Hoe lang duurt cut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe lang duurt cut?

Ello iedereen

Na 6 maanden trainen ben ik van 59-60kg naar 70kg gekomen en me bf is 14% (gister opgemeten in gym) Ik ben van plan om naar 75kg te bulken voor mei 2012... En dan wil ik cutten voor de zomer.. Me vraag is hoe lang gaat het duren om bijvoorbeeld van ong 16-17% bf naar 12% bf te gaan?

Laten we zeggen dat je 75kg weegt bij 16% bodyfat. je wilt dus 4% omlaag.
    4% van 75kg is 3 kilogram. Om 1 kg vetweefsel te verliezen moet je een tekort van 9000 kcal hebben.
    Omdat jij 3kg vet wilt verliezen moet jij dus 3*9000=27000 kcal tekort komen in totaal.

Als jij bijv. 300 kcal onder onderhoud eet tijdens je cut dan duurt het dus 27000/300=90 dagen
    Als je 500 kcal onder onderhoud eet tijdens je cut dan duurt het dus 27000/500=54 dagen

Uiteraard is dit theoretisch en kan het in de praktijk heel anders lopen, maar 2-3 maanden kun je op rekenen.
    Last edited by Burnedice; 11-12-2011, 23:39.

Comment

ok bedankt

Comment

Originally posted by jowblob View Post
        Ello iedereen

Na 6 maanden trainen ben ik van 59-60kg naar 70kg gekomen en me bf is 14% (gister opgemeten in gym) Ik ben van plan om naar 75kg te bulken voor mei 2012... En dan wil ik cutten voor de zomer.. Me vraag is hoe lang gaat het duren om bijvoorbeeld van ong 16-17% bf naar 12% bf te gaan?
        Boven de 25% naar minder dan 6% kan theoretisch in 6 maanden:

http://forum.bodynet.nl/films-fotos-...like-that.html
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Ben nu niet helemaal zeker of het 9000 of 7000 is of een totaal andere waarde die nodig is om 1kg vet te verliezen, maar in ieder geval kun je op een paar maanden rekenen denk ik.

Comment

Sowieso geldt die berekening van jou niet helemaal op de manier Burned. Je gaat op die manier wel heel simpel denken. Jowblob, waarom maak je je over zo veel dingen zo druk joh. Ga nou gewoon eens lekker bezig zijn met dingen en laat het over je heen komen. Leer van evt. fouten en probeer zelf gewoon te kijken hoe en wat voor jouw werkt. Ga nou niet allerlei planningen maken om zoveel maanden dit te doen dan dat volgens mij zie jij door de bomen het bos niet meer man. Je maakt het jezelf echt stukken en stukken moeilijker dan dat het is.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
              Sowieso geldt die berekening van jou niet helemaal op de manier Burned. Je gaat op die manier wel heel simpel denken. Jowblob, waarom maak je je over zo veel dingen zo druk joh. Ga nou gewoon eens lekker bezig zijn met dingen en laat het over je heen komen. Leer van evt. fouten en probeer zelf gewoon te kijken hoe en wat voor jouw werkt. Ga nou niet allerlei planningen maken om zoveel maanden dit te doen dan dat volgens mij zie jij door de bomen het bos niet meer man. Je maakt het jezelf echt stukken en stukken moeilijker dan dat het is.
              Mwah, het blijft toch energie die je verspilt, komen wel een hoop factoren bij die ik niet heb meegenomen maar nu heeft de TS tenminste een indicatie van de tijd die het ongeveer gaat kosten.

Comment

het is ongeveer 1% per 2 weken dus 8 weken heb je ongeveer nodig. Moet je het wel correct doen

Comment

Ik maak planningen omdat ik zo snel mogelijk wil aankomen en niet skinny zijn. Tijdens zomer vakantie wil ik tenminste 75kg wegen en bf hebben van onder 15%. Voor de volgende jaar wiil ik 80kg 10%. Want nu ik ook wat meer weeg merk ik ook dat ik in me t-shirts beter uit zie enz Kreeg laats een compliment van een meisje tijdens de lessen zegt ze:

Zij:Hoe gaat het met je sport?
                  ik: goed
                  Zij: o ik probeer juist af te vallen
                  Zij: zijn je armen breder geworden?
                  ik: ja ik ben 2 kilo aangekomen
                  Zij:O mag ik ze dalijk is zien na de les?
                  ik: ik laat je dalijk wel een foto zien xd

Comment

Ze vindt je leuk man
                    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                      Ze vindt je leuk man
                      Ja ik had gemerkt dat bodybuilding je sexier maakt
                      Maar ik kan geen meisje gebruiken omdat ik geen geld heb
                      Al mijn geld gaat naar proteine,zinc,+ alle vitamines =D

Comment

Ik heb ook weinig geld, maar weet toch wel dat ik daardoor geen meid ga afslaan :P

Comment

Al mijn geld gaat naar proteine,zinc,+ alle vitamines =D
                          Hahaha hier hetzelfde verhaal. Eerst maar eens massa erbij, vrouwen komen wel

Comment

De besten* steunen je, maar beschouwen het niet als een vereiste voor een relatie.
                            En wat boeit het dat je geen geld hebt? Ook hier* geldt weer dat het geen vereiste zou moeten zijn voor een relatie.

Dat daargelaten zorgt het wel voor een enorme motivatiedip, maar na verloop van tijd komt dat wel weer terug, als je niet alleen maar van de liefde kunt leven.

Hoeveel ben je eigenlijk gestegen in je BF de afgelopen 6 maanden? Want als dat practisch gelijk is gebleven, en je gaat beginnen met een handig carbcycleschema tot mei, juni, oid, dan heb heb je best kans dat je dan 75kg weegt, terwijl je bf practisch constant is gebleven, of wellicht zelfs is gedaald. Je energie-overschot is dan namelijk 2x zo klein als de afgelopen paar maanden, waardoor je dus ook veel minder snel geneigd bent ook vet aan te zetten.

*One night stands en scharrels daargelaten uiteraard.
                            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                              De besten* steunen je, maar beschouwen het niet als een vereiste voor een relatie.
                              En wat boeit het dat je geen geld hebt? Ook hier* geldt weer dat het geen vereiste zou moeten zijn voor een relatie.

Dat daargelaten zorgt het wel voor een enorme motivatiedip, maar na verloop van tijd komt dat wel weer terug, als je niet alleen maar van de liefde kunt leven.

Hoeveel ben je eigenlijk gestegen in je BF de afgelopen 6 maanden? Want als dat practisch gelijk is gebleven, en je gaat beginnen met een handig carbcycleschema tot mei, juni, oid, dan heb heb je best kans dat je dan 75kg weegt, terwijl je bf practisch constant is gebleven, of wellicht zelfs is gedaald. Je energie-overschot is dan namelijk 2x zo klein als de afgelopen paar maanden, waardoor je dus ook veel minder snel geneigd bent ook vet aan te zetten.

*One night stands en scharrels daargelaten uiteraard.
                              Mijn bf toen ik begon was rond 11-12%. Bij 68kg was mijn bf 15-16% nu weeg ik 71kg bij bf 14% (begon met serieuze schema in rust perideos zo weinig mogelijk carbs - vooral veel vlees/volle melk/fruit/rijst/rijstpap/aardappels) en in traningsdagen rond 400carbs + 4 dagen in de week 6-8km fiets cardio - me gym bevind zich ver van mijn huis.

En tijdens vakantie periode ga ik alles inhalen wat te maken heeft met vrouwen =D Deze jaar was het ook zo en ik moet zeggen dat het heel leuk was om elke 2-3dagen een andere vrouw te hebben =D Disco drunk sluts ftw
                              Last edited by jowblob; 12-12-2011, 02:42.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X