Originally posted by nibor76nl
View Post
Discussie kans berekeningen %
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Het verweer is wat het nog grappiger maakt. Ik wordt steeds benieuwder hoe jij dan dit zou zien:
1 bal heeft 30% kans om binnen een jaar stuk te gaan, een tweede 40% kans en een derde bal ook 40% kans. Hoeveel kans is er dat de tweede bal binnen een jaar stuk gaat?
En nog een ander, wellicht bekender voorbeeld:
Je rolt 6x met dezelfde dobbelsteen. Hoe groot is de kans dat je 6x een zes gooit?In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostDat laatste klopt indd, maar dan is het dus niet 50% he? Want het is dus random nummer. Dus kan zou je dat in je rekenmachine moeten invullen 6(ncr of npr)1, vergeef me omdat ik niet weet of het nou ncr of npr was
50 % kans dat je meteen al de kogel heb...
En 50% kans dat het een lege kamer is...
Bij iedere poging heb je opnieuw 50% kans..
Comment
-
Originally posted by adon1s View PostHet verweer is wat het nog grappiger maakt. Ik wordt steeds benieuwder hoe jij dan dit zou zien:
1 bal heeft 30% kans om binnen een jaar stuk te gaan, een tweede 40% kans en een derde bal ook 40% kans. Hoeveel kans is er dat de tweede bal binnen een jaar stuk gaat?
En nog een ander, wellicht bekender voorbeeld:
Je rolt 6x met dezelfde dobbelsteen. Hoe groot is de kans dat je 6x een zes gooit?
Bij alle ballen heb je 50% kans dat ze binnen 1 jaar kapot gaan en 50% kans dat ze nog een paar jaar mee gaan..
wat het dobbelen betreft hetzelfde.. iedere poging om een 6 te gooien is 50% kans..
Wel of geen 6..
maar vaak zal je het niet lukken dus dan heeft de 50% pech de overhand..
Comment
-
Dus als het buiten bliksemt heb ik 50% om elke seconde geraakt te worden, de bliksem raakt mij immers wel of niet (--> JA OF NEE !!!!)
Dus is 50% per seconde, 50% = 0.50 dus na 2 secondes heb ik 100% kans om geraakt te worden, want 0.50 x 2 = immers 1 = 100%.
Try to prove me wrong
proptip: you can't
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Postmaar het blijf een wel of niet kwestie..In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Post
maar vaak zal je het niet lukken dus dan heeft de 50% pech de overhand..
Beter geef je nu toe dat je iedereen hebt lopen fucken en dat het 1 grap was, doe het alsjeblieft!In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
Comment
-
Originally posted by BurnedIce_is_dik View PostDus als het buiten bliksemt heb ik 50% om elke seconde geraakt te worden, de bliksem raakt mij immers wel of niet (--> JA OF NEE !!!!)
Dus is 50% per seconde, 50% = 0.50 dus na 2 secondes heb ik 100% kans om geraakt te worden, want 0.50 x 2 = immers 1 = 100%.
Try to prove me wrong
proptip: you can't
na 1x bliksem blijft er niet veel meer over van je he...
volgens jouw berekeningen zal je dan ook na 4 seconde 200% kans hebben???
Er is maar 100%..dus...
Leuk geprobeerd...
Al dat rekenwerk is leuk ,maar soms gaat het niet op...
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Postdit is anders..
na 1x bliksem blijft er niet veel meer over van je he...
volgens jouw berekeningen zal je dan ook na 4 seconde 200% kans hebben???
Er is maar 100%..dus...
Leuk geprobeerd...
Al dat rekenwerk is leuk ,maar soms gaat het niet op...
checkmate !!!!
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Posthahaha..ik zit ook niet te wachten op een discussie over geloven.
ik bedoel dat mensen klakkeloos aannemen wat er in onderzoeken staat..
en soms heb je tegenstrijdige onderzoeken ..dus welke moet je dan geloven??
Geloof = je weet het niet zeker want het is niet te bewijzen.
Wetenschap = onderzocht volgens bepaalde methodes waarvan je de uitkomst kunt controleren aan de hand van de gepubliceerde onderzoeksgegevens.
Om nu op jouw vraag in te gaan, wat moet je geloven bij tegenstrijdige uitkomsten van een onderzoek? Antwoord: je moet niets geloven, je moet dan teruggaan naar de onderzoeksgegevens en nog eens kijken of de daaraan verbonden conclusie inderdaad klopt.
Ik ga nu bewust geen voorbeeld geven ter verduidelijking, omdat ik het idee heb dat jij dan op het voorbeeld ingaat en niet op mijn poging ter verduidelijking.
Comment
-
Originally posted by adon1s View PostLol, wel of niet is niet aan de orde als je het over een algemene zaak zoals kansrekenen hebt, wat al honderden jaren bekend is. Je probeert wijs te doen, maar je zet jezelf met elke post meer te kakken..
tot er een of andere malloot kwam die zei..."hij is rond" nou nou nou zeg...wat hadden de mensen een lol zeg om die hele domme meneer die zegt dat de aarde rond is...
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...4 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
6 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
10 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: