Zijn er leden die hun eigen openbare gym hebben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zijn er leden die hun eigen openbare gym hebben

zijn er hier leden die hun eigen commerciële gym hebben (dus geen privé gym)

Ik zou namelijk graag willen weten hoe moeilijk het is om van start te gaan als nieuwe kleine commerciële gym en of ik dan kan concurreren tegen de grotere namen zoals fitland (meer een wellness center vind ik)

er zijn tegenwoordig heel veel gyms overall te vinden dus vandaar mijn vraag

alvast een dankje Kabaffel
    There are no shortcuts to any place worth going.

Zolang er geld is, is niets onmogelijk. Vraag is dus, hoeveel geld heb je. Wil je een pand voor jezelf, of wil je huren? koop je de toestellen 2e hands of huur je de toestellen. etc

Comment

1) groot startkapitaal
      2) zorgen dat je iets speciaals te bieden hebt
      = dus niet enkel basic krachtgedeelte en uitgebreide cardio, maar ook een extra deel met echt hardcore krachthok, veel schijven goeie barbells en eventueel paar strongman onderdelen die niet teveel ruimte vragen
      3) redelijk goedkoop blijven
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Volgens mij moet je niet richten op Healthcenters of dergelijk, want daar kan je nooit tegen op. Die gyms zijn meestal ketens of soms zelf multinationals, dus daar kan je niet tegen op. Bovendien zijn er hier al tonnen van, qua originaltiteit scoor je dus laag.
        Zoals Triple zegt moet je zoiezo iets speciaals aanbieden. Ikzelf zou mijn huidige gym meteen opgeven voor een puur hardcore krachthok. Qua investering valt het dan ook best mee. Je moet geen crossfietsen, noch crosstrainers kopen. Dus al die cardioapparaten kan je al achterwege laten en eventueel vervangen door een sledge ofzo.
        Op vlak van locatie denk ik dat je best kan gaan voor een industriële pak-of stockruimte. De huur van handelspanden valt best mee, en je kan tevens deels aftrekken van je belastingen.
        Last edited by Dr Rude; 04-12-2011, 16:30.
        RAW: 155 - 155 - 220
        EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Bedoel wel combinatie van beide, en de boel in stuk of 3 zaaltjes opdelen
          zodat je het commerciele publiek (het cardio publiek) niet 'afschrikt' zoals je soms hoort

en uw gym is al een krachthok
          hoeveel gyms zijn er nog in belgie met 3 benches, 2 platforms met bumperplates etc

bij ons mogen ze ook wel platformke met bumpers en een extra bank zetten
          + magnesium toelaten enzo
          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

als je er voorplan bent 1 te beginnen zou ik kijken naar de locatie

je wil niet dat er 12 gyms op fietsafstand zijn.

en ik zou mensen gaan informen. je kent vast wel wat bij jou gym. dan kan je vragen jou willen helpen bijvoorbeeld. en vragen wat je er in moet hebben.

want als je 1 wil openen moet je wel mensen hebben die er meteen vanaf het begin in willen trainen.

2de hans spul ja je kopen ja, scheelt vaak heel veel geld en is evengoed. zolang het er maar netjes uitziet.

ook als je handig bent met ijzer zou je sommige dingen misschien zelf kunnen maken (bijvoorbeeld power cage)

persoonlijk zou ik graag bumpers willen hebben zodat ik oly lifts kan doen.

dus als je er 1 opzet laat ons het horen, misschien komen er wel BN naar toe
            Last edited by Marcel1; 04-12-2011, 16:41.

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
              Bedoel wel combinatie van beide, en de boel in stuk of 3 zaaltjes opdelen
              zodat je het commerciele publiek (het cardio publiek) niet 'afschrikt' zoals je soms hoort

en uw gym is al een krachthok
              hoeveel gyms zijn er nog in belgie met 3 benches, 2 platforms met bumperplates etc
              Mja, hoeveel cardiopubliek gaat voor uw gym kiezen als er daar om de 5 minuten iemand staat te brullen met 200 kg in zijn nek

Enja mag niet klagen als je soms andere verhalen hoort, maar kan toch altijd beter :P en het zijn 4 benches :P

Comment

powerlifting, strongman en bodybuilding kennis in je zaak is misschien ook handig.
                En voor veel serieuze mensen wel een goede reden om een stukje verder te reizen denk ik
                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Lees eens een door de opzet van een ondernemersplan.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                    Zolang er geld is, is niets onmogelijk. Vraag is dus, hoeveel geld heb je. Wil je een pand voor jezelf, of wil je huren? koop je de toestellen 2e hands of huur je de toestellen. etc

Aansluitend hierop;
                    met geld ook zorgn voor een wat langere adem dus genoeg achter de hand hebben voor de eerste (lange)tijd. Je begint eerst een tijd met flinke aanloopverliezen. Duurt eventjes voor je een ruim aantal leden hebt.

Wil je goed scoren richt je dan (helaas) op een breed publiek, dus jammer voor de eerdere reageerders, geen hardcore en geen PL honk, tenzij strict gescheiden en zelfs aparte ingangen. Die zaken houden juist de grote inkomsten weg en zijn maar enkele % van je totale inkomsten.
                    Je moet veel bieden en vooral veel onzin, zoals overal TV schermen, sauna's en wat dan ook en niet teveel sportieve ambities. Hoe meer op sport en prestatie gericht hoe minder klanten.
                    Alle soorten cardio, alle soorten groepslessen(les Mills e.d.) kickboksen, judo jiu jitsu, enz.

Dus je hebt ook ruim voldoende ruimte en zalen nodig.

Apparatuur kan je als je goed zoekt of de weg weet erg goedkoop en in goede kwaliteit 2e hands vinden. Maar hoe nieuwer en glimmender hoe meer klanten het trekt. Oud ijzer jaagt de meeste potentiële klanten weg.

Je kan van dit alles afwijken als je in een ruime regio de enige bent of erg weinig concurrentie of als je met minder omzet ook genoegen neem, maar het gaat dan wel moeilijker worden.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Wil je goed scoren richt je dan (helaas) op een breed publiek, dus jammer voor de eerdere reageerders, geen hardcore en geen PL honk, tenzij strict gescheiden en zelfs aparte ingangen. Die zaken houden juist de grote inkomsten weg en zijn maar enkele % van je totale inkomsten.
                      Je moet veel bieden en vooral veel onzin, zoals overal TV schermen, sauna's en wat dan ook en niet teveel sportieve ambities. Hoe meer op sport en prestatie gericht hoe minder klanten.
                      Alle soorten cardio, alle soorten groepslessen(les Mills e.d.) kickboksen, judo jiu jitsu, enz.
                      Wat je nu beschrijft als 'ideale' gym, bestaan er al duizenden van. Waarom zouden mensen naar TS' gym komen ipv de gym waar ze nu hun huidig abonnement lopen hebben?

Comment

Sportschool beginnen in deze tijd is niks, zijn er teveel van, en er is niks nieuws, hooguit je lokatie kan daar verschil in maken.
                        "You are what you eat..."
                        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Kneet's Gym wordt als hardcore bestempeld en die doet het wel redelijk goed dacht ik.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Of je moet een specifieke doelgroep targetten, zoals bijv. womans world doet.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                              Sportschool beginnen in deze tijd is niks, zijn er teveel van, en er is niks nieuws, hooguit je lokatie kan daar verschil in maken.
                              In Amerika zie je ze vaak, hier veel te weinig. Gyms gelocaliseerd in grote stockplaatsen, voor ieder wat wils. Meestal dan nog eens hardcore to the bone erbij. Voor zo een gym rij ik gerust een uurtje heen en terug.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X