3 vragen over afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 vragen over afvallen

Ik heb 3 vragen over afvallen

1. Waarom zie ik geen afname van gewicht op de weegschaal terwijl ik wel verschil zie op foto's en in de spiegel?

2. Als ik straks in de spiegel kijk en op dat gewicht/vet % wil blijven, moet ik dan mijn onderhoud opnieuw berekenen en dat voortaan gaan eten?

3. Hoeveel invloed heeft KT en cardio op afvallen? Het lijkt echt alsof het allemaal grotendeels voeding is. Ik val nu beter af dan ooit en het is de eerste keer dat ik echt let op wat ik eet. Zou iemand hetzelfde kunnen bereiken (afvallen van vet %) zonder KT en/of cardio?
    ~love what you do, do what you love~

1. omdat je vetmassa verliest en spiermassa erbij wint. Wanneer je een bepaald gewicht neemt aan vetmassa en vergelijkt met eenzelfde gewicht spiermassa, dan neemt de hoeveelheid vetmassa veel meer plaats in (3-4x). Kortom je verliest centimeters en ziet er slanker en beter uit, maar gewicht blijft gelijk.

2. Om op een bepaald gewicht te blijven, moet je op onderhoud eten. Je onderhoud is afhankelijk van je hoeveelheid VVM + van je dagelijkse activiteiten. Als je dus meer beweegt, werkt en/of sport en/of je VVM neemt toe, dan kan je behoefte veranderen.

Op behoefte eten betekent niet automatisch dat je je huidige vet% blijft behouden. Ik heb 9 maanden niet getraind, maar wel op onderhoud gegeten. Ik ging van 88 kilo bij 8% naar 88 kilo bij 15% vet. (dus spiermassa verloren en vetmassa erbij). Om je vet% te onderhouden, zul je ook aan KT moeten blijven doen. (zodat je lichaam zoveel mogelijk energie uit vetten haalt en niet uit jouw spiermassa. plus Kt zorgt dat je veel meer vetten verbrand de hele dag).

3. zie antwoord bij vraag 2. KT helpt niet echt bij het verlagen van je lichaamsgewicht, dat doe je met je voeding en eventueel met cardio. Kt helpt wel bij het bereiken van een betere lichaamscompositie. (meer spieren en minder vet). (mits de voeding goed zit. goede voeding alleen is echter niet voldoende voor een betere lichaamscompositie. zie antwoord op vraag 2). En zou iemand datzelfde kunnen bereiken zonder cardio: JA. zonder KT? Nee.
    -----------------------

Maar even wat anders?
    ik heb je een tijd geleden op weg geholpen. wat heb je in de tussentijd gedaan met voeding? hoe en wat doe je nu qua voeding? en wat was het resultaat de laatste weken?

groeten
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hoeveel KT is dan noodzakelijk om het 'bij te houden'?
      Ik train nu 4x in de week, harde cardio 4x in de week.
      Stel ik ben straks op een vet percentage dat ik zeg 'ja, dit vind ik wel wat'. Kan ik dan over gaan op 3x in de week KT + cardio en dan Full body ipv Split schema?

Comment

wat is dan ook eigenlijk het nut nu om 4 dagen in de week te trainen?
        Zal ik niet slomer, maar langduriger resultaat hebben als ik 3x in de week pak? (met oog op het feit dat ik eigenlijk niet van sport houdt, dus 4x in de week moeilijk vol te houden gaat zijn voor mij 365 dagen per jaar)

Sorry, zag deze veel te laat:

Maar even wat anders?
        ik heb je een tijd geleden op weg geholpen. wat heb je in de tussentijd gedaan met voeding? hoe en wat doe je nu qua voeding? en wat was het resultaat de laatste weken?
        Ik ben, zoals je zei, omhoog gegaan in Kcal. heb goed oog gehouden voor de juiste verhoudingen. Ik ben wat sneller gegaan omdat het goed ging en nu ben ik proberen af te vallen.

Ik ben wat lager gaan zitten in koolhydraten en vetten en eiwitten hetzelfde gehouden.
        Ik zie resultaat! Buik wordt minder, broek past beter haha En ik voel me energievoller! Wel wat honger
        Last edited by Optimus_Prime; 19-12-2011, 23:52.

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
          wat is dan ook eigenlijk het nut nu om 4 dagen in de week te trainen?
          Zal ik niet slomer, maar langduriger resultaat hebben als ik 3x in de week pak? (met oog op het feit dat ik eigenlijk niet van sport houdt, dus 4x in de week moeilijk vol te houden gaat zijn voor mij 365 dagen per jaar)

Sorry, zag deze veel te laat:

Ik ben, zoals je zei, omhoog gegaan in Kcal. heb goed oog gehouden voor de juiste verhoudingen. Ik ben wat sneller gegaan omdat het goed ging en nu ben ik proberen af te vallen.

Ik ben wat lager gaan zitten in koolhydraten en vetten en eiwitten hetzelfde gehouden.
          Ik zie resultaat! Buik wordt minder, broek past beter haha En ik voel me energievoller! Wel wat honger
          kinkt alsof je goed bezig bent. Hoeveel gram koolhydraten eet je nu op rust en op trainingsdagen?
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ja, daar ligt mijn fout nog.

Ik denk dat ik rond de 100 zit op de trainingsdagen, net wat meer (2 bakken brinta, groente, banaan en wat cashewnoten zitten ook koolh in), en hetzelfde op niet trainingsdagen.

Ik moet daar iets preciezer in gaan worden. Op niet trainingsdagen zou het wat minder kunnen worden en op trainingsdagen wat meer? Ik ben gek op brinta, dus dat scheelt. Geen fan van aardappelen, geen fan van brood.

Waar ik nu ook mee worstel is met 3 dagen in de week, of 4 dagen in de week trainen.
            Ik zie mezelf niet continu 4 dagen in de week trainen, dag in, dag uit, jaar in, jaar uit. Ik vind KT niet geweldig interessant. Ik wil wel op een normaal vetpercentage blijven als ik daar eenmaal beland ben. Dus dacht dat misschien 3 dagen in de week en dan FBW beter voor mij zou zijn.

Qua cardio zit ik nu ook op 4x 15 minuten. Ik ben bang de motivatie te gaan verliezen als ik op deze voet doorga maar wil wel progressie blijven behouden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X