Faal een beetje met squat..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Faal een beetje met squat..

Hey mensen, heeft iedereen dit gehad of is dit tijdelijk ofzo..
    want bij de squat uitvoering de eerste keer gister kreeg ik steeds commentaar dat mn rug niet goed stond of mn knieeen te veel bogen of mn kont niet goed blabla..

is dit normaal en ligt het gewoon aan tijd dat je het goed kunt of is squat iets wat je in een keer goed doet.. vind het best wel kut als ik al die voordelen van squatten lees

post eens een filmpje, daar kunnen wij veel meer over zeggen dan over dit.

en het is normaal dat de eerste keer de beweging niet perfect is .dat is bij elke oefening zo

Comment

Het duurt jaren eer je de squat acceptabel goed uitvoert. Dan leer je de nuances te verbeteren. Dus na een jaar of 5-6 kun je pas echt goed foutloos squaten. En dat geld ook voor andere oefeningen overigens. Je kan de beweging kopieren vanaf dag 1, maar betekend niet dat je de oefening ook goed doet natuurlijk. Moet gewoon blijven oefenen en verbeteren.

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
        post eens een filmpje, daar kunnen wij veel meer over zeggen dan over dit.

en het is normaal dat de eerste keer de beweging niet perfect is .dat is bij elke oefening zo
        Ben niet zo van filmen in the gym maar kijk wel want wil een filmpje maken voor school
        Originally posted by Falstyr View Post
        Het duurt jaren eer je de squat acceptabel goed uitvoert. Dan leer je de nuances te verbeteren. Dus na een jaar of 5-6 kun je pas echt goed foutloos squaten. En dat geld ook voor andere oefeningen overigens. Je kan de beweging kopieren vanaf dag 1, maar betekend niet dat je de oefening ook goed doet natuurlijk. Moet gewoon blijven oefenen en verbeteren.
        Maar als je zeg maar dan paar jaar de oefening niet goed doet is dat niet schadelijk ofzo want wil niet op mn 24ste bijv een brakke rug hebben, wel thx voor je reactie

Comment

ik mag hopen dat je elke rep die doet jezelf probeerd te verbeteren...

dus filmen wat je doet,
          luisteren naar feed-back,
          zoeken op het internet hoe jezelf te verbeteren

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            ik mag hopen dat je elke rep die doet jezelf probeerd te verbeteren...

dus filmen wat je doet,
            luisteren naar feed-back,
            zoeken op het internet hoe jezelf te verbeteren
            Natuurlijk, heb na 10 jaar voetbal waarvan 4 op hoog niveau al best grote benen en ik wil nog grotere benen zoals gip bijvoorbeeld
            ik wil alleen niet voor een te lange periode een slechte uitvoering doen zodat het schadelijk word

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
              Natuurlijk, heb na 10 jaar voetbal waarvan 4 op hoog niveau al best grote benen en ik wil nog grotere benen zoals gip bijvoorbeeld
              ik wil alleen niet voor een te lange periode een slechte uitvoering doen zodat het schadelijk word
              Je kunt van voetballen geen grote benen krijgen.

Comment

Het helpt natuurlijk als je niet gelijk met te hoge gewichten aan de slag gaat terwijl je techniek waardeloos is en je houding niet goed voelt. Er was iemand in het forum die erover klaagde dat het voelde alsof hij achterover viel tijdens het squatten; zijn balans voelde niet goed. Maar ondertussen was hij wel met 130kg aan het squatten. Althans, dat beweerde hij.

Frequentie speelt ook een rol; als je 3 keer per week squat en bewust aan je techniek werkt zul je eerder goed leren squatten dan iemand die een 4 daagse split routine volgt, en maar 1 keer per week 3 setjes doet en niet te diep zakt omdat het volgens de trainer van de sportschool slecht is voor de knietjes.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Je voelt het vanzelf wel in je rug...

Gewoon rustig opbouwen met gewichten. Als het makkelijk gaat, doe je wat reps erbij. Totdat je denkt, hey ik ben wel klaar voor de volgende stap en je gooit er weer wat op en dat bouw je ook weer rustig uit.

Niks stoers aan om 120 kilo te squatten en maar paar centimeter naar beneden te gaan met slechte uitvoering...of dat je 50 kilo doet en een perfecte squat neerzet.
                  "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Het helpt natuurlijk als je niet gelijk met te hoge gewichten aan de slag gaat terwijl je techniek waardeloos is en je houding niet goed voelt. Er was iemand in het forum die erover klaagde dat het voelde alsof hij achterover viel tijdens het squatten; zijn balans voelde niet goed. Maar ondertussen was hij wel met 130kg aan het squatten. Althans, dat beweerde hij.

Frequentie speelt ook een rol; als je 3 keer per week squat en bewust aan je techniek werkt zul je eerder goed leren squatten dan iemand die een 4 daagse split routine volgt, en maar 1 keer per week 3 setjes doet en niet te diep zakt omdat het volgens de trainer van de sportschool slecht is voor de knietjes.
                    Ja dat is dan alleen zijn ego pompen maar ik had alleen ff de stang vast en die weegt 20 kg
                    Originally posted by Faabjan View Post
                    Je voelt het vanzelf wel in je rug...

Gewoon rustig opbouwen met gewichten. Als het makkelijk gaat, doe je wat reps erbij. Totdat je denkt, hey ik ben wel klaar voor de volgende stap en je gooit er weer wat op en dat bouw je ook weer rustig uit.

Niks stoers aan om 120 kilo te squatten en maar paar centimeter naar beneden te gaan met slechte uitvoering...of dat je 50 kilo doet en een perfecte squat neerzet.
                    Hmm gewicht boeit me eigenlijk ook niet zo veel maja ik ga gewoon proberen techniek op te bouwen zodat ik redelijk kan squatten en kijk daarna of ik zwaarder kan met juiste vorm
                    Originally posted by Silk View Post
                    Je kunt van voetballen geen grote benen krijgen.
                    Zeker wel hoor

Comment

Zeker wel hoor
                      Hoe dan? Squatten met een bal in je nek?

Comment

Originally posted by Silk View Post
                        Hoe dan? Squatten met een bal in je nek?
                        Ja -__-

Comment

ik heb met pingpong ook dikke armen gekregen

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
                            ik heb met pingpong ook dikke armen gekregen
                            Grappig

Comment

Kennisgeving voor omleiding

Comment

Sidebar top desktop

Collapse