Beginner heeft een aantal vragen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner heeft een aantal vragen!

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en ik heb een paar vraagjes.

Ik heb besloten dat ik gezonder wil leven en niet meer alleen achter de computer wil zitten. Ook wil ik wat breder worden. Ik ben ongeveer 175-177 centimer lang (weet het niet precies) en ik weeg 63 kg. Ik heb me nu ingeschreven bij een sportschool en donderdag ben ik voor het eerst geweest. Ik heb toen een trainingsschema gekregen. Het komt er in principe gewoon op neer dat ik oefeningen op die apparaten moet doen. Ik doe dan het hele lichaam in een keer en op elk apparaat moet ik 2 of 3 x 15. Voordat ik daar aan begin ren ik een kwartier en daarna nog 10 minuten op de crosstrainer.

Mijn vraag is. Gaat dit helpen? Ga ik hier echt breder van worden? Ik heb namelijk van te voren een beetje op internet rondgekeken en dan lees ik alleen maar over squats etc (compoundoefeningen). Daar hebben ze het dus helemaal niet over gehad op mijn sportschool.

Mijn volgende vraag gaat over mijn voeding. Ik heb gelezen dat voeding erg belangrijk is als je iets wilt bereiken met het fitnessen. Ik heb een aantal tips die ik op internet gevonden heb al toegepast. Mijn vraag is of mijn eetgedrag op dit moment goed genoeg is. Zal ik meer moeten eten om spieren te krijgen?

Dit is in principe wat ik nu op een dag eet.

'S ochtens: een glas melk en 2 boterhammen. 1 met kipfilet en 1 met pindakaas.

'S middags: 4 boterhammen. 1 met kipfilet, 1 met pindakaas, 1 met kaas en 1 met iets waar ik zin in heb (salami, ham, chocopasta). Als tussendoortje moet ik nog iets verzinnen. Ik had eerst altijd iets van een kitkat of een lion maar dat heb ik er uit gegooid.

(Als ik niet naar school ga en ook niet sport dan eet ik meestal maar 2 boterhammen 's middags)

'S avonds: wat mn moeder klaarmaakt. Dit zijn over het algemeen wel gezonde maaltijden. Met als toetje een schaaltje vla. Maar de vla ga ik vervangen door yoghurt. Later op de avond ben ik van plan 500 gr kwark te eten. De kwark doe ik op dit moment nog niet maar donderdag heb ik het voor het eerst gegeten. Was best te eten maar wel veel.

Ik probeer daarnaast 2 liter water per dag te drinken. Lukt meestal net niet. Ik kom denk ik meestal ongeveer aan 1.75 liter.

ben 58 wat kan ik nog verwachten ben 2 maand bezig met 3 x in de week alle bazis oefeningen 3 x in de w / 30 min lopen of fietsen ben wel wat gewicht kwijt van 87 naar 84 ben zelf 1.78 m groot maar niet echt gespiert en ik wil wel wat vet kwijt maar ik wil toch nog wat kracht in de spieren hebben mits ik ik toch nog enkele jaartjes moet werken heeft iemand wat goede raad

Comment

• This reply by WanabieBodybuilder has been deleted by Admin Bodynet

Originally posted by Sushi View Post
      Dit is in principe wat ik nu op een dag eet.

'S ochtens: een glas melk en 2 boterhammen. 1 met kipfilet en 1 met pindakaas.

'S middags: 4 boterhammen. 1 met kipfilet, 1 met pindakaas, 1 met kaas en 1 met iets waar ik zin in heb (salami, ham, chocopasta). Als tussendoortje moet ik nog iets verzinnen. Ik had eerst altijd iets van een kitkat of een lion maar dat heb ik er uit gegooid.

(Als ik niet naar school ga en ook niet sport dan eet ik meestal maar 2 boterhammen 's middags)

'S avonds: wat mn moeder klaarmaakt. Dit zijn over het algemeen wel gezonde maaltijden. Met als toetje een schaaltje vla. Maar de vla ga ik vervangen door yoghurt. Later op de avond ben ik van plan 500 gr kwark te eten. De kwark doe ik op dit moment nog niet maar donderdag heb ik het voor het eerst gegeten. Was best te eten maar wel veel.

Je eet erg weinig, met die paar boterhammen ga je er niet komen. Probeer langzaam wat meer te gaan eten. Je zal toch rond de 10-14 boterhammen moeten eten. In het begin is dit erg moeilijk, had er zelf ook moeite mee. Maar dat wend wel. Zelfde met die kwark, gaat er na paar weekies makkelijk in.

Heb je ooit van brinta gehoord? Pak dat 's ochtends, met wat whey erdoor.
      Whey is een eiwit supplement, moet je gewoon hebben. Koop hier, betrouwbaar en kwaliteit.
      Neem dit 's ochtends, voor en na training. Na training neem ik altijd wat meer als ervoor, ooit gehoord dat dat beter is. Kan best bullshit zijn.
      Op rustdagen neem ik naast de ochtend in de middag ook ff een shake.

In dit excel bestand kun je een voedingsschema maken, als je daar hulp bij nodig hebt post je dat hier maar.

Marcel
      Attached Files

Trololol

Comment

Hoi Sushi ten eerste welkom.

Op dit forum kun je een schat aan info vinden voor je training en voeding, tevens zullen velen je willen helpen indien je serieus aan de slag gaat.

Zoals WB al schreef is voeding en trainen maar ook rust essentieel voor je vorderingen, het is makkelijker om jezelf een doel te stellen en hier aan te gaan werken, zo blijf je gefocust, bv ik wil 50 kg bankdrukken of ik wil een lager vet perc. (ik noem maar wat).
        Houd tijdens/na je training een logje bij met stats (bv gewicht per oefening), zo kun je mooi je vorderingen bijhouden.

Het full Body trainen is de absolute basis om je lichaam aan je training te laten wennen maar ook om de uitvoering en gevoel onder de knie te krijgen, als je dit een aantal maanden volhoud kun je overstappen naar andere trainigsschemas, aangezien je al een schema hebt gehad op de sportschool zullen deze je later waarschijnlijk kunnen voorzien van een 'gevorderd' trainingsschema.

FF een van de vele linkjes hier op bn. http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...ersschema.html

Nog ff dit ga nog niet te strak trekken aan je voeding, lees hier de voeding stickys en probeer geleidelijk je voeding en routine aantepassen, het alles of niets systeem resulteerd meestal in niets.........

succes

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik ga gewoon proberen langzaamaan wat meer te eten en als ik een tijd bezig ben zal ik dan inderdaad om een ander schema vragen.
          Maar als ik op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga en eigenlijk gewoon niet veel uitvoer ook heel veel eet is dat dan niet slecht? En hoe lang doe je ongeveer met die Whey? Vind het namelijk niet heel goedkoop.

Comment

Originally posted by WanabieBodybuilder View Post
            Je zal toch rond de 10-14 boterhammen moeten eten.
            eh nee... als hij daar geen zin in heeft smeert hij maar een dikke laag pindakaas op zijn boterhammen, of drinkt hij door de dag heen een pak melk leeg

OP, probeer ff uit te vinden hoeveel calorieën je per dag nodig hebt en ga daar 500 boven zitten

shakes zijn een makkelijke en vaak goedkope manier om nog meer eiwitten binnen te krijgen

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten...hey-perfection

leg je ma wel even uit dat het een natuurlijk product verkregen uit melk is
            Last edited by Viranelly; 17-12-2011, 20:27.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X