Steeds opnieuw beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Steeds opnieuw beginnen

Hey allen,

Ben al een tijdje lid maar zal me even kort opnieuw voorstellen.
    Ik ben een man 35 jaar, 85 kg 1,80 verder in prima conditie en lichamelijke staat, foto`s staan hier ook ergens
    Naast mijn gezin, drukke baan en eigen band ben ik momenteel na vier jaar aan het afstuderen, HBO Bedrijfspsygologie.
    Ik train al zeker 15 jaar maar niet aan een stuk, en daar wil ik het nou juist over hebben.
    Het lukt mij steeds maar niet om een langere periode aan een stuk door te trainen. Telkens komt er iets tussen (ziekte, blessure, gewoon geen tijd/motivatie etc) waardoor ik nagenoeg weer opnieuw moet beginnen en daardoor wel in vorm blijf maar geen grote stappen maak. Met grote stappen bedoel ik het kweken van extra spiermassa!
    Zijn er lotgenoten die dit herkennen en evt. tips hebben hoe dit te doorbreken of hoe hier mee om te gaan?

Ik hoor het graag.
    "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Je hebt last van verschillende belemmerende factoren, je noemt zowel fysiek (ziek, blessure) als psychisch (motivatie,tijd). Tijd is eigenlijk meer prioriteit. Als je al 15 jaar traint en je hebt het gevoel dat je mogelijkheden niet volledig hebt benut, kun je ook vast wel aangeven welke van de factoren daarvan de oorzaak waren. Sommige daarvan zijn beïnvloedbaar, andere niet.

Richt je op de dingen waar je wel invloed op hebt en maak gebruik van die ruimte om je training voorrang te geven. Op voorwaarde dat dit ook is wat je écht wilt. Soms is 'goed genoeg' ook goed. Het kan altijd beter maar het hoeft niet persé. Zolang je zelf maar tevreden bent.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
      Richt je op de dingen waar je wel invloed op hebt en maak gebruik van die ruimte om je training voorrang te geven. Op voorwaarde dat dit ook is wat je écht wilt. Soms is 'goed genoeg' ook goed. Het kan altijd beter maar het hoeft niet persé. Zolang je zelf maar tevreden bent.
      Circel van invloed dat is idd waar ik me beter op kan focussen.
      Ik ga ook maar eens een heldere doelstelling formuleren voor het aankomende jaar gericht op trainingsfrequentie ipv een lichamelijk resultaat, dat kan altijd nog en zal vanzelf volgen bij een regelmatig trainingsschema.
      Maar ik ben toch niet de enige die dit meemaakt??
      "Echte mannen eten geen honing maar kauwen op een bij"

Comment

Ik herken het min of meer. Ben je net lekker op weg krijg je een blessure o.i.d. Toch proberen regelmatig te blijven trainen en jezelf een schop geven zo nu en dan. Dat werkt bij mij.

Comment

Nee ik ben ook een ervaringsexpert op dit gebied.
          Elke keer is er iets waardoor ik moet stoppen met trainen (veelal blessures).
          Ga nadat mijn blessure weg is andere prioriteiten stellen.
          Ga niet alleen aan massa en kracht werken maar vooral met de wat lichtere gewichten trainen, mindmuscle connectie trainen en gewoon er heel erg op letten om blessure vrij te blijven.

Ik hoop net zoals jou dat ik nu wel aan een stuk door kan gaan.
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

3 tot 4 keer in de week een training van een uurtje zou moeten lukken als je andere taken efficiënter probeert te verrichten. Schrijf alle taken die je door de week uitvoert op en probeer van bepaalde taken wat tijd af te snoepen door ze op een tijd-effeciente manier te doen. Time is money. En in dit geval is time training en dat is ook wat waard. Je kan motivatie vinden in het feit dat je op 1 uur tijd in de gym lekker kunt doorgaan en het is zwaar maar ook belonend. Voor je het weet is de tijd in de gym erop en ben je weer goed in form.
            Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Op voorwaarde dat dit ook is wat je écht wilt. Soms is 'goed genoeg' ook goed. Het kan altijd beter maar het hoeft niet persé.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                Nee ik ben ook een ervaringsexpert op dit gebied.
                Elke keer is er iets waardoor ik moet stoppen met trainen (veelal blessures).
                Ga nadat mijn blessure weg is andere prioriteiten stellen.
                Ga niet alleen aan massa en kracht werken maar vooral met de wat lichtere gewichten trainen, mindmuscle connectie trainen en gewoon er heel erg op letten om blessure vrij te blijven.

Ik hoop net zoals jou dat ik nu wel aan een stuk door kan gaan.
                Welke blessures had jij en waardoor werden ze veroorzaakt?
                Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                  Welke blessures had jij en waardoor werden ze veroorzaakt?
                  Heb een schouderblessure gehad, een hele tijd mee gesukkeld. Waarschijnlijk door verkeerde bench techniek. Ben hierna the PL way gaan benchen en beter gaan overhead pressen en nooit meer last van gehad.
                  Heb een liesbreuk gehad, kwam door voetballen. Ook lang mee gesukkeld. Geopereerd en heb er nu geen last meer van.
                  Heb nu een golfelleboog (golfarm, hoe je het wilt noemen). Ben ik vanaf november 2011 en nu nog steeds mee aan het kloten. Heb ik nog steeds last van maar kan er weer heel rustig mee trainen.
                  Weet niet precies waardoor het komt maar waarschijnlijk gewoon overbelast geraakt omdat ik alleen maar door ging en weinig deload heb gedaan.
                  Weer een les geleerd.
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X