Spierpijn en oplossingen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by talalelh15 View Post
    Spierpijn heeft niet met herstel te maken

Jawel.
    Langdurige en heftige spierpijn duidt op een gebrek aan herstel. Dat kan komen door een gebrek aan voeding in het algemeen of bepaalde macronutrienten. Of door een te zwaar trainingsprogramma. Of een combinatie van training en voeding.

Originally posted by talalelh15 View Post
    Dit hoort er gewoon bij en daarvoor geen supps voor te kopen. Als ik mijn benen train heb ik minimaal 5 dagen spieren.
    (ik neem aan dat je 'pijn" in de spieren bedoeld?)
    In zekere zin. Supps kunnen de voeding compleet maken en de spierpijn in de toekomst verlichten.
    Het probleem is dan dus te zoeken in een tekort aan voeding, en niet in de supps op zich.

Creatine heeft voornamelijk invloed op een toename van de energie voorraad in de spiercel, dus niet direct op kracht. Dat is een gevolg van een vergroot uithoudingsvermogen --> waardoor de kracht middels de training wordt vergroot.

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
      Ik dacht ooit is gelezen te hebben dat je lichaam minder creatine van zichzelf gaat maken,
      Klopt. Creatine is een stof die wordt gekoppeld aan fosfaten. De bindingen van de creatine met de fosfaten bezitten energie die vrij komt bij de splitsing daarvan. In rust worden die verbindingen weer hersteld (door energie uit de verbranding van suikers en vetten). Creatine zelf wordt niet verbruikt en wordt dus steeds gerecycled. Er treedt wel een verlies op waardoor zonder aanvulling de creatinespiegels in de cel afnemen.
      Stop je met creatine gebruik nemen de creatine spiegels af, tegelijkertijd neemt de creatine productie van het lichaam weer toe. Dit proces verloopt redelijk parallel. Het lichaam zal de creatinedepots aanvullen tot het lichaamseigen niveau.

na een lange tijd creatine gebruikt te hebben, dus andere worden eigenlijk Immuun te noemen
      Immuniteit suggereert dat er geen respons meer volgt op creatine inname of productie zoals je dat bv ziet bij diabetes type 2. De receptoren reageren dan niet of nauwelijks op insuline. Iets dergelijks is met creatine niet het geval.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        Klopt. Creatine is een stof die wordt gekoppeld aan fosfaten. De bindingen van de creatine met de fosfaten bezitten energie die vrij komt bij de splitsing daarvan. In rust worden die verbindingen weer hersteld (door energie uit de verbranding van suikers en vetten). Creatine zelf wordt niet verbruikt en wordt dus steeds gerecycled. Er treedt wel een verlies op waardoor zonder aanvulling de creatinespiegels in de cel afnemen.
        Stop je met creatine gebruik nemen de creatine spiegels af, tegelijkertijd neemt de creatine productie van het lichaam weer toe. Dit proces verloopt redelijk parallel. Het lichaam zal de creatinedepots aanvullen tot het lichaamseigen niveau.

Immuniteit suggereert dat er geen respons meer volgt op creatine inname of productie zoals je dat bv ziet bij diabetes type 2. De receptoren reageren dan niet of nauwelijks op insuline. Iets dergelijks is met creatine niet het geval.
        Kortom je kan dus non-stop creatine gebruiken, en als je stopt begint je lichaam zelf weer met aanmaken ?
        If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

In principe wel.

Comment

In principe wel.
            Ik vraag me dan altijd af he.. waarom vermelden ze het dan wel in de supp. shop terwijl ze er daardoor minder verdienen???

Comment

denk aan de micro's!! zink helpt bij de test-aanmaak en dus ook bij de eiwitopname. verder een shake na het trainen in je schema inplannen, zodat je spierherstel gelijk kan beginnen.
              "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                Ik vraag me dan altijd af he.. waarom vermelden ze het dan wel in de supp. shop terwijl ze er daardoor minder verdienen???
                Daar raden ze vaak ook aan om creatine te gebruiken met een oplaadfase, ook iets dat niet klopt.
                Waarom de informatie vaak onjuist is begrijp ik in dit geval ook niet.

Comment

ik dacht dat de rust periode na 6 weken achterhaald was (heb ik meerdere malen hier opt forum gelezen), en dat het vooral voor de grote spiergroepen efficienter is en de kleine spiergroepen er nauwelijks effect van hebben, bij het wielrennen merk ik dat ik super snel herstel heb, ff in het wiel zitten, slokje water en ben bijna weer klaar om kop te sleuren
                  "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

Daar raden ze vaak ook aan om creatine te gebruiken met een oplaadfase, ook iets dat niet klopt.
                    Waarom de informatie vaak onjuist is begrijp ik in dit geval ook niet.
                    het klopt tog wel dat je door een oplaadfase te gebruiken sneller je spieren vol met creatine laad?

Comment

Klopt. Je bereikt dan het max. niveau binnen een week, zonder laadfase na 3-4 weken. Als je ervoor kiest om te cyclen dan is een laadfase dus zinvol, anders zit je de helft van de tijd niet op je max. niveau met een 6 weekse cycle. Gebruik je continu haalt het weinig uit, net hoeveel geduld/geld je hebt.

De meeste recente onderzoeken geven aan dat de eigen creatineproductie weer opstart zodra er wordt gestopt, sommige eerdere onderzoeken spreken dit deels tegen. Hierdoor zijn de meningen verdeeld, veel mensen cyclen nog wel, maar op een lagere frequentie. Ze stoppen dan vaak "voor de zekerheid" een tijdje.

Lang niet iedereen heeft baat bij creatine (ik ook niet), is gewoon een kwestie van proberen of het werkt, tijdelijk gebruik kan hoe dan ook geen kwaad.

Comment

verlate spierpijn.(1 dag tot 2 dagen later)

Geheel wegnemen van de spierpijn?, eerder verminderen/verkorten van.

Goed opwarmen, (+/- 10 min zuurstof pompen!), voldoende warming up reps (afgaan op gevoel), goede coolingdown, rekken en strekken na coolingdown, spieren in (lichte) beweging houden, rust voor de betreffende spiergroepen 48 tot 72 uur = gemiddeld.

Ik weet echter niet of je in dit geval baat hebt bij bv glucose, of amino's, deze kunnen wel directe spierpijn door melkzuur verminderen.

succes oudje

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                          Klopt. Je bereikt dan het max. niveau binnen een week, zonder laadfase na 3-4 weken. Als je ervoor kiest om te cyclen dan is een laadfase dus zinvol, anders zit je de helft van de tijd niet op je max. niveau met een 6 weekse cycle. Gebruik je continu haalt het weinig uit, net hoeveel geduld/geld je hebt.

De meeste recente onderzoeken geven aan dat de eigen creatineproductie weer opstart zodra er wordt gestopt, sommige eerdere onderzoeken spreken dit deels tegen. Hierdoor zijn de meningen verdeeld, veel mensen cyclen nog wel, maar op een lagere frequentie. Ze stoppen dan vaak "voor de zekerheid" een tijdje.

Lang niet iedereen heeft baat bij creatine (ik ook niet), is gewoon een kwestie van proberen of het werkt, tijdelijk gebruik kan hoe dan ook geen kwaad.
                          okee dus als je gaat cyclen (dus bijv 6 weken gebruiken en daarna 6 weken niet) dan kun je beter WEL een oplaadfase gebruiken.

En als je non-stop gebruikt is het dus niet nodig!?

Comment

Ik dacht ooit is gelezen te hebben dat je lichaam minder creatine van zichzelf gaat maken, na een lange tijd creatine gebruikt te hebben, dus andere worden eigenlijk Immuun te noemen
                            Als dat zo zou zijn, zou het lichaam dan ook niet de aanmaak van bijvoorbeeld eiwit verminderen als men meer eiwitten inneemt door bijvoorbeeld shakes/supplementen oid?
                            ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X