Zijn er leden die hun eigen openbare gym hebben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by El_Loco View Post
    Wat boeit dat nou hoeveel keer iemand gaat fitnessen, het abbo is betaald dus het geld is binnen en daar gaat het om (het merendeel van de inkomsten komt ook uit "dode abbonementen")... Ik heb ook niet gezegd dat mensen gezond leven, maar willen dit de dag van vandaag allemaal meer en meer en dus gaan ze naar de sportschool om daar "professionele begeleiding" te krijgen. Geloof me als je ergens nog een lening voor krijgt in de bank is het voor een sportschool omdat dit enorm in de lift zit en commercieel aantrekkelijk is...
    Wat het boeit?Omdat die groep statistisch gezien de groep is die gaat opzeggen namelijk.
    "Dode" abbonementen zoals jij het noemt zijn ook potentiele opzeggers.
    Nee de dag van vandaag willen mensen niet gezonder leven, was dat maar zo, in de laatste 15 of 20 jaar is de zwaarlijvigheid verdubbeld ondanks alle fitnesscentra die er zijn, mensen worden lid voor een maandje, sommige zijn via een jaarcontract te lul voor een jaar, maar ze komen gewoon niet meer na een maand.
    Mensen hebben nog geen euro over voor professionele begleiding, ze kopen er liever een Sonja Bakker boek voor.
    Als er iets is waar je geen of heel moeilijk een lening voor krijgt is het een sportschool omdat er nu teveel naar de kloten gaan.
    "You are what you eat..."
    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
      Was het maar zo dat ze gezond leefden. Dan kon de ziektekosten premie ook wel wat naar beneden.
      Yep, geef ik je helemaal gelijk in.
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

In Brummen heb je een hardcore sportschool maar daarnaast staat er ook cardio apparatuur en geven ze groepslessen. De ene helft is alleen maar hardcore dus dumbells tot een kg of 55 geloof ik de andere helft is 1 zaal en de rest cardio. Daar zit geen deur tussen ofzo. Dus veel geschreeuw aan de ene kant en veel gezucht en gesteun aan de andere kant. Dat gaat al heel erg lang zo en dat gaat prima. Brummen heeft ook maar 1 sportscool en dat zijn hun. Maar veel mensen uit de omstreken komen daar speciaal heen omdat het de enige sportschool is met dumbells hoger dan 22kg haha! Hier in zutphen heb je er rond de 6 sportscholen maar ze prevereren die uit brummen. Ging altijd mee met mijn oom toen ik klein was. Toen was het alleen nog maar een krachthonk met als groepslessen; kickboksen/jiu jitsu/judo/karate. Maar dat was een jaar of 20 geleden. En nu heeft ie echt een groot centre! Nu idd wordt alles verneukt door veel van hetzelfde waardoor kleinere centers geen kans meer hebben op overleven. Erg jammer!

Comment

Misschien dat je met dit stukje ook nog wat bent kabaffel,

Een goede kennis van mij opent binnen paar weken zijn sportschool en heeft het zeer goed bekeken. Veel van je leden aantal hangt in het begin af van je netwerk. Hijzelf heeft het laatste jaar voor de opening in verschillende sportscholen in de buurt getraind. Daar heeft hij veel contacten kunnen leggen (is een erg sociaal persoon) met mensen die zich actief met de sport bezig houden. Hij praat dan ook over zaken die beter kunnen, dat hij een gym zou openen...

Hij zal een sportschool openen met ieder wat wils (denk dat de meesten ervan overtuigd zijn dat dit de beste keuze is). Van Squatrek/hardcore deel tot cardiozaal.

Veel actieve sporters die hij leerde kennen heeft hij op zijn facebookpagina toegevoegd en dan voor de opening zal hij wat berichten in zijn netwerk rondsturen. Zelfs mensen die je lange tijd niet hebt gezien kan je zo op een eenvoudige manier bereiken. En de kostprijs van een abbo zou hij onder die van de gemiddelde sportschool uit de buurt leggen.

Denk wel dat hij kan concurreren met de grotere ketens uit de buurt omdat ik vaak mensen hoor zeggen: Dumbells tot 32kg is te weining, we missen een squatrek, de toestellen zijn te verouderd, de kostprijs is te hoog, ...
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

De 'klanten' moeten ook kunnen zitten om op hun partner te wachten.
            Ook aan de bar trouwens genoeg plaats.

Je haalt veel geld uit drinken, shake's, bar's,.. te verkopen alsook uit producten te verkopen.

Een kidscorner, darts, TV en projector.
            Wissel wel af of denk na waar je wat speelt.

Een succesvolle gym verhuist 2 of 3 keer merk ik.
            Daardoor zie je ook wel eens de eigenaar veranderren 2 a 3 keer per 10 jaar.

Of het draaid niet en hij verkoopt de boel.
            Of hij gaat uitbreiden en verkoopt de boel.
            Of hij ish et gewoon moe en wil iets anders doen.

Groot startkapitaal is inderdaad belangrijk, veel vaste betalende abbonementen is dit ook.
            Een goed geld beheer is zeer crusiaal. Stel nu, 15 a 50 man betaald 400 euro in januari en kopen bijna nooit een pot shake of drankje van je, ze komen wel meer als 200 dagen in het jaar je machienes verslijten.
            Deze mensen zul je echter het minste last van hebben, deze gaan wel het gezicht en mond en mond reclame van je gym maken.

Anderzijds, een zaal voor dans, tai-bo, pilates,..
            Ik zou eenderd welke vorm van boksen meiden. Dit trekt verkeerd volk en reputatie aan.

Je wil een gym waar iedereen zich thuisvoelt.

Comment

Originally posted by Animale View Post
              Ik zou eenderd welke vorm van boksen meiden. Dit trekt verkeerd volk en reputatie aan.

Je wil een gym waar iedereen zich thuisvoelt.
              Dat zou kunnen maar is lang niet altijd het geval. De gym waar ik getraind heb is juist extra gegroeid door het aanbieden van kickboksen. Daar komen inderdaad ook wat vreemde vogels op af, maar bij krachttraining niet?
              Je hebt het zelf in de hand of jouw gym een gajeshol word, of gewoon een nette zaak met een goede naam.

Comment

@ Erik
                Wellicht. Anderzijds wil je de kans op slecht volk zo klein mogelijk houden, want eens het erin zit, krijg je het er niet meer uit.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X