vet %

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vet %

Bn'ers!

Ik heb net mijn vetpercentage op laten meten bij een maat en toen kwam ik op 14,4%.
    nou heb ik een paar vragen daarover: Hij heeft het gemeten met zo'n elektronische weegschaal. Ik weet dat dit niet echt betrouwbaar is maar komt het er wel in de buurt? zo ja, ik vind dit nogal hoog voor mij, is het & hoger als ik met mijn kleren aan sta? Mijn stats zijn: 1,77 M 64,4 KG ( met kleren aan dus denk 63 nog wat?) wat denken jullie hiervan?

gr.

redelijk betrouwbaar, zeker als t een weegschaal is. het probleem is dat bij sommige mensen er meer vet op de benen zit, of meer vet op de armen en als die weegschaal dan alleen je benen meet weet je niet zeker of dat dit percentage voor je hele lichaam geldt
    "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

dat is een goeie vraag of de electrische weegschaal betrouwbaar is of niet,
      ik heb het zelf ook opgemeten ik ben zelf 19 jaar weeg 65 kilo en ben 1 meter 81
      had een vet percentage van 11,5% zelf heb ik het opgemeten door middel van een schema, me fitness leraar van school heeft me daarbij geholpen. Ook geen idee of dat zo betrouwbaar is maar voor mijn gevoel wel. 14,4% vetpercentage is volgens mij goed genoeg je hoort onder de 15% te hebben met jou lengte en gewicht.. maar ik ben nog niet zo ervaren als andere hier op dit forums.

Comment

electronische meting meet alleen van contactpunt tot contactpunt en wat er binnen in je lichaam zit. Dus niet de vetpercentages die je als bodybuilder wil weten, het onderhuidse vet.

Een goede weegschaal die van handen naar voeten meet kan redelijk betrouwbaar zijn, alle andere niet.
        Dus de meeste vetmeting weegschalen en apparaatjes zijn NIET betrouwbaar.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Broer van me heeft een vetmeting laten doen in de fitness waar deze traint. Elektronische meting; handen - voet weegschaal. Bij hem kwamen ze uit op 6% Vet.

Meteen daarna bij mij thuis huidplooimeting gedaan met de 3 puntsmethode.
          Zijkant borst--zijkant navel--- midden van bovenbeen vooraan.
          Meting kwam uit op 10.9 %

Dus ja wat is betrouwbaar? Ik ga verder op de huidplooimeting.
          Lijkt me het meest realistische aangezien ik ook zijn uiterlijk kan beoordelen en deze zeker niet op 6 % staat.
          bulk off.

Comment

persoonlijk weet ik dat die bij ons bij fitness niet betrouwbaar is. ook 1 die alleen je onderlichaam meet. dus nu doe ik het op het oog. komt niet zo precies.

wat maakt je vetpercentage nou eigenlijk uit als je niet wil afvallen. gaat mij er meer om hoe ik eruit zie. dus vandaar op het oog.

Comment

okee, ga er dus vanuit dat het NIET betrouwbaar is.
              maar zit dit wel in de richting? wat denken jullie?

Comment

Je moet rekening houden met een afwijking van zo'n 3% bij een weegschaal.

Comment

toen ik op 8% stond gaf de weegschaal 17% aan. afwijking kan meer zijn als 3%.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by steven83 View Post
                    Je moet rekening houden met een afwijking van zo'n 3% bij een weegschaal.
                    dat geld wel voor mijn weegschaal hier thuis..

3% verschil (hoger) dan met het meten met 3 puntsmeting..

Comment

In de sportschool op zo'n weegschaal had ik 14.7%, via de nek-buik meting had ik 17% en met de huidplooimeting was het 19,5%. Zo'n weegschaalmeting wordt ook beïnvloed als je bijvoorbeeld een volle blaas hebt.

Sowieso zijn ze allemaal niet zo nauwkeurig, maar de huidplooimeting lijkt me het meest nauwkeurig. Wel steeds op dezelfde punten meten (bijvoorbeeld laten meten door dezelfde persoon). Staar jezelf er niet blind op, want de spiegel zegt meer, maar je kan het wel gebruiken als referentiewaarde voor volgende metingen.
                      Train hard or go hormone

Comment

top, bedankt voor de reacties!
                        weet gelukkig meer over dit onderwerp, bedankt voor jullie moeite

Comment

De resultaten kunnen inderdaad erg verschillend zijn. Bij een weegschaal met een vierpuntsmeting heb ik eens 32% gehad, dit kwam toen ook overeen met de nek/buik/heupmethode voor mij. Bij een vetmeter die via de armen ging kwam ik op 39% uit. Ook lekker betrouwbaar om bij een vrouw over het bovenlijf te gaan meten.
                          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X