kracht competitie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kracht competitie?

beste bn - leden,

ik kan vanaf volgende week trg hardcore trainen, na een lange blessure die het gevolg was van een brommer ongeluk. Nu stelde mn trainingsmaat me een interssante vraag. Namelijk of ik niet eens wilde proberen om eens n kracht wedstrijd mee te doen?
    vermits ik toch altijd vrij veel kracht had voor mn gewicht
    heb nooit meer als 70kg gewogen. en kon toch 1x 87,5kg BP ( 5X 72,5kg) , 5X 125kg deadlift, en squat 8x 90kg ( de squat staat achter omdat ik ng niet lang benen train)
    kweet niet of ik met dit soort cijfers iets kan doen in een competitie. maar ik heb er ng nooit specifiek voor getraind en wil dat wel gaan doen. Nu mijn vraag is, hoe gaan deze competities precies? moet iedereen verplicht mee doen aan bv: bp sq dl
    of kies je dit vrij. hoe gaan de leeftijds en gewicht categorien
    en welke krachtstats heb je minimum nodig?
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Originally posted by jjj7797 View Post
    beste bn - leden,

ik kan vanaf volgende week trg hardcore trainen, na een lange blessure die het gevolg was van een brommer ongeluk. Nu stelde mn trainingsmaat me een interssante vraag. Namelijk of ik niet eens wilde proberen om eens n kracht wedstrijd mee te doen?
    vermits ik toch altijd vrij veel kracht had voor mn gewicht
    heb nooit meer als 70kg gewogen. en kon toch 1x 87,5kg BP ( 5X 72,5kg) , 5X 125kg deadlift, en squat 8x 90kg ( de squat staat achter omdat ik ng niet lang benen train)
    kweet niet of ik met dit soort cijfers iets kan doen in een competitie. maar ik heb er ng nooit specifiek voor getraind en wil dat wel gaan doen. Nu mijn vraag is, hoe gaan deze competities precies? moet iedereen verplicht mee doen aan bv: bp sq dl
    of kies je dit vrij. hoe gaan de leeftijds en gewicht categorien
    en welke krachtstats heb je minimum nodig?
    Tijdens het jaar heb je verschillende wedstrijden, single events en powerliftmeetings. Bij single kan je enkel bench, deadlift of squat meedoen. Maar bij een powerlift moet je ze alle drie doen.

Je hebt natuurlijk verschillende gewichtsklasses. Dit zijn de belangrijkste voor jou: -90, -82.5, -75, -67.5. Verder houden ze ook nog rekening met leeftijd. Rekening houdend met deze twee dingen val je in een bepaalde klasse.

Je hebt ook verschillende federaties. In Belgiƫ is dit gpc, bdfpf en NABBA. Keuze genoeg dus om ergens deel te nemen.
    RAW: 155 - 155 - 220
    EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Zoek eens naar "Weightlifting Performance Standards" dan krijg jij enig inzicht wat betreft de maatstaven.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have ā€œawesome techniqueā€ are usually the biggest disastersā€”their ego just doesnā€™t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

kvind niet meteen een site met gewicht in kilo's....misschien weet iemand van jullie een goede site? mss met resultaten van een belgische competitie
        en om iets te kunnen presteren op n belgische competitie moet je dan bij de advanced level of echt de elite zitten?

Comment

Rechts kan je in kg aanklikken. (Bench Press Standards)

En ligt allemaal aan welke klasse je zit. Ik zit nu bv -90 en zit voor mijn bench tussen advanced en elite. Maar records druk ik niet hoor.

Anders moet je eens "Belgian drug free powerlift federation" googlen. Daar vind je de resultaten en records van die federatie.
          Last edited by Dr Rude; 16-12-2011, 20:46.

Comment

http://www.strstd.com/

hier kun je het in kilo's invullen.

en voor de belgische stats moet je even kijken op PL belgiƫ daar vind je de records. alleen weet ik niet hoeveel je van die records nodig hebt om wedstrijden normaal mee te draaien.

Comment

ok bedankt jongens,
              wat ik hier ongeveer uithaal is dat ik bij -75 kg 18 of 19 jaar
              zal moeten gaan naar bp 100-110 sq 150 dl 150
              klopt dit ongeveer?

Comment

170 squat, 115 bench en 182.5 deadlift. bij single events. (BDFPF) Van andere federaties weet ik het niet.

Comment

bedoel je dan de records. of is dit de maatstaf om iets te kunnen doen op zo'n competitie van de bdfpf?

Comment

Records. Maakt niet uit hoeveel je lift. Je kan/mag altijd meedoen. Je hebt er enkel maar voordelen bij.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X