plateau

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• plateau

hallo mensen,

ik zit nu op een plateau wat betreft vooruitgang.

blijf vooral bij mijn borst oefeningen al 2 maanden op de zelfde gewichten hangen.

wat doen jullie in zo´n geval?
    wat passen jullie aan?
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Misschien een 5x5 schema pakken? (lees: Stapje terug om je plateau te doorbreken?)
    SQ 70 | DL 90 | BP 70

Keep working, keep winning.

Comment

Doe de komende 6 weken andere oefeningen, of verander je trainings patroon (stap over naar een 5x5, 8x8, 3x12, high-rep till failure, low-rep till failure) etcetc, kijk je voeding nog eens na, kan die verbeterd worden, rust je wel genoeg?

de kleinste dingen kunnen al een oorzaak zijn!
      succes
      :: 1.82M :: 84 KG ::
      BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Deloaden en weer terug opbouwen, als dat niet helpt een tijdje in een andere reprange werken of assisterende oefeningen verwisselen.

Comment

Originally posted by Swekie View Post
          Deloaden en weer terug opbouwen, als dat niet helpt een tijdje in een andere reprange werken of assisterende oefeningen verwisselen.
          hoe zou jij dit deloaden aanpakken en heb je daar ervaring mee?
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Heb deze week mijn presses ge-deload, alles een week op 80 % pakken, de weken daarna 90 % en 100 %

Of 85 % > 90 % > 95 % > 100 %, ik denk dat dit beter is dan in 3 weken weer op 100 % trainen.

Comment

Doe een aantal negatives erbij aan het eind van alle/sommige setjes bijvoorbeeld... daar hoor je sterker van te worden. succes.
              Laissez Faire

Comment

stabolisatoren trainen, misschien mis je wat coördinatie. kan trouwens ook dumbellpresses maken
                "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

ik deed 10 weken 10x10 (ook bekend als German volume training)
                  werkte prima kom ook meteen 10 kilo extra op mijn bench
                  There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

hoelang train je al?
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
                      ik deed 10 weken 10x10 (ook bekend als German volume training)
                      werkte prima kom ook meteen 10 kilo extra op mijn bench
                      10 x 10:O 10 sets, 10 reps? pfoe..
                      Vind ik heel wat.
                      Met hoeveel gewicht deed je set 1? en met hoeveel gewicht deed je set 10?

Comment

Originally posted by kojak View Post
                        hoelang train je al?
                        nu zo´n 8 maanden serieus.

zoveel verschillende adviesen. ik weet gewoon niet wat ik moet doen

Comment

Originally posted by flater2 View Post
                          10 x 10:O 10 sets, 10 reps? pfoe..
                          Vind ik heel wat.
                          Met hoeveel gewicht deed je set 1? en met hoeveel gewicht deed je set 10?
                          het idee van GVT is dat je je gewicht niet mag veranderen

stel ik begin met 60kg benchpress moet ik 10 setjes doen met die 60kg
                          zwaarste trainingen die ik ooit heb gehad mentaal en fysiek
                          mentaal was je kapot bij je 8ste set en kon je die 10 reps niet meer halen
                          dan maar nog 2x tot fail met het zelfde gewicht
                          There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Over the top (deload & intensief)

Dit heb ik eens op een ander forum gelezen (schrijver hanteerde 5x5 en ging naar 3x3) ik hanteer een iets ander schema en heb dit inmiddels 2x met de compound oefeningen gedaan (binnen 1,5 jaar) met resultaat, mischien ook iets voor jou?

Voorbeeld > normaal rainge is bv 4x10-100kg/Max. bv 50-70-90-100kg

week 1 Deload, minder sets en minder reps (+/-75%), met hetzelfde (max) gewicht.(3x7-100kg/max) bv 50-80-100kg
                            week 2 idem als deload (sets en reps) maar dan zwaarder dan jouw max gewicht.(3x7-105/>top) bv 50-80-105kg
                            week 3 idem als deload (sets en reps) maar dan zwaarder dan week 2.(3x7-110/>top) bv 60-90-110kg
                            week 4 Fuck deload en ga max (4x10-110kg) bv 60-80-100-110kg

Comment

Waarvoor train je? Bb op powerlifting?
                              Als je bb'er bent zou ik naar je lichaam kijken, is dat vooruit gegaan de laatste 2 weken....? Zoja niks aan doen, zo nee. Een ander voedingschema + wat spelen met reps en oefeningen of een techniek gebruiken (fst-7/GVT/DC/giant sets/super sets) oid.
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X