lengte en spiermassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lengte en spiermassa

ik hoor vaker dat lengte erg belangrijk is als je groot wilt worden en spiermassa wilt winnen.

als je kijkt naar goede BBers weet je dat dat wel klopt. (eigelijk allemaal niet groter dan 1,75m)

wat is hier de oorzaak van?
    hoe komt dit?

ben gewoon nieuwsgierig
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Kortere armen = makkelijker bankdrukken ect ?

Kleiner lichaam oogt de spiermassa eerder ?
    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Ik denk dat korte armen en benen hier een grote rol in spelen, zoals Faabjan zegt bij een korter lichaam zie je sneller de vormen.

Comment

Wat een onzin zeg allemaal. Als je kleiner hebt, begin je ook gewoon met minder spiermassa.

Als je langer bent en je hebt de nodige massa, ziet dat er vrij indrukwekkend uit. En volgens mij is ronnie coleman aardig lang.

Comment

Ik geloof hier deels in. Hoe korter de spier, hoe eerder die 'groot' is voor het oog, maar uiteindelijk is het allemaal relatief.
          SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
            ik hoor vaker dat lengte erg belangrijk is als je groot wilt worden en spiermassa wilt winnen.

als je kijkt naar goede BBers weet je dat dat wel klopt. (eigelijk allemaal niet groter dan 1,75m)

wat is hier de oorzaak van?
            hoe komt dit?

ben gewoon nieuwsgierig
            Volgens mij zijn Arnold, Lee Haney, Yates en Coleman allemaal langer dan 1,75m.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
              Wat een onzin zeg allemaal. Als je kleiner hebt, begin je ook gewoon met minder spiermassa.

Als je langer bent en je hebt de nodige massa, ziet dat er vrij indrukwekkend uit. En volgens mij is ronnie coleman aardig lang.
              is 1,80, kdenk wel dat je sneller groot oogt als je kleiner bent
              Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
              Doel eind 2015: 100kg
              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                is 1,80, kdenk wel dat je sneller groot oogt als je kleiner bent
                Maar dan begin je ook met een lagere vvm.

Comment

Vroeger heb ik een aantal keren getraind in de gym van Guiseppe Deiana, we zijn ongeveer even groot. Geen grote kerel dus, maar wel heel mooie prestaties. Hij heeft toch een aantal kampioenstitels op zijn naam staan.
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Zal vast van invloed zijn, je moet tenslotte netto meer spieren aanmaken voor een vergelijkbaar resultaat.
                    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                      Maar dan begin je ook met een lagere vvm.
                      maar niet met dunnere spieren, alleen kortere spieren. Daar zit het verschil in. je spieren zijn korter dus als korte spieren een paar cm dikker worden lijkt het in het totaalbeeld meer door een grotere diameter/lengte verhouding bij een kleiner persoon.
                      Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                      Doel eind 2015: 100kg
                      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Toph View Post
                        Zal vast van invloed zijn, je moet tenslotte netto meer spieren aanmaken voor een vergelijkbaar resultaat.
                        Inderdaad. Iemand van 1,90 moet aan gewicht veel meer spieren aanmaken om er hetzelfde uit te zien als iemand van 1,70. En netto spierkilo's kosten gewoon meer tijd...

Ben zelf 1,88 en heb bijvoorbeeld lange armen vergeleken met iemand van 1,75. Om een 'volle' arm te krijgen, is er gewoon meer biceps en triceps nodig.

Daar komt bij dat grote personen (over het algemeen) meer energie nodig hebben en het dus ook nog eens duurder is om aan je behoefte te komen.
                        SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Het is wel zo dat iemand van 200cm makkelijk meer kg's heeft op de weegschaal dan een kleiner iemand.. Als je er vanuit gaat dat beide met een gemiddeld gewicht beginnen voor hun lengte zullen ze beide even spiermassa kunnen gainen. Wie er dan buffer uitziet zou niet uit moeten maken dan. De gozer van 180cm die 80kg weegt of de gozer van 200cm die 100kg weegt.
                          "Straight outta gym"

Comment

maar jah, als die kerel met een grotere lengte de massa heeft ja ............

Comment

Originally posted by X026 View Post
                              Inderdaad. Iemand van 1,90 moet aan gewicht veel meer spieren aanmaken om er hetzelfde uit te zien als iemand van 1,70. En netto spierkilo's kosten gewoon meer tijd...

Ben zelf 1,88 en heb bijvoorbeeld lange armen vergeleken met iemand van 1,75. Om een 'volle' arm te krijgen, is er gewoon meer biceps en triceps nodig.

Daar komt bij dat grote personen (over het algemeen) meer energie nodig hebben en het dus ook nog eens duurder is om aan je behoefte te komen.
                              Dit is waar, ectomorph toch?
                              Anyway zo'n kerel bij ons in de gym is zeker 2.05 echt dun fysiek terwijl hij langer dan mij traint hij heeft zon lange spieren.
                              En ik ben 1.80 ofzo en pas 16 en ik oog breder dan hem kan ook meer dan hem benchen etc..
                              Dit heb ik opgemerkt, is er iets met lange mensen en niet goed kunnen benchen want veel lange mensen bij ons in de gym benchen slecht of heel laag gewicht

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X