Chocola maakt dunner ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chocola maakt dunner ??

Amerikaanse wetenschappers hebben deze gewaagde stelling opgeworpen na een studie waarin ze 1000 volwassenen en hun eetpatronen bestudeerden. Het onderzoek is maandag gepubliceerd in Archives of Internal Medicine.
    De eerste aanwijzing voor het gunstige effect van chocola kwam van het BMI (Body Mass Index), een maat voor gezond gewicht waarin lengte en gewicht worden meegenomen.

BMI
    Het bleek dat de chocola-eters een lager BMI hadden dan degenen die geen chocola tot zich namen. Het was zelfs zo dat degenen die vaak chocola eten meer voordeel hadden dan de minder fanatieke chocolaconsumenten.
    Het verband was niet enorm uitgesproken, aldus de onderzoekers, maar significant genoeg om geen toeval te zijn. Ook waren er geen andere oorzaken te vinden voor de lagere BMI; er was geen verschil in sportactiviteiten, en de chocola-eters namen zelfs méér calorieën tot zich in voeding.

Minder vet
    De wetenschappers verklaren de resultaten door te zeggen dat de gematigde chocola inname ervoor zorgt dat er relatief minder vet opgenomen wordt, waardoor er voor de extra calorieën gecompenseerd wordt. Ze benadrukken daarbij wel dat chocola dus vaak, maar in kleine hoeveelheden genuttigd zou moeten worden.
    Hoeveel chocola dat exact is verschilt per persoon, en daar durven de onderzoekers dan ook geen uitspraken over te doen

Bron: Chocola maakt mogelijk dunner | nu.nl/lifestyle | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Iemand enige toelichting hierover :O
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

dat is al erg lang bekent he

gewoon wat cacoa poeder door je shakes gooien of bij je havermoutpap, is echt fucking lekker.
    en zeker melk chocolade laten staan!
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Probleem is dat de amerikaanse bevolking een zeer afwijkend eetpatroon hebben, waardoor het moeilijk te vertalen valt naar ons nederlanders Wellicht dat het voor hen zo is, maar voor ons bijvoorbeeld niet.
      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
        Probleem is dat de amerikaanse bevolking een zeer afwijkend eetpatroon hebben, waardoor het moeilijk te vertalen valt naar ons nederlanders Wellicht dat het voor hen zo is, maar voor ons bijvoorbeeld niet.
        haha, alle amerikanen eten te veel en alle nederlanders eten aardappels met jus en bieten!
        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ik lees de laatste tijd wat meer over de goede dingen van cacao, dus zou het verstandig voor zijn om zo'n pot pure cacao te kopen en bij elke morgen en middag maaltijd (melk met brinta) er 2 scheppen cacao door heen te flikkeren?
          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

klinkt als bullshit lol

Comment

kan me niet schelen of het waar is, ik omarm het idee
              Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                Ik lees de laatste tijd wat meer over de goede dingen van cacao, dus zou het verstandig voor zijn om zo'n pot pure cacao te kopen en bij elke morgen en middag maaltijd (melk met brinta) er 2 scheppen cacao door heen te flikkeren?
                Met de cacao zelf zal imho niks mis zijn. Maar eerder dat normale chocola behóórlijk wat suiker bevat.

De echte pure chocola met 85% valt dan ook totaal niet te vergelijken met de - overigens ook heerlijke - chocolade-eitjes die tegenwoordig al in de winkel liggen.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                  Met de cacao zelf zal imho niks mis zijn. Maar eerder dat normale chocola behóórlijk wat suiker bevat.

De echte pure chocola met 85% valt dan ook totaal niet te vergelijken met de - overigens ook heerlijke - chocolade-eitjes die tegenwoordig al in de winkel liggen.
                  Oke, maar als je zo'n bus met pure cacao haalt, dat is dacht ik wel gebrand, en daar wat schepjes van door je brinta+melk heen doet is dus wel goed. Maakt dat gebrande nog wat uit?
                  Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                  People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                  BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Het maakt zeker wel uit of de cacao gebrand is. De meeste enzymen, mineralen en vitaminen worden namelijk vernietigd door de verhitting. In rauwe cacao zitten namelijk o.a. enorm veel antioxidanten en ook die worden door verbranding vernietigd.

De rauwe cacaoboon (is er ook in poedervorm) hoort tot de Superfoods, maar is wel erg bitter in vergelijking met 85% cacao pure chocolade. Ook kan je het niet in de gewone supermarkt krijgen en is het aan de prijs.

Af en toe gewone cacaopoeder nemen (bv door shake) is niet zo slecht, maar is volgens mij ook niet extreem goed.

Comment

Van dat soort onderzoeken moet je niets aantrekken..
                      You don't always get what you wish for, you get what you work for.

Comment

He daar

Hier zijn al talloze onderzoeken naar gedaan, blijkt dat chocolade (vanaf 54% puur) +/- 10 gram per dag bloeddruk verlagend werkt en dat het risico op hart en vaatziekte afneemt.

Lang leve de paashaas

Pure chocola echt gezond verklaard | Ervaringen en Dieet Forum

Comment

het probleem bij mij is dat chocolade even lekker is als dumbells in mijn handen ghehe

Comment

De cacoa zelf bevat enorme hoeveelheden antioxidanten en bioflavonoiden. Hier zitten waarschijnlijk (ook voor bodybuilding) een hoop gunstige effecten aan verbonden. Het is de cacoaboter icm de suiker in chocolade die de dikmakers zijn. Hoe witter je chocolade, hoe minder cacoa en hoe meer cacoaboter er in zit. Pure chocolade nemen dus, de melk en de witte laten staan, of gewoon wat cacoapoeder door je shake doen.
                            Tip van mij: Rasp es wat pure chocolade over je chili con carne. Heerlijk!
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

De cacoa fruit bevat veel antioxidanten die goed voor het lichaam is. 1x per week is wel goed te doen.
                              Never send a boy to do a mans job!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X