operatie schouder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• operatie schouder

hey manne,
    zit me iets dak persoonlijk lastig vind maar voor andere is het ( nog niet echt ) zichtbaar.
    ben 3 jaar op de sukker geweest met men rechter schouder en heb er 2 grote operaties aan gehad waarbij ze men borstspier hebben moeten oversnijden nu ben ik goed gerevalideerd en ben intensief terug aant trainen maar ik merk dat bij men lats links een korte spier ontwikkel en rechts een lange men biceps is rechts 39cm omtrek en links 38cm men borst ontwikkeld recht ook minder dan links.
    ik veronderstel dat ik er niet veel aan gaan kunnen doen want ik concentreer me goed als ik men oefeningen doen. ideen iemand ?
    grtz.

He daar goed dat je weer aan het trainen bent.

Gezien je operaties en de gevolgen van deze op je training is dit een goede vraag voor een sport fysiotherapeut daar jouw probleem een specifiek probleem is.

Een sport fysiotherapeut zal dan ook de voor jouw belangrijke en nuttige oefeningen kunnen aanwijzen.

succes

Comment

Werd even onderbroken in mijn vorige reactie.....

Indien je het een en ander wil gelijk trekken kun je de kanten isoleren, bv met dumbell trainen, of als je met machien traint bv BP oefening uitvoeren met 1 zijde.

Zeker in de beginfase kun je doormiddel van rep-range invloed uitoefenen, bv aan de zijde met minder ontwikkeling a4 sets van min 6/7 tot max 12 reps, laatse sets met max gew. (massa) en de meer ontwikkelde zijde op kracht bv 3 sets a max tot 6 reps.

Hiernaast de 'korte' spieren gelijdelijk aan meer rekken dmv oefeningen (als je spieren door de operatie zijn 'íngekort' is dit erkend door de fisio en heb je hier al oefeningen voor.....).

Echter train 'pijn' vrij, bij pijn klachten zeker eerst fisio inschakelen.

Comment

thx voor de reactie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X