Ervaringen Deload week

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen Deload week

Zijn er mensen hier op dit forum die ooit aan een deload week hebben gedaan?

-En wat waren de ervaringen hierbij?(maakte het veel verschil of eigenlijk helemaal niks)
    -En had dat veel verandering op je training nadat je weer je oude of nieuw schema hebt opgepakt?

Alvast bedankt!

Ik doe regelmatig deloads. Ik plan deze niet, maar doe dit meer op gevoel.

Meestal is dit wanneer ik me erg kapot en moe voel, ik me naar de sportschool moet slepen, de gewichten tijdens de trainingen niet meer omhoog gaan, ik pijntjes op allerlei plekken krijg door de constant toenemende en zware belasting van het trainingsblok. Soms is het een van deze zaken, soms zijn het er meerdere. Soms geen maar doe ik het preventief en omdat het me ook goed uitkomt ivm privé leven.

Tijdens de deload kun je werken aan je techniek, mobiliteit, zwakke punten etc. Tevens is de deload ideaal wanneer je nieuwe oefeningen in je schema wilt opnemen. Deze kun je dan rustig aan opbouwen qua intensiteit. Ook kun je als je dat wil de nadruk leggen op conditioneel werk. Zolang je maar deload en de totaal belasting en intensiteit maar lager lig als in je trainingsblok.

Na de deload ben je weer in zoverre uitgerust en hersteld, dat je optimaal kunt profiteren van het volgende trainingsblok.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Ik doe regelmatig deloads. Ik plan deze niet, maar doe dit meer op gevoel.

Meestal is dit wanneer ik me erg kapot en moe voel, ik me naar de sportschool moet slepen, de gewichten tijdens de trainingen niet meer omhoog gaan, ik pijntjes op allerlei plekken krijg door de constant toenemende en zware belasting van het trainingsblok. Soms is het een van deze zaken, soms zijn het er meerdere. Soms geen maar doe ik het preventief en omdat het me ook goed uitkomt ivm privé leven.

Tijdens de deload kun je werken aan je techniek, mobiliteit, zwakke punten etc. Tevens is de deload ideaal wanneer je nieuwe oefeningen in je schema wilt opnemen. Deze kun je dan rustig aan opbouwen qua intensiteit. Ook kun je als je dat wil de nadruk leggen op conditioneel werk. Zolang je maar deload en de totaal belasting en intensiteit maar lager lig als in je trainingsblok.

Na de deload ben je weer in zoverre uitgerust en hersteld, dat je optimaal kunt profiteren van het volgende trainingsblok.
      Vraagje: Ik train tijdens een tentamenweek niet en pak dus zo mijn herstel. Is een deload week aan te raden over helemaal niet sporten? Ik bedoel, als je zo weinig pakt, heeft zo'n trainingssessie dan nut?
      Train hard or go hormone

Comment

meestal is het zo dat er bij deload/rustweek sprake is van overtraining en ik denk persoonlijk dat je het beste een weekje niks kunt doen. zo kan je lichaam echt maximaal herstellen imo.

Comment

Bedankt voor alle goede tips,ga er zeker wat mee doen!

Comment

Wat ook nog kan is een reload - training - deload structuur.

De reload duurt dan 2 weken waarin je de techniek leert en langzaam het gewicht opvoert. De training periode duurt 6 weken en dit is een normale training, zo zwaar mogelijk. De deload periode is 1 week met lichte gewichten en veel herhalingen in weinig sets doet om de spieren optimaal te pompen. Dit is ook een periode waar je meer cardio kunt doen. Daarna kan nog een rustweek volgen voordat je de cyclus opnieuw doet met een nieuw schema.

Op zich een goede methode waarin je CNS rust krijgt in de rustweek en reload.
            "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Toph View Post
              Vraagje: Ik train tijdens een tentamenweek niet en pak dus zo mijn herstel. Is een deload week aan te raden over helemaal niet sporten? Ik bedoel, als je zo weinig pakt, heeft zo'n trainingssessie dan nut?
              Je kan techniek verbeteren. conditie verbeteren, flexibiliteit verbeteren. Etc etc. Tevens verbrand je toch aardig wat kcal.

Je kan ook Deloaden door week 1 op 80% te trainen. Week 2 op 90%. Week 3 100%. En daarna bouw je weer op boven je huidige max.

Meestal Komt niet trainen beter uit ivm school, werk of vakantie.
              Ik doe meestal wel lichte training, maar als het niet anders kan...
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X