Faal een beetje met squat..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by beat-boxer View Post
    Lol 5 - 6 jaar? Ik kon het al binnen 1 maand
    Ik dacht ook dat ik goed kon squatten na een maandje. Tot ik naar mijn eerste bodynet meet ging. Heb daar toen het een en ander geleerd. Vervolgens heb ik nogmaals een flink aantal maanden geoefend. Veel video,s gekeken. De hele squat rx serie gekeken. Verder verbeterd.

Gewichthefschoenen gehaald om te squatten, ben dieper gaan squatten, techniek blijven bekijken en verbeteren. na een anderhalf jaar ervaring met squatten, had ik het gevoel dat ik een solide squat deed. Maar alsnog leer ik erbij.

Iemand die een paar maal honkbal heeft gespeeld en een bal kan werpen, kan nog lang niet zo Goed pitchen als de toppers uit het honkbal. Voor je iets compleet beheerst en echt 100% kan, duurt vaak jaren.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
      Lol 5 - 6 jaar? Ik kon het al binnen 1 maand
      binnen een maand kon je een beweging inclusief fouten na-apen. echt squaten, of elke andere oefening, kost tijd om eigen te maken en de nuances aan te leren.

Comment

Originally posted by Silk View Post
        Registreren vanaf 2011 alleen nog idioten bij bodynet? Ga dan maar voetballen voor grote benen en meteen erna schaken om de armpjes te trainen.
        daar hebben we fappen toch voor uitgevonden???

je kunt niet tegen de feiten oip, skiërs hebben dikke billen, boksers grote pecs, voetballers ontwikkelde benen. verder zijn profappers vaak asymmetrisch dus dat is dan ook weer niet aan te bevelenXD hardlopers zijn dun en langwerpig, sprinters zijn breed en goed ontwikkeld. voetballers zitten tussen die laatste twee in. ja, grote benen t.o.v. het bovenlichaam.
        "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by BarBrother View Post
          Maar kon je het precies goed of?
          Ja. je moet wel licht beginnen he.
          Never send a boy to do a mans job!

Comment

Humor dit. Hoe meer je leert, hoe meer je ontdekt dat je ontzettend onwetend was. Iemand die zegt dat hij iets al kan na een maand, zegt wat mij betreft eigenlijk dat hij (nog) onwetend is.

Comment

Ik heb mezelf ook een paar keer goed moeten blesseren voordat ik de squat volledig onder de knie had, maar dit komt ook doordat mijn ego te groot was toen ik begon met trainen. Gewoon met laag gewicht beginnen tot je uitvoering goed is.

Comment

ik ben ook net begonnet met "squatten", dat heet dus eerder een poging tot. Waar ik vooral last van had (en heb) is enorme pijn aan mijn nek. Ik heb nogal uitstekende wervels en de twee bovenste zijn erg pijnlijk, en rood, naar het squatten. Herkenbaar voor iemand?
                was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Torque View Post
                  Ik heb mezelf ook een paar keer goed moeten blesseren voordat ik de squat volledig onder de knie had, maar dit komt ook doordat mijn ego te groot was toen ik begon met trainen. Gewoon met laag gewicht beginnen tot je uitvoering goed is.
                  Doe ik ook stang zelf 20 kg had er max 2x 10 kg op gedaan
                  Originally posted by Dimix View Post
                  ik ben ook net begonnet met "squatten", dat heet dus eerder een poging tot. Waar ik vooral last van had (en heb) is enorme pijn aan mijn nek. Ik heb nogal uitstekende wervels en de twee bovenste zijn erg pijnlijk, en rood, naar het squatten. Herkenbaar voor iemand?
                  Geen idee maar krijg wel pijn in me nek als ze me dingen gaan uitleggen terwijl ik em nog in me nek heb

Comment

5-6 jaar om de squat te leren?
                    Ik bedoel als je in die tijd een universitaire opleiding doet oke, maar een beetje kniebuigingen die babys al van zichzelf flawless uitvoeren.
                    Ik hou ervan de sport te romantiseren, maar 5-6 jaar vind ik een beetje veel.

Als je er trouwens op doelt dat je pas na 5-6 jaar grote gewichten kan verplaatsen = goed squatten, dan snap ik de grap.
                    Ssssmoking

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                      Wees alsjeblieft zuinig op je nekwervels. Het zal te maken hebben met de stand van je bovenrug, afgaande op je verhaal.

Leg je de stang wel op je rugspieren? Dus span je je bovenste rugspieren goed aan? Je hebt ook wat schouder flexibiliteit nodig, dat kan ook een probleem zijn, let in dat geval ook op de stand van je polsen.

Hoe is de stand van je hoofd? Ogen niet naar het plafond laten kijken, ook je hoofd niet naar beneden laten hangen. Beetje schuin voor je op de grond kijken zodat je kruin in het verlengde van je ruggengraat blijft.

Meer kan ik er niet van zeggen in het algemeen.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                        Wees alsjeblieft zuinig op je nekwervels. Het zal te maken hebben met de stand van je bovenrug, afgaande op je verhaal.

Leg je de stang wel op je rugspieren? Dus span je je bovenste rugspieren goed aan? Je hebt ook wat schouder flexibiliteit nodig, dat kan ook een probleem zijn, let in dat geval ook op de stand van je polsen.

Hoe is de stand van je hoofd? Ogen niet naar het plafond laten kijken, ook je hoofd niet naar beneden laten hangen. Beetje schuin voor je op de grond kijken zodat je kruin in het verlengde van je ruggengraat blijft.

Meer kan ik er niet van zeggen in het algemeen.
                        hoe heten die in t latijn:S? spina superior:P??? waarschijnlijk bedoel je de prapeziusXP iig, ik heb me ooit laten vertellen dat powerlifters hem juist op de halswervels leggen, weet ook niet precies waarom. zelf leg ik de stang altijd iets boven mn trapezius.

ctrl+b2: ik zeg niet dat dit fout is, maar voor mij werkt het beter als ik juist schuin naar boven kijk, anders heb je meer de neiging om je rug te bollen. je spine arch moet altijd over je hele rug lopen, dus ook over je hals. aan de andere kant klinkt jouw verhaal ook logisch, dus t zal per persoon verschillen. ik leer mensen altijd om naar boven te kijken.
                        "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Naar boven kijken is een zeer slecht idee. Dan overstrek je je nekwervels en kan je geen hipdrive gebruiken, zorg dat je hoofd in dezelfde positie zit als je staat, dus onderin de squat gewoon naar voren of lichtjes naar beneden.
                          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by klofijool View Post
                            hoe heten die in t latijn:S? spina superior:P??? waarschijnlijk bedoel je de prapeziusXP iig, ik heb me ooit laten vertellen dat powerlifters hem juist op de halswervels leggen, weet ook niet precies waarom. zelf leg ik de stang altijd iets boven mn trapezius.

ctrl+b2: ik zeg niet dat dit fout is, maar voor mij werkt het beter als ik juist schuin naar boven kijk, anders heb je meer de neiging om je rug te bollen. je spine arch moet altijd over je hele rug lopen, dus ook over je hals. aan de andere kant klinkt jouw verhaal ook logisch, dus t zal per persoon verschillen. ik leer mensen altijd om naar boven te kijken.
                            Er is volgens mij een topic over plaatsing van de stang.

Je wervelkolom heeft van nature 2x lordose, bovenaan en onderaan. Een 'spine arch' tot en met je hals is derhalve fysiek onmogelijk.

Het verschilt inderdaad per persoon hoeveel moeite ze hebben om de goede houding aan te nemen. Niet iedereen staat van nature correct. Iedereen is verschillend, er zijn mensen met een te holle rug, er zijn mensen met een te bolle rug.

Veel mensen zitten tegenwoordig niet meer rechtop, vooral de bovenrug is onnatuurlijk gekromd. Teveel achter de computer of zoiets . Dan loop je tegen problemen aan als je gaat belasten. Om te compenseren ga je dan je hoofd omhoog doen, maar dat helpt niet. Je ziet er dan meer uit als een schildpad....

Je kunt beter: nek iets intrekken naar achteren (probeer ietsjes een 'onderkin' te maken), je rugspieren aanspannen, je schouders omlaag (schouderbladen met de punten als het ware 'gekruist' naar beneden trekken), je kruin omhoog duwen.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                              Er is volgens mij een topic over plaatsing van de stang.

Je wervelkolom heeft van nature 2x lordose, bovenaan en onderaan. Een 'spine arch' tot en met je hals is derhalve fysiek onmogelijk.

Het verschilt inderdaad per persoon hoeveel moeite ze hebben om de goede houding aan te nemen. Niet iedereen staat van nature correct. Iedereen is verschillend, er zijn mensen met een te holle rug, er zijn mensen met een te bolle rug.

Veel mensen zitten tegenwoordig niet meer rechtop, vooral de bovenrug is onnatuurlijk gekromd. Teveel achter de computer of zoiets . Dan loop je tegen problemen aan als je gaat belasten. Om te compenseren ga je dan je hoofd omhoog doen, maar dat helpt niet. Je ziet er dan meer uit als een schildpad....

Je kunt beter: nek iets intrekken naar achteren (probeer ietsjes een 'onderkin' te maken), je rugspieren aanspannen, je schouders omlaag (schouderbladen met de punten als het ware 'gekruist' naar beneden trekken), je kruin omhoog duwen.
                              je verhaal klinkt erg logisch, daar ga ik eens mee aan de slag

Comment

Originally posted by Marv View Post
                                5-6 jaar om de squat te leren?
                                Ik bedoel als je in die tijd een universitaire opleiding doet oke, maar een beetje kniebuigingen die babys al van zichzelf flawless uitvoeren.
                                Ik hou ervan de sport te romantiseren, maar 5-6 jaar vind ik een beetje veel.

Als je er trouwens op doelt dat je pas na 5-6 jaar grote gewichten kan verplaatsen = goed squatten, dan snap ik de grap.
                                alles in het leven kost tijd om te leren en echt goed te doen. Niet alleen opleidingen. Dus dat je pas na 5-6 jaar de squat echt door hebt is niet overdreven en geen grap. En dan heb ik het niet over grote gewichten verplaatsen maar dat je de techniek dan pas echt door hebt. Kom over een paar jaar maar eens terug. Kijken of je dan nog zo dom lult.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X