Hallo iedereen,
Ik ben ondertussen een jaartje aan het trainen, met ups en downs dat wel. Laatste maand was erg down, maar ben alweer een aantal keren wezen trainen en pak vanaf volgende week weer een vast schema voor 3 dagen per week.
Nu zit ik wel met het volgende probleem. Alles is hard gegroeid, vooral mijn rug, maar mijn borst blijft achter. Vooral bovenkant borst is lastig, krijg er ook geen mind-muscle connection mee. Benen zijn goed, maar vanwege zwakke knieën kan ik ze niet te hard trainen.
Training heb ik als volgt bedacht om achterstanden weg te werken en de goede spiergroepen wat meer op uithouding te trainen ipv meer massa:
Maandag: Chest/Biceps/Abs
Incline DB Press 3x8
(Decline) Bench Press 3x8 (afwisselend per week)
Low Cable Chest Fly 3x12
Flat/Incline DB Flys 3x12 (afwisselend per week)
Rope Curls 5x5
Rotating DB Curls 2x12
Guillotine Curls 1xfail
Abs is weighted, voor alles 1 oefening 2xfail
Woensdag: Back/Triceps/Calves
BW Pull-ups 3x8 Alternating grip
T-Bar row 2x15
Bent Over Rows 2x15
Shrugs 2x20
Back Extensions 2x20
CG Bench Press 5x5
Bent-over triceps extensions 2x12
One Arm Cable pushdown 1xfail
Calf raise/reverse calf raise 2x15
Donderdag: Legs/Upper Chest/Shoulders
Squat 2x20
SL DL 2x20
Incline Bench Press
Rotating Arnold Press 3x8
Pivot Press 2x12
Lateral Raise 2x12
Rear Lateral Raise 2x12
Qua uitvoering zoveel mogelijk Mind-muscle connection. Gecontroleerde uitvoering, gewicht dat niet te zwaar is, maar wel zwaar zat om tegen fail aan te zitten.
Heeft iemand nog tips wat beter kan, of hoe ik een achterlopende borst kan verbeteren, wellicht op een andere manier.
Alvast bedankt!
Ik ben ondertussen een jaartje aan het trainen, met ups en downs dat wel. Laatste maand was erg down, maar ben alweer een aantal keren wezen trainen en pak vanaf volgende week weer een vast schema voor 3 dagen per week.
Nu zit ik wel met het volgende probleem. Alles is hard gegroeid, vooral mijn rug, maar mijn borst blijft achter. Vooral bovenkant borst is lastig, krijg er ook geen mind-muscle connection mee. Benen zijn goed, maar vanwege zwakke knieën kan ik ze niet te hard trainen.
Training heb ik als volgt bedacht om achterstanden weg te werken en de goede spiergroepen wat meer op uithouding te trainen ipv meer massa:
Maandag: Chest/Biceps/Abs
Incline DB Press 3x8
(Decline) Bench Press 3x8 (afwisselend per week)
Low Cable Chest Fly 3x12
Flat/Incline DB Flys 3x12 (afwisselend per week)
Rope Curls 5x5
Rotating DB Curls 2x12
Guillotine Curls 1xfail
Abs is weighted, voor alles 1 oefening 2xfail
Woensdag: Back/Triceps/Calves
BW Pull-ups 3x8 Alternating grip
T-Bar row 2x15
Bent Over Rows 2x15
Shrugs 2x20
Back Extensions 2x20
CG Bench Press 5x5
Bent-over triceps extensions 2x12
One Arm Cable pushdown 1xfail
Calf raise/reverse calf raise 2x15
Donderdag: Legs/Upper Chest/Shoulders
Squat 2x20
SL DL 2x20
Incline Bench Press
Rotating Arnold Press 3x8
Pivot Press 2x12
Lateral Raise 2x12
Rear Lateral Raise 2x12
Qua uitvoering zoveel mogelijk Mind-muscle connection. Gecontroleerde uitvoering, gewicht dat niet te zwaar is, maar wel zwaar zat om tegen fail aan te zitten.
Heeft iemand nog tips wat beter kan, of hoe ik een achterlopende borst kan verbeteren, wellicht op een andere manier.
Alvast bedankt!
Comment