Mind4body

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by mmmeijer0 View Post
    Ja ,is gewoon een wordpress blog .Helemaal geen kennis van webdesign en programmeren voor nodig!

Ik heb hier gelijk een vraagje aan m'n mind4body vrienden .Ik ben een cut-dieet voor mezelf aan het maken .Mijn onderhoud is ongeveer 3200kcal en van BigMart heb ik begrepen dat het stom is om onder je onderhoud te gaan zitten met een dieet omdat je lichaam dan zichzelf op gaat eten als de reserves (lichaamsvet o.a.) laag worden ..

Nu kom ik als ik de aanbevolen eiwitten ,koolhydraten en vetten mee neem in de berekening op 2400kcal uit ,dus heel ver onder m'n onderhoud .Om toch richting de 3200kcal te komen heb ik overal een beetje bij gedaan (vooral bij de eiwitten) en kwam ik op deze kcal's :

450g Eiwit (1800kcal)
    200g Koolhydraten (800kcal)
    80g Vet (720kcal)

Ik weeg nu 95kg en 450g eiwitten is dus 4,7g eiwit per kilo lichaams-gewicht ,echt extreem hoog dus ,wat zijn jullie tips en kan het uberhaupt kwaat om zoveel eiwitten te consumeren? Er is een risico dat de overtollige eiwitten op worden geslagen als vet denk ik zo ,maar ja dat is met koolhydraten ook het geval .I need some good advise
    Alvast bedankt!

Groetjes ,Martin
    ik zou in dit geval wat eiwitten schrappen en juist je vetten omhoog gooien..

80 gram vet voor jouw gewicht is aan de magere kant.. kan makkelijk omhoog en naar bijvoorbeeld 100 gram.

ik zou je eiwitten op max 3 gram per kilo lichaams gewicht houden..

als jij je vet verhoog met 20 gram dan heb je al 180 kcal die je kan minderen op je eiwitten en dat zijn 45 grammen alvast..
    Last edited by nibor76nl; 14-04-2012, 22:06.

Comment

Het hele dieet van een cutdieet dat je rserves worden aangesproken. Anders val je ook niet af he. Verder is 450 g/ dag wel heel veel.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hey guys ,

ik heb dat doorgevoerd en het is nu dit :

405g Eiwit (1620kcal)
        100g Vet (900kcal)

Het is dan nog 4,2g eiwit per 1 kg lichaams-gewicht ,nog steeds sky-high dus .Generallx ,wat ik van BigMart begreep is dat je altijd aan je onderhouds-kcal-behoefte moet blijven voldoen ,zelfs in de cut .Om er op die manier voor te zorgen dat je geen moeizaam opgebouwde spiermassa kwijt raakt .Momenteel zit ik rond de 4000kcal per dag (clean bulk ,zonder suiker etc) ,volgens BigMart is het het best om de kcal-inname tot iets boven onderhoud te gaan brengen ,dus b.v. 3300 a 3400 in mijn geval (3200 is onderhoud) .

Wat ik dus niet begrijp is dat er op elk forum een bepaalde hoeveelheid eiwitten ,koolhydraten en vetten wordt ge-adviseerd terwijl dan niet zeker is of iemand daarmee aan z'n onderhoud komt .Ik wil echt snel aan een goede cut gaan beginnen ,dus elk advies is meer dan welkom!

Groetjes ,Martin

Comment

Wat een zever. In je cut ga je onder onderhoud eten. Met hard trainen en genoeg rust zul je maar minimaal verliezen. Je valt niet af op onderhoud of er boven. En cardio als verschil kan wel, maar ik zie niet in hoe dat beter is dan een originele cut.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by mmmeijer0 View Post
            Hey guys ,

ik heb dat doorgevoerd en het is nu dit :

405g Eiwit (1620kcal)
            100g Vet (900kcal)

Het is dan nog 4,2g eiwit per 1 kg lichaams-gewicht ,nog steeds sky-high dus .Generallx ,wat ik van BigMart begreep is dat je altijd aan je onderhouds-kcal-behoefte moet blijven voldoen ,zelfs in de cut .Om er op die manier voor te zorgen dat je geen moeizaam opgebouwde spiermassa kwijt raakt .Momenteel zit ik rond de 4000kcal per dag (clean bulk ,zonder suiker etc) ,volgens BigMart is het het best om de kcal-inname tot iets boven onderhoud te gaan brengen ,dus b.v. 3300 a 3400 in mijn geval (3200 is onderhoud) .

Wat ik dus niet begrijp is dat er op elk forum een bepaalde hoeveelheid eiwitten ,koolhydraten en vetten wordt ge-adviseerd terwijl dan niet zeker is of iemand daarmee aan z'n onderhoud komt .Ik wil echt snel aan een goede cut gaan beginnen ,dus elk advies is meer dan welkom!

Groetjes ,Martin
            als jij echt het aantal kcal wil blijven houden zou je ook nog wat koolhydraten erbij kunnen doen en wat eiwitten eraf..
            beide hebben toch evenveel kcal's per gram

bijvoorbeeld dit:

100 gram vet
            275 gram koolhydraten
            330 gram eiwit

zo zit je toch nog hoog in je eiwitten en nog redelijk laag in je koolhydraten en ook je vetten zitten goed..

Comment

ik zou dit doen:

trainingsdagen:
              250g Eiwit (1000kcal)
              300-350g Koolhydraten (1200-1400kcal)
              88g Vet (800kcal)
              totaal = 3000-3200 kcal

rustdagen:
              250g Eiwit (1000kcal)
              175-200g Koolhydraten (700-800kcal)
              88g Vet (800kcal)
              totaal = 2500-2600 kcal
              -----------------
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                ik zou dit doen:

trainingsdagen:
                250g Eiwit (1000kcal)
                300-350g Koolhydraten (1200-1400kcal)
                88g Vet (800kcal)
                totaal = 3000-3200 kcal

rustdagen:
                250g Eiwit (1000kcal)
                175-200g Koolhydraten (700-800kcal)
                88g Vet (800kcal)
                totaal = 2500-2600 kcal
                -----------------
                dit is zeker ook een goede optie..

Comment

Jongens! heel erg bedankt voor het meedenken ,zo'n gescheiden voeding-schema is waarschijnlijk de oplossing ..

Ik wilde gaan cutten door na elke krachttraining 45min cardio te gaan doen en op rust dagen ook 45min cardio ,en dus op zo'n manier toch onder onderhoud te komen maar dus niet door mezelf uit te hongeren .Ik ben best een eter en kan niet tegen het gevoel van een lege maag ,dan dus maar liever flink op de hometrainer

Ik ga er weer mee aan het werk!

Groetjes ,Martin

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X