Levensvragen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Levensvragen?

Dag BN'ers,

Iets wat maar gedeeltelijk met fitness en bodybuilding te maken heeft, maar toch denk ik dat ik het hier het beste kwijt kan.

Hoe leven jullie je leven? Ik zit namelijk met een aantal kwesties waarop ik het antwoord niet weet.

Momenteel ben ik mijn vierde HBO studie aan het doen. Op zich gaat het goed, maar het is niet iets waar ik heel gemotiveerd voor ben. Nu zit ik dus met twijfels of ik hier wel verder mee wil gaan. Als ik kijk naar wat ik echt wil en waarvoor ik gemotiveerd ben, dan is het fitness en bodybuilding, met alle aspecten daarom heen.

Daarom ben ik aan het denken om te stoppen met school, gewoon te gaan werken en met het geld dat ik verdien verschillende cursussen te gaan doen om Personal Trainer te worden. Het enige probleem is, dat dit natuurlijk niet is wat iedereen van mij verwacht. Nu zou ik zelf zeggen dat je moet doen wat je leuk vindt, maar toch zou ik het moeilijk vinden om iedereen te "teleurstellen" door weer te stoppen met een opleiding.

Alle adviezen zijn meer dan welkom, zit hier echt erg mee.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Ik heb er ook aan gedacht maar denk je dat je dit echt lang wilt gaan doen? Je moet nog erg lang. En wil je dan ook in een sportschool gaan werken? Dat is dan vaak geen 9 tot 5 baan. Is dat wat je wilt of niet.

Allemaal vragen die je even moet bedenken en opschrijven en dan zo veel mogelijk beantwoorden.
    Maar dit is waarschijnlijk advies wat je zelf ook wel gesnapt hebt.

Succes ermee!
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ja dat is een lastige keuze man.. Maar ik denk echt dat je beter je HBO af kan maken. Anders krijg je er later spijt van. Ik denk dat het effe door de zure appel heen bijten is. Als jij je HBO hebt, heb je een goed diploma.

En als je klaar bent met je schooldag, ben je alleeen nog maar meer gemotiveerd om harder te buffelen at the gym.

Goodluck with it!
      Benchpress: 1x110 Deadlift: 1x215 Squat 1x150

Comment

Bedankt voor de reacties alvast,

@Laurann, ik heb daar inderdaad goed over nagedacht, en een personal trainer in Nederland is volgens mij ook heel wat anders dan in bijvoorbeeld Amerika. Het is dan ook niet dat ik fitnessinstructeur wil zijn in een sportschool, maar echt 1 op 1 met mensen werken en samen hun doelen overtreffen.

@HN, ik snap dat het verstandiger is om mijn HBO af te maken, maar het leven is kort en ik wil liever de dingen doen die ik leuk vind en waar ik gemotiveerd voor ben, dan maar steeds veel moeite doen om tentamens te halen en stof te leren die ik niet leuk vindt. Daar zit het dilemma.

Comment

@steefdk Als je er echt goed over nagedacht hebt, en je weet zeker dat je dit wilt. Doe het dan! Ik zeg altijd 'Zeil opde wind van vandaag'.. Morgen kan t over zijn haha. Ga kijken wat voor je cursussen je kan doen, en schrijf je in man.. Goodluck

Comment

Niet echt een antwoord op je vraag. Maar je 4e HBO studie? Toe maar! Dan denk ik dat je genoeg 'bagage' heb, om met je studie te stoppen en je droom achter aan te gaan. Maar ik zou er wel goed over nadenken!
            Weeg de voor's en tegen's af. Je kan mensen wel om advies vragen, maar jij bent degene die de keuze moet maken! Succes
            Truthfulness is the new religion.

Comment

Heb je al een MBO diploma ? Of heb je havo/vwo gedaan ?

Persoonlijk zou ik mijn HBO afmaken, je bent nu bezig en als je zegt dat je goed op weg bent zou ik het nog volhouden. Je hebt dan een diploma waar je mee aan de bak kan, als je nu stopt heb je (er van uitgaande dat je havo/vwo hebt gedaan) geen beroeps gericht diploma waar je altijd nog op terug kan vallen. Zodra je je diploma hebt kun je altijd nog een cursus doen voor instructeur en personal trainer worden, als je het zonder diploma doet en je komt er na 2 jaar achter dat het niet je roeping is zit je zonder diploma.

Do what you gotta do bro

Comment

4de HBo studie idd, van Havo kom ik af.

Verkeerde keuzes, niet dat ik er niet slim genoeg voor was. Ben alle studies zelf gestopt.

Ik zie het persoonlijk niet zitten om een verkeerde keuze te leven, vandaar die grote twijfel.

Comment

Het gaat er niet om dat je een HBO papiertje hebt dat aangeeft dat je het leuk vind. Het gaat erom dat je aantoont dat je in staat bent je ergens toe te zetten en het af te maken. Dat is wat werkgevers en je mogelijke klanten willen zien. Dus ook al wil je een andere kant op, maak het gewoon even af. Ik heb er ook over nagedacht, maar uiteindelijk is het niet wat ik wil.

Belangrijkste is dat je vertrouwen moet hebben in een goede afloop. Life is life.

Comment

Pas met iets stoppen als je iets anders hebt. Ik vond het eerste jaar van mijn vorige studie ook niet leuk, maar heb het gewoon afgemaakt. Je kan nog de rest van je leven personal trainer zijn.
                    Train hard or go hormone

Comment

Persoonlijk...

2 jaar geleden dacht ik altijd, ik haal mijn beveiliger 2 en ga dan fitness a en b halen.
                      Totdat ik beveiliging had afgerond en heb besloten om voor school verder te gaan, ik wil de slimste en grootste motherfucker worden van de klas, doe nu handhaving, toezichthouder en veiligheid-politie.
                      Sport staat ook op nr 1 alhoewel ik het niet mijn beroep als pt'er zie, mijn toekomst zie ik eerder als goedverdienend persoon die een gruwlijk lichaam heeft, en de slimste motherfucker is van de klas..

'i will never--ever give up, thats why i succeed'
                      Make it happen, shock everyone!

Comment

Voltijd studie? Anders zou je kunnen kijken of je bijvoorbeeld avondcursussen zou kunnen volgen. Lijkt me echter wel echt lastig icm je HBO+sport etc.

Ik heb ook wel eens zitten denken dat het leuk zou zijn later mensen te begeleiden om af te vallen maar denk steeds weer bij mezelf, als ik heel eerlijk ben, met m'n huidige studie ben ik zeker van een goede baan en lekker inkomen.

Geen idee hoe het met de banenmarkt in jouw sector zit maar ikzelf zou gewoon je studie afronden zodat je altijd ergens op terug kunt vallen. Kun je de komende vier jaar jezelf bezig houden met zelfstudie qua training, praktijkervaring opdoen en voor jezelf sporten. Als je klaar bent met je HBO kun je dan evt. richting PT gaan. Denk alleen niet dat dat snel een 40uur per week in beslag neemt dus iets om er bij te hebben is altijd fijn lijkt me.

Als je 't mij vraagt HBO afmaken dus.
                        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

@pain is gain. Zit je toevallig in Den helder op school..?

Comment

Als ik jou was zou ik eerst je hbo-opleiding afronden. Dan heb je tenminste een goed papiertje dat jouw niveau aangeeft.
                            En stel je voor dat je stopt met je opleiding en je gaat cursussen volgen en na een tijdje heb je spijt wat dan? Misschien is je motivatie en interesse voor fitness en bodybuilding een tijdelijke fase (hoeft niet).

Welke opleiding volg je eigenlijk?
                            Misschien is 'Sport, Gezondheid en Managment' of de CALO een alternatief.
                            Carpe Diem

Comment

Ik doe die cursussen ook, gewoon bovenop mijn hbo studie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X