank je voor de tips.
        @silk pull up is zo ie zo handpalmen naar voor chin up is handpalmen naar je toe. ik gebruik een 5*8 met opvoeren van gewicht. op men voeding let ik niet echt. ben nu bezig met de maak van zo een voedings schema zal hem 1van deze dagen posten. grtzzz progress

Comment

Originally posted by Silk View Post
          Eerst deadlidten en chinups (handpalmen naar voren) daarna de overige oefeningen. Zelfde voor de military press.

Je doet veel oefeningen per dag, hoeveel herhalingen/sets aim je voor? Wat eet je zoal?
          @silk pull up is zo ie zo handpalmen naar voor chin up is handpalmen naar je toe. ik gebruik een 5*8 met opvoeren van gewicht. op men voeding let ik niet echt. ben nu bezig met de maak van zo een voedings schema zal hem 1van deze dagen posten. grtzzz progress

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Ik weet niet hoe de begeleiding is bij de fitness waar je traint, maar doe de pulldown maar front. De meesten weten niet hoe je de uitvoering achter je hoofd moet uitvoeren
            oefening 5 moet oefening 2 worden, dus alles schuift dan op verder.
            Als optrekken na pull down te zwaar wordt dan pulldown eerst als warmingup doen, dan pull-up's doen en daarna de pull down. hehe snap je 't nog?

Schouders idd MP beter als 1e of 2e pakken. Als laatste heeft die niet zo heel erg veel nut meer.

Verder ziet je schema er prima uit, de reps zijn lekker oldskool met 5x8 en progressief laden.....je hebt dit schema vast van een al oudere BB'er overgenoemen of gekregen

Comment

Ah, ben soms een beetje lui als ik op mijn telefoon zit..

Dat is inderdaad de benaming. Ik zou je echter aanraden om met je handpalmen naar voren de oefening te doen. Is beter om een wijde rug te creeëren.

Ook zou ik niet naar marnop luisteren en de deadlift als eerste doen en dan erna chinnen. Mocht je nu problemen met je onderarmen krijgen voor de rest van je rugtraining, pak de oefening dan met alternerende grip.

Comment

Dat is inderdaad de benaming. Ik zou je echter aanraden om met je handpalmen naar voren de oefening te doen. Is beter om een wijde rug te creeëren.

Ook zou ik niet naar marnop luisteren en de deadlift als eerste doen en dan erna chinnen. Mocht je nu problemen met je onderarmen krijgen voor de rest van je rugtraining, pak de oefening dan met alternerende grip.

ok en die alternatieve grip doe ik meestal als ik iets zwaarder deadlift omdat ik anders de indruk heb dat de bar wegschuift.
                tips voor opbouw voeding schema? ik weet wel dat ik veel koolhydraten en eiwittn moet eten maar ik weet niet goed wat best past op welk tydstip. zoals: kwark, volkoren brood, tonijn, kipfilet, ananas, enz...

Comment

Ik zou deze even doorspitten als ik jou was.

http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...g-schemas.html

In principe maakt het niet zo heel veel uit wanneer je wat eet. Je kunt de kwark voor het slapen gaan eten. Vergeet trouwens niet dat je ook vetten moet eten! Het belangrijkste is dat je genoeg calorieen binnen krijgt, er staat ook een calculator in dat topic om dit te bekijken. Dit is echter alleen een indicatie, je zult zelf in de gaten moeten houden wat meer/minder voeding met je doet. In jouw geval zal het waarschijnlijk, in het begin, neerkomen op meer gaan eten.

Comment

Ik zou ook niet naar een ervaren bodybuilder en trainer luisteren. Als er een beginner die geen bodybuilder of ervaren trainer in de buurt is.......

Hoeveel sporters heb jij al groot gemaakt Silk? En hoever ben jij gekomen in de bodybuiding? Welke atleten van jou staan er op BBwedstrijden?

Comment

Originally posted by progress View Post

okee dan, zeer mooi schema verder.
                      en graag gedaan kerel.
                      En nu dan maar flink groeien he!

Comment

Hoeveel spuiten heb je in je reet gestoken het afgelopen jaar? Hoevaak moet je nog op bodynet verkondigen dat je uber alles bent en dat iedereen naar jou moet luisteren omdat jij de beste bent en alle kennis in pacht hebt?

Niet dat ik daar iets op tegen heb, maar het is geen argument.

Als ik besluit om steroiden te nemen, dan weet ik zeker dat ik jou voorbijstreef, binnen no time. Ik moet eerlijk bekennen dat jouw constante egotrip me er zwaar toe laat neigen om het ooit een keer te proberen. Het lijkt me namelijk heerlijk om lekker wijsneuzerig te doen als ik in het bejaardentehuis zit.

Het is jammer voor je, maar in deze tijd is alle informatie die je nodig hebt om groot te worden op het net te vinden. Als ik iets lees waar ik het niet mee eens ben, dan zeg ik het.

Comment

Iedereen heeft de vrijheid om het ergens niet mee eens te zijn, maar niet iedere beginner moet denken omdat hij wat leest ergens dat het DE weg is.
                          Ik geef een advies uit ervaring, op wat ik zelf ervaren heb als BB'er en als trainer/begeleider.

Kijk, je geeft als je traint voor BB met elke oefening alles wat je hebt. Dus niet stoppen met 5x5 of wat dan ook, maar je gaat leeg en als daarvoor meer reps nodig zijn en of meer gewicht dan pak je dat. Dat is bodybuilding.
                          terug even naar deadlift;
                          Als je dan helemaal leeg gaat op 1 van de zwaarste oefeningen die er is, wat heeft de rest van de training dan nog voor nut?

Ik vraag me trouwens af wat steroiden met dit topic te maken hebben?
                          Maar als je mij voorbij wil gaan, ga je gang.
                          Mijn top was 130kilo op ongeveer 10%. bench theoretische max was 240 oid, deadlift ergens ver over de 300 en squat ook zo'n 300.
                          Ben benieuwd hoe lang je er over gaat doen dan.
                          Ow en ik deed dat toen zonder spuit...........

Comment

Jemig! Hou nou eens op met dat irritante gezaag over wie er gelijk heeft! TS heeft hier nix aan.

Silk, ik vind het prima dat je een mening hebt, ben zelf ook stronteigenwijs, maar je zit er volgens mij iedere keer wel erg kort op als het om Martin gaat en das gewoon niet nodig. Onderbouw je mening en maak het niet persoonlijk.
                            De ervaring van Martin is voor een hoop mensen waardevol, je kunt nog zoveel hebben gelezen, maar het is de praktijk die uiteindelijk telt. Je kunt je spieren niet met kennis overtuigen om te groeien, daar moet je voor trainen.

Ik kan die to-the-point mentaliteit van Martin wel waarderen naast de theoretische achtergrond, dus laat dat nou gewoon lekker naast elkaar bestaan!
                            Last edited by emilio75; 18-11-2011, 22:55.

Comment

Zullen we verder weer gewoon ontopic gaan?

Gewoon topicstarter helpen en klaar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X