Weggegooid geld?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weggegooid geld?

Vanmorgen bij het ontbijt las ik een bericht in het Algemeen Dagblad dat alle voedingssupplementen voor krachtsport, uitgezonderd Creatine, zinloos zijn. Er is een boekje over uitgegeven en de auteur was zeer zelfverzekerd. Hij daagt iedereen uit om te bewijzen dat de voedingssupplementen wel toegevoerde waarde hebben. Voor Creatine maakte hij een uitzondering. Deze had wel toegevoerde waarde, maar de rest was weggegooid geld. Hebben jullie dit ook gelezen en wat is jullie mening hierover?

zal ik maar zo zeggen over dat personen, GTFO! (Get The F*ck Out). o.a. whey zijn toch ook niet weggegooid geld? je ziet het resultaat toch? je ziet wat het oplevert voor jezelf toch? nou dan.

laat die personen gewoon.

<--------- PS ik blijf gewoon van mijn foto houden. :P
    Last edited by sendenbanane; 07-03-2012, 11:21.

Comment

Ik zou eerst het boek moeten lezen voordat ik daarover mijn mening kan geven.

Het klopt wel dat een groot gedeelte van de supplementen die vekocht worden troep is zonder toegevoegde waarde, waar ook nog eens een flink prijskaartje aan hangt. Onder andere:

HMB
      leucine
      smilax
      fatburners
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

@inferno jij wil zegt dat fatburners geen toegevoegde waarde heeft??

Ik zelf ben het nu aan het testen heb 1 week even zonder een fatburner gedaan en ga nu een week met fatburner doen kijken of het enig verschil maakt.
        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

meer het idee dat het grootste gedeelte ook met gewone voeding valt te redden. mja niet iedereen begrijpt dat en supplementen is altijd makkelijker dan gewone voeding

Comment

k*t man, stel je voor dat whey nutteloos is dan zijn er VEEL mensen die geld hebben verspilt (waaronder ik)
            was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
              zal ik maar zo zeggen over dat personen, GTFO! (Get The F*ck Out). o.a. whey zijn toch ook niet weggegooid geld? je ziet het resultaat toch? je ziet wat het oplevert voor jezelf toch? nou dan.

laat die personen gewoon.

<--------- PS ik blijf gewoon van mijn foto houden. :P
              De schrijver heeft het ook expliciet over eiwitten. Alleen eiwitten uit voeding zijn zinvol, de rest is zinloos.
              Ook ik denk dat het wel toegevoegde waarde heeft, maar ik train redelijk fanatiek en mijn resultaten kunnen daar wel een gevolg van zijn. Ik gebruik creatine en eiwitten. Ik ben net gekeurd voor een arbeidsongeschiktsheidsverzekering en deze dokter had in jaren niet zo'n gezonde man van mijn leeftijd (60) gezien. Dus ben ik wel positief over de supplementen.

Comment

geloof best dat er supplementen op de markt zijn die er alleen maar zijn om te verkopen. Zoek maar eens naar producten op de site van B&F en je zult zien dat er veel nutteloze producten zijn.
                Whey bevat gewoon eiwitten...is kcals...dus snap echt niet waarom dat geen nut zou hebben?
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post

Ik zelf ben het nu aan het testen heb 1 week even zonder een fatburner gedaan en ga nu een week met fatburner doen kijken of het enig verschil maakt.
                  Klopt, veruit de meeste fatburners deugen helemaal niet. Die geven wel het gevoel dat er iets in je lichaam gebeurt vanwege dat gejaagde gevoel wat je krijgt nadat je het hebt ingenomen. Dat zijn de stimulanten. Maar het gewenste effect, de sixpack zoals het model op het label, krijg je niet.

Er staat ook altijd op het potje dat het alleen maar werkt in combinatie met een goed dieet en een strak schema. Tja, dan weet je al hoe laat het is, zo kan ik het ook. Een fabrikant kan zo ook buttplugs verkopen en beweren dat je er sterk en gespierd van wordt, mits je 6 maanden lang een 5x5 routine volgt en dagelijks een berg eiwitten verorbert.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Het klopt wel dat een groot gedeelte van de supplementen die vekocht worden troep is zonder toegevoegde waarde, waar ook nog eens een flink prijskaartje aan hangt. Onder andere:

HMB
                    leucine
                    smilax
                    fatburners
                    Volledig mee eens!

Originally posted by InfineGhost View Post

Fatburners hebben inderdaad weinig toe te voegen, zeker wanneer het VP wat hoger is.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                      Volledig mee eens!

Fatburners hebben inderdaad weinig toe te voegen, zeker wanneer het VP wat hoger is.
                      ik denk dat dit ook van toepassing is op de meeste dieetprodukten dat je in een grootwarenhuid kan vinden, of de bagger die je op Tell-Sell kan kopen. Dieetprodukten blijven gewoon erg populair, en dit terwijl ze de reputatie hebben van fake te zijn... Ik noem het gewoon misbruik maken van mensen hun onzekerheden
                      was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                        ik denk dat dit ook van toepassing is op de meeste dieetprodukten dat je in een grootwarenhuid kan vinden, of de bagger die je op Tell-Sell kan kopen. Dieetprodukten blijven gewoon erg populair, en dit terwijl ze de reputatie hebben van fake te zijn... Ik noem het gewoon misbruik maken van mensen hun onzekerheden
                        Inderdaad. Slimme marketing trucjes, en mensen kopen voor veel te veel geld producten die niet werken. Dat is helaas van alle tijden.

Comment

ik geloof er ook niet in.

whey en creatine heeft in mijn ogen wel toegevoegde waarde.
                          deze gebruik ik dan ook wel.

dat de eiwitten uit sups niet goed zouden zijn vindt ik wel weer onzin! eiwitten zijn eiwitten, maakt niet uit of dat nou een shake of kip is. tuurlijk moet je wel zo veel mogelijk uit vast voedsel halen maar dat is een ander verhaal.
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

'Meeste sportsupplementen werken niet' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ik geloof ook niet echt in extra spiergroei door carnitine, arginine, no-boosters en de hele mikmak Zelf gebruik ik kwa supps eigenlijk alleen whey en creatine, maar dat whey niets bij zou dragen lijkt me wel de grootste bullshit, want whey heeft zelfs nog de hoogste biologische waarde kwa eiwitten.
                            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ik heb dit artikel ook vanochtend gelezen. Er stond verder in dat er geen wetenschappelijke studies zijn, die bewezen hebben dat supplementen een positieve invloed hebben op de spieropbouw.
                              Nu meen ik mij te herinneren, die er wel zijn en al eens op dit forum zijn gespot. Ik weet dit echter niet zeker.

Op de site van de NOC*NSF staat een artikel over de supplementen en hun bewezen werking. Graag verwijs ik naar deze site, dit lijkt me tegenstrijdig met wat in de krant dus stond.

NOC*NSF - Ieder zijn Olympische droom

Supplementen met bewezen werkzame werking in de context van
                              topsport. Naar oordeel van het NOC*NSF Team Voeding en het Olympisch
                              Medisch Panel.
                              1. Vitamine C

2. Multi-antioxidant (inclusief vitamine C en E en β-caroteen)
                              3. Bicarbonaat in capsulevorm

4.
                              β-alanine

5. Cafeïne

6. Creatine
                              7. ‘Multi’: gecombineerd preparaat met vitamines en mineralen
                              8. Glucosamine/chondroïtine (gecombineerd en gesulfateerd)
                              9. Hoogwaardig eiwitsupplement
                              10. Calcium
                              11. Vitamine D
                              12. Probiotica
                              13. Zink

14. Quercitine

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...