Beginnen met krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met krachttraining

Hey iedereen.

Mijn naam is Wim, ben 26jaar jong en ben een Belg
    Het is de eerste keer dat ik me actief ga inzetten om wat meer spieren te kweken. Ik heb vorig jaar geprobeerd naar de fitness te gaan, maar om een of andere reden heb ik dit niet volgehouden. Nu het nieuwe jaar eraan komt ben ik van plan er mij serieus mee bezig te houden. Maar ik heb wat hulp nodig van jullie ervaren mensen. Om naar de fitness te gaan en daar alleen te trainen zie ik niet goed zitten. Dus had ik gedacht om thuis te trainen. Maar nu vraag ik mij af, zou ik een krachttoestel kopen of losse gewichten. Ik heb schik dat ik verkeerd zou trainen met losse gewichten, omdat ik dit nog nooit gedaan heb. Maar graag had ik jullie mening hierover gehad.

Mijn budget zou gaan rond de €1000

Ikzelf ben 1m83 en weeg 74kg, mager gebouwd. Het is de bedoeling om mijn hele lichaam te trainen. Het is NIET de bedoeling een bodybuilder te worden. Maar wel om er gespierder uit te zien.

Ga maar lekker naar de sportschool...als de reden is andere mensen. Dan kan je betere niet beginnen met trainen gewoon lekker thuis achter de tv zitten.

hop naar de sportschool, scheelt je geld.

Comment

een powercage en verstelbaar bankje 50mm barbel en schijven dan kom je een heel eind
      dan kun je er nog verstelbare dumbels bij doen.

daarmee kun je bijna alles doen.

en over de oefeningen. kijk veel filmpjes en lees waar je op moet letten tijdens de oefening. anders kun je eerst 1 maand naar fitness gaan zodat je de oefeningen leert.

Comment

Eerst hield je het niet vol en nu ga je zomaar €1000,- uitgeven? Ik ben nu wel erg benieuwd wat nu het verschil gaat maken voor je motivatie. Wat maakte de sportschool zo verschrikkelijk? Of waren het de oefeningen?

Ik kan je 1 ding zeggen en dat is dat waar en hoe je ook traint, je zult zelf de motivatie op moeten brengen om door te gaan. Als je niet een heel goede reden hebt om niet naar de sportschool te gaan zou ik toch voor mandabbo(s) kiezen. Is een investering die vele malen lager is. Voor je € 1000,- uit gaat geven moet je wel zeker weten dat je er jaren mee door wilt, doodzonde anders!

Comment

de reden dat ik niet naar de fitness ga is omdat het een heel eind van hier is en het is dan nog ergens in het centrum waar bijna niet te parkeren valt. Ten 2de is het ook omdat er niemand je daar uitlegd hoe en wat je moet doen. Oke ze leggen het wel eens uit, maar wnn je van gewicht en zo wil veranderen moet je betalen voor een nieuw schema. Ik vind het allemaal wat duur. Mijn vriendin wil ook graag mee fitnessen, maar wil niet naar de fitness gaan, ook liever thuis. Uiteindelijk moet je blijven trainen om je spieren te behouden, jaren naar de sportschool gaan kost ook geld. Dus waarom niet metteen een krachttoestel of losse gewichten kopen??

Dus dat is de reden

Maar wil dit dan zeggen dat er niemand thuis traint, en iedereen naar de sportschool gaat?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
            Eerst hield je het niet vol en nu ga je zomaar €1000,- uitgeven? Ik ben nu wel erg benieuwd wat nu het verschil gaat maken voor je motivatie. Wat maakte de sportschool zo verschrikkelijk? Of waren het de oefeningen?

Ik kan je 1 ding zeggen en dat is dat waar en hoe je ook traint, je zult zelf de motivatie op moeten brengen om door te gaan. Als je niet een heel goede reden hebt om niet naar de sportschool te gaan zou ik toch voor mandabbo(s) kiezen. Is een investering die vele malen lager is. Voor je € 1000,- uit gaat geven moet je wel zeker weten dat je er jaren mee door wilt, doodzonde anders!
            wat is of wat zijn Mandabbo (s) ? Via google vind ik hier niets over...

Comment

HAHAHA!!! Was een typo; maand-abbo bedoelde ik. Was effe een snel berichtje onder het kwarketen......

Wat die sportschool betreft; je hebt niemand nodig voor je schema's, die zijn hier genoeg te vinden. Is wel prettig als je wat begeleiding krijgt bij de uitvoering van sommige oefeningen, zeker als je nog wat onervaren bent.

En natuurlijk trainen genoeg mensen thuis, maar die hebben wel vaak eerst in een gym getraind. Het gaat er maar om hoe zeker je weet dat je je aangeschafte materiaal ook daadwerkelijk lange tijd gaat gebruiken. Als je nu na een paar maanden stopt ben je €1000,- kwijt, met een abbo misschien € 100,-. Als het goed bevalt kun je na een paar maanden altijd nog spullen gaan kopen, dus geen man overboord.

Comment

dat begrijp ik volkomen. Maar om eerlijk te zijn, heb ik veel meer moed om het thuis vol te houden dan in de fitness. Zoals ik al vermelde was het voornamelijk altijd naar daar rijden emt de auto. Altijd 20min naar daar en dan nog eens 20min terug. En dan nog eens al die drukte op de baan om dat uur.

Maar STEL nu dat ik niet naar die €1000 moet kijken, stel he. Wat zouden jullie dan aanraden? Gewichten of krachttoestel?

Je moet dit niet verkeerd ovatten he. Ik begrijp volkomen wat je bedoelt en dat je het beste voor hebt. En dingen die ja aangekcoht hebt kan je natuurlijk wel blijven gebruiken. Je hebt het geld nog altijd in huis bij weize van spreken. Als je naar de fitness gaat (€50 de maand) die ben je kwijt.

Comment

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Marcel. Gewichten, powercage en bankje is een goede basis. Daar kun je de meeste oefeningen wel mee doen.

Heb je een idee van wat je precies voor schema wilt gaan doen? Dan kun je iig kijken of de daarin opgenomen oefeningen te doen zijn op de apparatuur die je aan wilt schaffen.

Comment

neen, ik weet er dan ook nog niet veel of eigenlijk niets van. Ik ben nog vollop aan het lezen om bij te leren. Ik had graag 4 keer per week getraind, en dat voor het ganse lichaam. Ook ben ik van plan terug wat te gaan joggen.

Maar hoe ik die oefeningen en zo moet gaan uitvoeren, zal ik ook nog moeten opzoeken. Ook hoe en wat ik meot doen om mijn gewicht op pijl te houden, want dat lees ik ook geregeld, dat je veel moet eten en die dingen...

dus alle hint zijn welkom, alsook een beginnersschema.

Maar eerst zal ik wat gewichten moeten aankopen. Wat zijn volgens jullie goeie gewichten om mee te starten? Is het nodig van elk gewicht 2 schijven te kopen? Ik bedoel hiermee moet ik elk gewicht dat er bestaat aankopen? OF kan je gewoon enkele gewichten laten liggen?

Comment

Heb even wat opgezocht, wat vinden jullie van dit?

*Powertec Power Rack
                      *Powertec Utility Bench
                      *Professionele halterstang chroom 50 mm x 200 cm
                      *Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer-Barbarian 50 mm
                      *Professionele korte halterstang 50 mm - kogellagering

Is deze halterstang niet te lang? kan ik ook een kortere nemen die past op de power rack?

vraag me ook af of er geen winkel is die gratis leverd in belgie. Ik dacht ergens eentje gevonden te hebben op het internet, maar vind deze niet meer terug
                      Last edited by the_warrior; 23-12-2011, 22:49.

Comment

?? niemand een mening hierover? stange, en overal nieuwe post en hier niemand ...

Comment

Over dat powerrack kan ik niet zoveel zeggen, maar 100 kilo aan schijven is nogal weinig als je ook je benen traint. Vooral met deadliften en squatten zal je al snel wat meer kilo's nodig hebben.
                          Lid van de 200 club

Comment

zal er al mee beginnen, kan er altijd nog bij kopen nadien dan.

Maar mijn eerste probleem al ondervonden. Ik kan door mijn knieen gaan, maar ik val altijd achterover hoe doen jullie dat om niet achterover te vallen? Als ik niet wil vallen, dan moet ik op mijn tippen gaan staan, dan lukt het, anders niet. Kan iemand mij hierbij helpen??

Comment

Het betert wel als je quadriceps sterker zijn. Gewoon blijven oefenen op die manier en het lukt je binnen de kortste keren .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X