KT en cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KT en cardio

Hey mensen, heb na een aantal redelijk maanden een best wel groot lichaam kunnen bouwen alleen ik heb nog last van zijkant vet 'lovehandles' en ik ga nu oo k cardio doen..

mijn vraag is wat is beter KT eerst en dan cardio of cardio en dan KT?
    mijn voeding zit goed en mn vp is ook al gezakt alleen lovehandles moeten nog weg want mn rug word er door verpest

Lol iedereen zit vast in het zyzz topic

Comment

Eerst KT dan cardio
      All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
        Eerst KT dan cardio
        Oke thanks en nog een vraag..
        de instructeur zegt dat ik beter constant kan doen dus op 65-70% van max hartslag en dan langdurig dus bijv 5-6 km..
        maar ik was van plan om hit te doen dus 1 min vol rennen en dan 2 min lopen ofzo en zij zegt dat dit geen vetverbranding is maar conditietraining.. ik dacht dat ene hogerhartslag meer vetverbranding was..

Comment

Voor wat ik weet is HIIT gewoon goed. 1 minuut zo hard rennen als je kan (of steppen) dan 2 minuten minder snel(kun je ook inkorten naarmate je hierin progessie maakt). Tijdens die 2 minuten zit je hartslag zo rond de 150-160, en volgens mij was dat juist om goed je vet te verbranden.
          All time PRs: 195/135/232,5
          Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Eerst krachttrainign doen en dan pas cardio.
            Je hebt dan meer energy om je kracht sessie full te doen.
            Na een half uur begint je vetverbranding proces, dus als je daarvoor 45 min een zware kt hebt gehad en daarna nog een half uur cardio doet verbrand je dus tijdens het cardioen meer vet.

De ene instructeur zegt dat je op rustige tempo lang moet cardio'en (joggen)
            De ander zegt dat je juist intensief moet trainen
            Ik zelf vind HIIT het beste
            Lees anders in de stickys een artikel van Generalx over HIIT, dat verduidelijkt heel veel.
            Carpe Diem

Comment

Btw uit zo'n zweeds onderzoek blijkt dat je een paar uur na een HIIT training nog steeds vet verbrand... moet je maar even google'en
              Carpe Diem

Comment

Pak na de KT HIIT, dat geeft het meeste rendement. HIIT is behoorlijk belastend en daarom zou ik het 2x per week doen (en als je er aan gewend bent eventueel een 3e keer) om goed te kunnen herstellen. Op de andere dagen kun je eventueel cardio op een matige intensiteit doen.

Comment

Originally posted by rawa92 View Post
                  Btw uit zo'n zweeds onderzoek blijkt dat je een paar uur na een HIIT training nog steeds vet verbrand... moet je maar even google'en
                  Afterburn effect. Die is bij HIIT vele malen groter dan bij de matige intensiteit cardio, daar pak je ook de meeste winst mee.

Comment

Hiit is idd een betere verbrander en je moet idd cardio na kt doen. Maar mij is verteld liit.
                    Met hiit na kt krijgen spieren flink op hun kloten.
                    Ik zit trouwens met hetzelfde probleem en ga ook cardio toevoegen. hiit op niet trainings dagen.
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                      Afterburn effect. Die is bij HIIT vele malen groter dan bij de matige intensiteit cardio, daar pak je ook de meeste winst mee.
                      Heb ik eerder hier op bn gelezen, betekend dat ook dat je een aantal uren moet wachten (na HIIT) met innemen van bv dextro, suikers koolhydraten zodat je vet blijft verbranden???

Comment

Hey, goed topic Op dat van mij komen geen replies, dus ik voeg hier even in als je het niet erg vindt

Voor zover ik weet is HIIT één van de meest effectieve vormen van cardio om vet te verbranden. Voor het verbeteren van het uithoudingsvermogen is verschillende vormen afwisselen het devies (en als je spiermassa wilt behouden je cardio ook beperken natuurlijk).

Comment

HIIT op niet trainings dagen is toch eigenlijk waste of time ?? of kan je gewoon normale cardio doen na kt en niet trainingsdagen HIITT
                          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                            Heb ik eerder hier op bn gelezen, betekend dat ook dat je een aantal uren moet wachten (na HIIT) met innemen van bv dextro, suikers koolhydraten zodat je vet blijft verbranden???
                            Hier verschillende meningen sterk over. Ik neem zelf nooit simpele koolhydraten direct na een training.

Originally posted by InfineGhost View Post
                            HIIT op niet trainings dagen is toch eigenlijk waste of time ?? of kan je gewoon normale cardio doen na kt en niet trainingsdagen HIITT
                            Het meest effectief is het na de KT, maar op niet trainingsdagen zou je het ook gewoon kunnen doen.

Comment

Hmm ik doe elke dag trainen dus kan ook elke dag HIIT doen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X