Vetpercentage minderen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage minderen

Ik vind het mooi geweest. Weeg nu bijna 95kg met een vet% van 22,7% (Volgens een kut weegschaal) vetpercentage tang geeft 20% aan bij mn buik
    Dus doel: Cutten naar een percentage van 12%
    Dit doel wil ik behalen voor april 2012 dat moet te doen zijn..
    Train 4x in de week:
    Ma: borst/voorkant schouders/tri
    Di:Rug/achterkant schouders/bi
    Wo rust maar zal jullie kennende een cardio dag worden
    Do: Benen
    Vrij: Weer hetzelfde als maandag.
    Ik train met een pyramide momenteel 4/8/12/15, dit zonder rust. daar 3 setjes van. Soms tussendoor druk ik nog extra op om de tijd te doden (Adhd kan niet stil staan/zitten/hangen)
    Zo rouleer ik.

Van Marnop vernomen dat ik het beste rijst kan eten met groenten daar ben ik nu 3 weken mee bezig. Waar ik momenteel mee zit is het feit dat ik niet mijn balans kan vinden met afvallen. Als ik afval val ik verkeerd af wat zou moeten inhouden dat ik te weinig eet. MAAR ik eet op onderhoud.. Ik zit tussen ecto en mesomorf in. Mijn arm been rug en bovenste 2 buik-spieren zijn goed te zien de rest is fatty! Daarin graag advies! Mijn schema is ook bijgevoegd. EN natuurlijk.. ik eet niet hetzelfde buiten de trainingsdagen om. Daarin verhoog ik mijn vetten en eiwitten wat meer (vetten handje cashew extra en eiwitten 4 eiwit van eieren extra om de verlaagde koolhydraten te compeseren). Ik denk dat ik dan 200-330 kcal minder eet dan op trainingsdagen..
    Attached Files

Dit lijkt me met jouw stats een goed bulkschema, absoluut geen cutschema.. 4000kcal is 42kcal per kg, probeer 35 te doen, 35*95*3325
    Hierin fluctueren afhankelijk van of je die dag traint of niet(zoals je nu ook al doet, heel goed)

Inhoudelijk vind ik het een goed schema, hoeveelheden kun je iets verminderen. Die appel om 23:00 snap ik niet trouwens, of is dat post WO?
    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Die eet ik wel eens na 8u ofzo als ik ergens zin in heb. Daarom staat ie daar..

Comment

12x mijn exel sheet gelezen en niemand die reageerd? Echt jammer dit... We zijn hier om elkaar te helpen toch?

Maargoed ik heb de chocomel verminderd naar 200ml voor en na het trainen wat neerkomt op 3600kcal..

Comment

Ik heb je schema nog niet bekeken, maar chocomelk er helemaal uitgooien is beter. Tenzij je zelf maakt zonder- of met heel erg weinig- suiker e.d. en het overdag is en niet direct na de training, tenminste als je wil cutten.

Maar je wordt dus wel al droger? Of zie ik het nou verkeerd?
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik snap het niet. De sheet genaamd "calculator" toont dat als jij wilt cutten je zo'n 3100~3300 kcal per dag zou moeten eten. Vervolgens kijk ik naar je sheet "voedingsschema" en dan zie ik 3990 kcal staan op regel 91. Met andere woorden: je bent stevig aan het bulken; niet aan het cutten.

Ik weet niet of anderen het ook zien, maar bij mij is je spreadsheet niet goed leesbaar. Ik zie wel de grammen k/e/v/ van alles wat je eet, maar de namen (de pulldown menu's in kolom B) van wat je eet is niet zichtbaar. Dus ik kan kgeen commentaar geven op de dingen die je eet.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Kijk hier heb ik wat aan! Ipv dat iedereen zijn mond dicht houdt. Ik zal er vanmiddag even naar kijken en opnieuw posten.
              @ Marnop nee.. Ik verlies spiermassa en kom aan in vet wat dus inhoudt dat ik te weinig eet.. maar op 4000kcal hoor ik niet af te vallen haha

Comment

Is ie zo beter te zien?
                @ Marnop heb de chocomel na de training eruit gevist. Denk dat ik brood beter kan vervangen voor rijst? Flikker er tegenwoordig pesto door de rijst heen zo is dat echt goed te doen. Nou hoor het wel
                Attached Files

Comment

Originally posted by Remi1979 View Post
                  Ik verlies spiermassa en kom aan in vet wat dus inhoudt dat ik te weinig eet
                  Als jij vet aanzet dan betekent dat dat je teveel eet. De overtollige kcal worden omgezet in lichaamsvet.
                  Je nieuwe schema toont 3514 kcal, hetgeen dus ongeveer je onderhoudsniveau is. Met andere woorden: ook met dit schema zal jij geen vet verliezen. Je zit te hoog qua eiwitten en koolhydraten.

Comment

Train 4x in de week:
                    Ma: borst/voorkant schouders/tri
                    Di:Rug/achterkant schouders/bi
                    Wo rust maar zal jullie kennende een cardio dag worden
                    Do: Benen
                    Vrij: Weer hetzelfde als maandag.
                    Ik train met een pyramide momenteel 4/8/12/15, dit zonder rust. daar 3 setjes van. Soms tussendoor druk ik nog extra op om de tijd te doden (Adhd kan niet stil staan/zitten/hangen)
                    Zo rouleer ik.
                    Ik vind dat schema nergens op slaan. Sowieso is elk lichaamsdeel 1x per week trainen niet de beste manier en is het typische een manier van trainen die meer gericht is op anabolengebruikers. Het werkt wel bij een handjevol naturels maar optimaal is het niet.

Tevens zie ik dat jij daarentegen wel je borst, voorkant schouders en triceps 2x per week aanpakt. Dan vraag ik me af wat daarachter zit.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Ik vind dat schema nergens op slaan. Sowieso is elk lichaamsdeel 1x per week trainen niet de beste manier en is het typische een manier van trainen die meer gericht is op anabolengebruikers. Het werkt wel bij een handjevol naturels maar optimaal is het niet.

Tevens zie ik dat jij daarentegen wel je borst, voorkant schouders en triceps 2x per week aanpakt. Dan vraag ik me af wat daarachter zit.
                      Inferno je bedoelt dat ik de laatste dag weer borst en triceps pak he? Klopt maar dan de maandag daarop begin ik weer met mijn rug/bi of benen/schouders. Ik laat het 3 daagse schema als het ware doorlopen. Dus als ik maandag schema 1 train train ik dat vrijdag ook weer. Of moet ik het verdelen in ub/lb? Zo pak ik alles wel 2x in de week maar kan ik minder intensief trainen. Ik train 4x in de week. Per dag doe ik een grote en een kleine spiergroep. Om de dag wil ik na de training een HIIT cardio doen. Doe nu ook HIIT kracht. HIIT is dus bijv 4 seconden van exentrisch naar consentrisch en 4 sec van consentrisch naar exentrisch, ik ga echt dood! Ik groeide hard zat met 4 dagen in de week. van 89,9 naar 94.6 is best netjes en dat is niet allemaal vet! er is 2% vet bijgekomen in een half jaar..

Maar nu dus cutten.
                      @ Niet hier; Ik kwam aan in vet mijn spiermassa werd minder.. Dus eet te weinig. Daarbij zit ik liever hoger in mijn eiwitten dan in mijn koolhydraten. Krijg erg snel last van mijn maag door (te) veel koolhydraten. En dan bedoel ik niet van de koek en snoep. Eet gedisciplineerd! Eet ook havermout brinta en volkoren brood, zilvervliesrijst ed. Ik wil best minderen in eiwitten maar dan moet ik of mijn vetten verhogen of mijn koolhy.. Aangezien mijn vetten al rond de 100-120gr zitten vind ik dat hoog zat. Wil niet eigenwijs doen en vind het super dat jullie reageren maar op meer koolhydraten zal mijn lichaam niet goed reageren.
                      Daabij eet ik idd op onderhoud. Ik doe na mijn krachttraining een HIIT cardio wat als het goed is dus uiteindelijk mijn gewicht omlaag moet brengen zonder verlies van massa. Als ik goed geluisterd heb naar Marnop iig..

Comment

Maar nu dus cutten.
                        @ Niet hier; Ik kwam aan in vet mijn spiermassa werd minder.. Dus eet te weinig.
                        En dat geloof ik dus niet. Als je te weinig zou eten zou jij geen vet aanzetten. En als je spiermassa minder wordt dan lijkt me dat eerder een gevolg van je trainingsmethode dan van je voeding.

Daabij eet ik idd op onderhoud. Ik doe na mijn krachttraining een HIIT cardio wat als het goed is dus uiteindelijk mijn gewicht omlaag moet brengen zonder verlies van massa. Als ik goed geluisterd heb naar Marnop iig..
                        Ook dit klopt volgens mij niet helemaal. Je hebt in je schema je onderhoudsniveau hoger ingesteld door de activiteitsfactor op 1.75 te zetten. Daarmee hou je impliciet rekening met de cardio die je doet. En dus creëert je cardio niet een energietekort, hetgeen je bedoeling is. Je zou in je schema moeten rekenen zonder cardio, neem dan dat onderhoudsniveau, pas je voedingsschema daar aan aan en ga daarna cardio toevoegen om een energietekort te creëren.

Comment

Goed ik zal de koolhy's en de eiwtten eens wat gaan verlagen. Volgende week weer even wegen. Laat wel weten wat de uitslag is. Tnx

Comment

Resultaat van 200kcal minder eten: 0,5kg spierverlies en 0,3% vet extra.. Kut dit! Wat denken jullie? Hoger in eiwitten lager in koolhy?

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Het werkt wel bij een handjevol naturels maar optimaal is het niet.
                              Ik dacht dat er juist gezegd wordt elk lichaamsdeel 1 keer te trainen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X