Fabel of feit??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by MrVain View Post
    Professor Russell H. Chittenden van de Yale Universiteit verminderde de eiwitinname van atleten van Yale tot minder dan 25 gram per dag, terwijl ze doorgingen met gewicht te winnen, en hun spierkracht en spiervolume konden uitbreiden… en beter scoorden. Onder de vele experimenten die hij voerde waren o.m. competities tussen zijn vegetarische atleten en vleesetende atleten. De vegetariërs lieten de vleeseters met grote voorsprong achter zich.
    Deze professor Russell H. Chittenden was tot begin jaren '20 van de vorige eeuw werkzaam bij de universiteit Yale.

Born February 18, 1856(1856-02-18)
    New Haven, Connecticut Died December 26, 1943(1943-12-26)
    New Haven, Connecticut Fields Chemistry Institutions Yale University
    Columbia University
    United States National Research Council Doctoral students Lafayette Mendel

He was professor of physiological chemistry at Yale from 1882 to 1922. He was director of the Sheffield Scientific School from 1898-1922. He was also professor of physiology at the Yale School of Medicine starting in 1900. From 1898 to 1903 he was also a lecturer on physiological chemistry at Columbia University, New York. He was a founding member of the American Physiological Society in 1887 and served as its president from 1895 to 1904.

Russell Henry Chittenden - Wikipedia, the free encyclopedia
    De onderzoeken die hij deed waren in die tijd baanbrekend, maar tegenwoordig is het wel achterhaald denk ik.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
      Wat kan je lichaam doen met eiwitten?
      1. Gebruiken, tal van functies
      2. Verbranden
      3. Opslaan (vet)

Wat kan je doen met koolhydraten?
      1. Verbranden
      2. Opslaan (vet)

Niet dat je extreem hoog moet gaan zitten in eiwitten, maar gewoon evenwichtige voeding met 2-3 keer je lichaamsgewicht in grammen eiwit.

Edit: Die laatste stuk tekst dat je poste. Die laatste zin komt me echt te bekend voor, wat is je bron? want dat is hier overlaatst ook gepost geweest denk ik.
      3 keer je eigen lichaamsgewicht in eiwit vind ik nu net ook wat teveel...

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Deze professor Russell H. Chittenden was tot begin jaren '20 van de vorige eeuw werkzaam bij de universiteit Yale.

De onderzoeken die hij deed waren in die tijd baanbrekend, maar tegenwoordig is het wel achterhaald denk ik.
        whahahahahahahahaha
        In manibus vestris victoria est.....Homo sapiens non urinat in ventum

Comment

Waarschijnlijk ontzettend achterhaald, maar feit blijft denk ik dat die prof. jongens met hele andere methoden groot gemaakt heeft, dan degene waarbij wij nu zweren..

Zet je toch aan het denken..

Comment

Waarschijnlijk ontzettend achterhaald, maar feit blijft denk ik dat die prof. jongens met hele andere methoden groot gemaakt heeft, dan degene waarbij wij nu zweren..

Zet je toch aan het denken..
            De methoden die hij gebruikte worden nu niet meer gebruikt. Als die er nog toe deden dan was dat zeker wel het geval geweest. Iedere atleet is immers op zoek naar iets wat hem of haar die gouden medaille kan bezorgen.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

De methoden die hij gebruikte worden nu niet meer gebruikt. Als die er nog toe deden dan was dat zeker wel het geval geweest. Iedere atleet is immers op zoek naar iets wat hem of haar die gouden medaille kan bezorgen.
              Goed punt, maar nog steeds neig ik te denken dat 240gr eiwitten per dag (in mijn geval) niet de enige manier is om resultaten te boeken..

Comment

Goed punt, maar nog steeds neig ik te denken dat 240gr eiwitten per dag (in mijn geval) niet de enige manier is om resultaten te boeken..
                Heb jij dan een betere manier? En als dat het geval is, hoe verklaar je dit dan?

Originally posted by MrVain
                Ik zit nog steeds in m'n zoektocht naar antwoorden waarom ik er nog steeds uit zie alsof ik mijn lidmaatschapspasje van de gym 4 maanden geleden ontvangen heb..
                Maar goed, ik ben geneigd te vermoeden dat het niet alleen aan je voeding ligt. Het valt mij op dat een heleboel mensen hier meer tijd en energie lijken te steken in het uitpluizen van hun voedingsschema in plaats van hun training. Begrijp me niet verkeerd, goede voeding is natuurlijk erg belangrijk. Maar waar blijft de training dan? Het lijkt wel alsof men er maar vanuit gaat dat die vanzelfsprekend dik in orde is.
                - Dave Tate

Comment

Een overdreven inname van eiwitten zou vooral belastend zijn voor de nieren maar indien je genoeg water drinkt mag dit zeker geen probleem zijn.
                  Al de eiwitten die je teveel hebt urineer je gewoon weer uit dus snap niet echt het probleem :P
                  I'm not special, but not the same as you.
                  Because I do things you will never do.
                  SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

zal ik het maar zo zeggen, een vriend die ik ken neemt ongeveer 140gr eiwitten per dag, derest bestaat uit KH en beetje Vet, hij is 75kilo en 8% lichaamsvet,

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
                      zal ik het maar zo zeggen, een vriend die ik ken neemt ongeveer 140gr eiwitten per dag, derest bestaat uit KH en beetje Vet, hij is 75kilo en 8% lichaamsvet,
                      oke en wat zijn we daar nu mee?
                      I'm not special, but not the same as you.
                      Because I do things you will never do.
                      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Toch blijf ik overdag liever van de koolhydraatjes af en leef lekker van eiwitten en vetten Geen zin om vet aan te zetten wat ik al vrij snel doe. Heb tot nu toe geen problemen met bijna 300gr eiwit per dag.
                        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                          Toch blijf ik overdag liever van de koolhydraatjes af en leef lekker van eiwitten en vetten Geen zin om vet aan te zetten wat ik al vrij snel doe. Heb tot nu toe geen problemen met bijna 300gr eiwit per dag.
                          Ik heb precies hetzelfde Fitnessboer. Zit net over de 300g eiwitten, en verhouding K en V is 36% en 31%. Ik ga daar ook lekker op, en heb het idee dat ik in vetpercentage omlaag ga. (Hard bewijs heb ik nog niet; dat moet ik maar weer eens laten meten )
                          Truthfulness is the new religion.

Comment

Gast, ik heb je al lang verteld dat je meer moet eten om aan te komen. Zolang je dat niet doet zal je niet vooruit gaan.
                            Train hard or go hormone

Comment

In dit topic heb je al antwoord op je vraag gekregen waarom je progress achter blijft. Je geeft zelf aan dat je "echt sportschoolvoer eet" en dan noem je pasta met groente en nog wat kip daardoor heen. Nogmaals, mijn advies: ga niet eigenwijs doen en ga gewoon eten. Met een bak kwark (of 2 zoals ik ), wat shakes, pinda's, tonijn, kip etc kom je al snel een eind. Ik eet 270gr eiwit per dag en daarop groei ik. Nu jij nog
                              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                                In dit topic heb je al antwoord op je vraag gekregen waarom je progress achter blijft. Je geeft zelf aan dat je "echt sportschoolvoer eet" en dan noem je pasta met groente en nog wat kip daardoor heen. Nogmaals, mijn advies: ga niet eigenwijs doen en ga gewoon eten. Met een bak kwark (of 2 zoals ik ), wat shakes, pinda's, tonijn, kip etc kom je al snel een eind. Ik eet 270gr eiwit per dag en daarop groei ik. Nu jij nog
                                Hoi Toph,

Eigenwijs is iets wat men mij inderdaad vaker noemt.. :P Ik zit ondertussen wel aan de pot magere kwark per dag met een handje studentenhaver na mijn training.

Train nu weer 5 dagen per week: ma: borst, di: rug, wo: benen, do: schouders, vrij: bi/ triceps.

Ik moet wel weer een nieuwe smaakmaker uitkiezen, die bolognese saus komt de keel uit.. Soms met rundergehakt, maar meestal met kip er doorheen.. Niet dat je om deze info gevraagd hebt, maar toch..

Nu boodschappen, koken, en vanavond weer de beuk erin!

Groet,
                                Maarten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X