Trillen na training, help!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pallas View Post
    Dat is geen gym, dat is een healthcenter.Echt waar er hangen plaatjes in de kleedkamer als je de deur uitloopt, één 'goed' en één met zo'n rood kruis erdoor. .
    Ja, bij ons ook.
    En ik heb er mooi maling aan.
    Op zondag loop ik gewoon in een halter en op doordeweekse trainingen doe ik een concessie met een shirt die net aan mijn schouder reikt. Maar dan toch zonder mouw, zeg maar. En eigenlijk is er nog nooit iemand geweest die er iets van heeft gezegd tegen me.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ahaha trilling had ik een jaartje geleden ook. nu niet meer. went van zelf later.
      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Waarom komt iedereen met "te weinig kh" aanzetten? Na het trainen van je benen is het heel normaal dat je trilt.. Met armen heb ik het zelf minder trouwens.
        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Heb ooit het advies gekregen om een flesje water met maizena te nuttigen tijdens de training.. Dit heeft bij mij goed geholpen, alleen na diep squaten heb ik er nog last van
          Constantia et labore

Comment

misschien is het de adrenaline? Het is normaal dat je trilt als je een tijdje een verhoog adrenaline niveau hebt.
            There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Gewoon hard getrained waardoor je benen op zijn. vreet je meerdan zit er nog energie in en zul je niet of minder trillen.
              Gisteren nog een big 3 work out van dana lynn baily gezien haar hele lichaam shackte en die vreet ook wel goed.
              focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                Ja, bij ons ook.
                En ik heb er mooi maling aan.
                Op zondag loop ik gewoon in een halter en op doordeweekse trainingen doe ik een concessie met een shirt die net aan mijn schouder reikt. Maar dan toch zonder mouw, zeg maar. En eigenlijk is er nog nooit iemand geweest die er iets van heeft gezegd tegen me.
                nog eventjes off topic: is het niet zo dat je een VROUW bent??? natuurlijk wordt daar niets van gezegd, dat is leuk om naar te staren:P verder gelden die regels vooral zodat dat 'brede tuig' buiten blijft en de klanten zich niet geïntimideerd voelen. hard schreeuwen zal dan ook wel niet mogen... (en deze meneer doet dit lekker wel op school, waar onze fitnesszaal vooral fysiotherapeutische doeleinden dient XD)
                "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

on topic: ik heb met cutten vooral last van duizeligheid:S.. ook door mn beperkte carb inname:P trillen komt door een bijzonder hoge spiertonus (spanning) door zwaar trainen. je spieren zijn dus constant 'aangespannen'. heb hier zelf nooit last van, omdat ik iets TE lenig ben...
                  "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                    Dit heb ik nog nooit gehad, maar nu heb ik trillende benen na de benentraining. Ook armen doen vrolijk mee als ik die train. Ik probeer het er maar wat uit te stretchen maar het is echt irritant. Sta je daar te shaken!

Ik ben vorige week begonnen met cutten, niet eens zo veel (-300 kcal) en wat lager in de koolhydraten. Zou dat het kunnen zijn? Ik ga geloof ik de koolhydraten maar weer omhoog gooien en de kcal niet. Of andersom? Ik heb stiekem gewoon een hekel aan cutten. Dit is gewoon meer cut met een k eigenlijk.
                    Oke, dit kan verschillende oorzaken hebben.

- Je glycogeen voorraad is op/bijna leeg. Spier is moe, maar je blijft spanning op je spieren houden, dus toevoer wordt wat lastig, dat komt snel weer goed als je even rust neemt. Maar op het moment dat de spier energie tekort komt kan ie gaan trillen. Om dit te verhelpen moet je snelle suikers nemen. (dextrose bijvoorbeeld)

- Fasculaties, dat zijn ongecontroleerde spiertrekkingen.Ze kunnen altijd optreden dus ook gewoon midden in de nacht of als je achter de pc zit op een niet trainingsdag of wanneer dan ook. Dit is niks ernstigs trouwens.

- Cafeïne. Als je echt een hele pot koffie voor je workout zou drinken, kan dit ook een oorzaak zijn

-Te zware oefening. Iets waar je lichaam totaal niet aan gewend is. Voor het eerst een nieuwe oefening uitproberen en gelijk te zwaar pakken en toch door blijven zetten bijvoorbeeld.

Hier een link naar een artikel over 'shaking while exercising' by Solomon Branch.
                    Last edited by Fundoshi; 25-01-2012, 23:18. Reason: Even een link erbij :)

Comment

Oke, even een artikel over het onderwerp kan geen kwaad geloof ik. Lijkt me toch ON topic

My Body Is Shaking While I Am Exercising

Trembling or shaking doesn't just make exercising more difficult, it may also make you anxious and worried about your health. It is not always a serious issue, however. Dehydration, malnutrition and muscle fatigue can all lead to shaking, which may be more noticeable when you are exercising. In rare cases, an underlying medical disorder can be the culprit, so consult your doctor if changing your exercise routine and eating and drinking habits doesn't fix the problem.

Lack of Endurance
                      Your muscles contract as the result of a group of muscle cells being stimulated by a nerve that originates in the spinal column. The muscle cells and nerve make up a motor unit. In order for your muscles to contract in a smooth motion, multiple motor units have to work together. If you are overexerting yourself or are out of shape, some of the motor units can stop working, which makes your muscles tremble or shake. Once you have built up your endurance, your body won't shake as much. In the meantime, try reducing the intensity of your exercise session.

Malnutrition
                      Glucose is the primary source of fuel for both your brain and body, and without enough of it, you can't function properly. If you skipped a meal or didn't eat enough, your body may be low on glucose -- a condition known as low blood sugar or hypoglycemia. Shaking is a common symptom of hypoglycemia. Other symptoms include dizziness, headache, fatigue, irritability and hunger. Low blood sugar can be avoided by eating a meal at least 2 to 4 hours before your exercise. If you missed a meal, eating a small snack at least 30 minutes before exercising is a viable substitute.

Dehydration
                      Lack of sufficient fluids in your body can lead to a variety of symptoms, including trembling and shaking. Your body needs water to help with muscle contraction, primarily because it helps keep your electrolytes -- minerals in your body that conduct electricity and help with muscle contraction -- in proper balance. Drinking water before, during and after your exercise session helps avoid dehydration. Avoid drinking excessive amounts of water, however, because that can cause similar symptoms. If you are sweating a lot while exercising, drink a beverage enhanced with electrolytes.

Other Causes
                      Dehydration, hypoglycemia and muscle fatigue are common reasons that your muscles shake during exercise, but other causes can have similar symptoms. For example, certain prescription medications have trembling and shaking as a possible side effect. Problems with your thyroid gland can trigger shaking, as can brain damage, alcoholism, nerve damage and diseases, such as multiple sclerosis or Parkinson's disease. Exercising could simply be making any symptoms more noticeable. If you continue to shake while exercising, despite taking preventive measures, consult your doctor to rule out an underlying medical disorder. Talk to your doctor if you are taking any medications to ensure shaking or trembling is not a side effect.

Bron

Comment

Originally posted by klofijool View Post
                        nog eventjes off topic: is het niet zo dat je een VROUW bent??? natuurlijk wordt daar niets van gezegd, dat is leuk om naar te staren:P verder gelden die regels vooral zodat dat 'brede tuig' buiten blijft en de klanten zich niet geïntimideerd voelen. )

Zou kunnen. Het kan ook zijn dat ze gewoon geen ruzie met mij willen, whahaha.
                        Men wil bij ons inderdaad ook graag dat het "brede tuig" buiten de deur blijft en als ik zo af en toe eens rondkijk, lukt ze dat helaas best goed het laatste jaar.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Men wil bij ons inderdaad ook graag dat het "brede tuig" buiten de deur blijft en als ik zo af en toe eens rondkijk, lukt ze dat helaas best goed het laatste jaar.
                          Bij ons mag t ook niet maar de enige die geklaagd heeft tegen me was n nieuwe stagiair
                          Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

we moeten ons verenigen tegen de healthcenters en gewoon zonder handdoekje, met haltershirtje, lekker brullen tijdens het zware trainen! en een keertje 'yeah buddy!" zeggen kan ook geen kwaad:P

Comment

spiertonus?? geen reactie???

Comment

Dank je Fundoshi voor het artikel. Ik heb al snel een lage glucose spiegel (en lage bloeddruk). Ik ga maar eens aan de slag met water met iets zoets erin. Of dat maizena wordt, weet ik nog niet, maar ik ga het gewoon uitproberen.

Ik ben kh gaan verlagen én tegelijkertijd meer cardio gaan doen. Ik geloof dat het "iets" te veel is alles bij elkaar en dat dit bij de krachttraining tot uiting komt. Die krachttraining is overigens op zichzelf niet zwaarder geworden dan hij was. Vanavond zal ik eens zien en beleven of het trillen weg is. En dan ga ik nu maar even flink wat eten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X