betere fitnessprestatie door hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• betere fitnessprestatie door hardlopen

hoi allemaal,

bij mij op de fitnes zegt een van mijn instucteurs dat als ik 2 of 3keer per week ga hardlopen mijn krach/massa nog sneller vooruit zullen gaan.

volgens hem maakt je lichaam dan een bepaald stofje aan, nu is mijn vraag of dat klopt?

ik hoor het graag!

groetjes en alvast bedankt

Cardio is niet anabool maar catabool dus NEE, het helpt niet om massa of kracht te winnen. Ik ren een keer per week en dat kan voor de meesten weinig kwaad. Misschien heb je de instructeurs verkeerd begrepen, anders moet je nooit meer naar hun luisteren.
    Laissez Faire

Comment

Ik heb wel eens de illusie dat ik er meer energie van krijg, en hierdoor IETS beter ga dan met de weights...
      :: 1.82M :: 84 KG ::
      BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
        Ik heb wel eens de illusie dat ik er meer energie van krijg, en hierdoor IETS beter ga dan met de weights...
        dat heb ik ook.
        zolang je het niet overdrijft (geen lange afstanden en niet te vaak)
        is het erg goed.
        ik kan door wat cardio ook wat langer doorgaan met krachttraining.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

oke bedankt voor de info,

groetjes

Comment

klopt inderdaad niet, maar het geeft wel een heerlijk gevoel om een uurtje te rennen.

Comment

Het hardlopen is natuurlijk wel een goede training voor hart en longen. Het kan je in die zin helpen bij krachttraining dat je uithoudingsvermogen verbetert. Dit kan behulpzaam zijn als je lange sets wilt maken, bijvoorbeeld van 12, 15 of meer reps. Je raakt dan minder snel buiten adem.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X