abdominal crunchn = rugpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• abdominal crunchn = rugpijn

Ik heb de laatste 2 wkn last van pijn in mijn rug, en ik kwam er pas achter waar dat aan ligt toen ik mijn buikspieren weer ging trainen. Waarschijnlijk door te zwaar gewicht ( kilo's) met abdominal crunch apparaat opgetild? want dat ging een een paar maanden goed, tot nu dus.

Hoe kan ik het probleem oplossen? naar de huisarts?

alvats bedankt voor je reactie.

Stoppen met crunchen. Is sowieso de meest nutteloze oefening. Begin maar met plank holds als je per se je core cq buik apart wilt pakken, maar dat is het wel. Squat en deadlift genoeg, en je zult echt geen klagen hebben over je abs.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Stoppen met crunchen. Is sowieso de meest nutteloze oefening. Begin maar met plank holds als je per se je core cq buik apart wilt pakken, maar dat is het wel. Squat en deadlift genoeg, en je zult echt geen klagen hebben over je abs.
      Crunch een nutteloze oefening? Hier ben ik het niet mee eens..

Als je de crunch uitvoert zoals hij bedoeld is dus je knieen er ook bij optrekken en helemaal als een bolletje naarbinnen krullen en goed de spanning erop houdt vind ik dit de meest ideale oefening voor je abs.. waarbij je je abs over de hele lengte hard aanspant.

Natuurlijk werkt zwaar squatten en deadliften ook voor je abs.. maar als je echt je abs wil devlopen bodybuilderstyle.. dan zal je ze harder moeten aanpakken.

Dit is wat Rob Riches zegt over crunches:
      Amongst all these latest ab machines to hit the market in recent
      years, one of the most effective abdominal exercises is still the
      crunch – if performed correctly. As the Rectus Abdominis is
      actually slightly rounded in it’s relaxed state, pulling the
      abdominals in with your knees bent towards your chest, helps
      maximize the effect of the crunch. Think of your abdominals
      compressing like an accordion as you exhale during the upwards lift
      as this further facilitates their contraction.

En die gast heeft some serious abs..
      "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Is gewoon onzin. Belasting van je abs is te klein, en doorkomen van abs is vetpercentage. De echte kracht dan wel groei komt uit maximale belasting bij stabilisatie--> deadlifts en squats.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

sitt up's zijn wel redelijk slecht voor je rug , maar crunche's niet..hierbij lift je alleen je schouderbladen van de grond.

buikspieren worden inderdaad al getraind met andere oefeningen , maar ik merk dat sinds ik ze 1 a 2x per week echt specifiek aanpak ze veel beter doorkomen / groter en harder zijn..

Comment

GeneralIx ;
            Dus moet ik maar met crunchen oefeningen stoppen?

nibor76nl ;
            Hoe bedoel je precies met 'echt specifiek aanpak ze veel beter doorkomen '? Met welk oefeningen?

Zijn er nog andere meningen? Bedankt alvast voor jullie reacties!
            Last edited by dummies; 01-04-2012, 18:51.

Comment

Originally posted by dummies View Post
              GeneralIx ;
              Dus moet ik maar met crunchen oefeningen stoppen?

nibor76nl ;
              Hoe bedoel je precies met 'echt specifiek aanpak ze veel beter doorkomen '? Met welk oefeningen?

Zijn er nog andere meningen? Bedankt alvast voor jullie reacties!
              Gewoon hetzelfde aanpakken als alle andere spieren..

ik doe meestal 3 setjes crunche's met ongeveer 15 herhalingen..(en goed de spanning op je buikspieren houden)

en ik doe nog een soort van V-Sit met een zware bal tussen mijn enkels die ik dan in de lucht over pak met mijn handen en dan weer omgedraaid.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X