Hoe kan ik het beste beginen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe kan ik het beste beginen

ik wil er 25kg vanaf en nou is mijn vraag kan ik gewoon met krachttraining beginen of met ik eerst die 25kg er af te krijgen.

Ik was 4 maand geleden 112 kilo en nu 98..
    Ik ben meer gaan cardioen en even zwaar blijven doortrainen als daarvoor dus beide lijkt me geschikt..
    Laat al je tussendoortjes staan en probeer 6x per dag een kleine hoeveelheid te eten om je stofwisseling omhoog te krijgen..
    Ik ben daarbij elke dag gaan cardioen en dan gaat het wel snel..
    Succes..
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Hey man

Ongeveer drie jaar geleden moest ik 30 kilo kwijtraken. Van 120 naar 90. Is ook gelukt gelukkig!!! Maar ik moest zoveel cardiosporten doen zoals squashen mountainbiken en natuurlijk cardio in de sportschool, plus dat ik op mijn voeding moest letten, dat ik geen energie meer had voor krachtsport.

Maar ik neem aan dat jij een langzame stofwisseling hebt en dat werkt in je voordeel als je straks gaat massatrainen. Dan nemen je spieren ook meer op.

Ik zou dus eerst van die kilos afkomen en daarna pas massa gaan trainen. Bij mij heeft het gewerkt!

Het is wel heel erg zwaar en 20 kilo is een heeeeele lange weg

succes man en gewoon doorzetten!

gtzz T
      185 cm
      100 kilo +/-
      17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
      Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Zeker krachttraining gaan doen, daarmee bouw je spieren op en die spieren verbruiken weer energie.  
        Probeer niet alles ineens te willen, dat kan heel snel demotiverend werken. Bedenk dat het gewicht er over langere tijd aan is gekomen dus ook niet binnen 2 maanden ofzo weg zal zijn...

Zoals Owolde al zei zal je waarschijnlijk je eetpatroon drastisch aan moeten passen. 5-6 x per dag kleinere beetjes eten en uiteraard zoveel mogelijk gezonde dingen, vooral ook veel groenten en fruit zijn aan te bevelen.
        Snoep, chips en vette hap laten voor wat ze zijn, hoewel één dag per week (met mate) zondigen vaak wel een goed idee is.
        Zie het maar als beloning voor je goede inzet gedurende de week en het voorkomt vaak ongepaste vreetbuien.

Verder uiteraard veel cardio doen, bij voorkeur met een hartslagmeter. De cardio mag niet té intensief zijn, je moet wel binnen je vetverbrandingszone blijven. Op de sportschool kunnen ze je daarbij zeker helpen, een vuistregel is 180 minus je leeftijd. Als je zonder hartslagmeter werkt zorg dan dat je in ieder geval nog normaal kunt praten tijdens je cardio, als je de woorden tussen het puffen door moet persen ben je te intensief bezig.

Let wel op, de weegschaal alleen is niet zaligmakend!
        Als je begint met krachttraining zul je vrij snel spiermassa aanzetten en deze is zwaarder dan vet. Stel dat je gewicht redelijk gelijk blijft kan het dus zijn dat je vet vervangt door spieren, de weegschaal staat dan min of meer stil maar je gaat wel degelijk goed vooruit hoor.
        Vraag het liefst even op je sportschool of ze een vetmeting kunnen doen. Daar komt dan een percentage uit, bijvoorbeeld 35%. Laat dat vervolgens regelmatig meten, dat percentage in combinatie met de weegschaal maakt je progressie véél inzichtelijker.
        Veel succes in ieder geval en vraag maar raak als er iets niet duidelijk is!  

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Shannasse @ Nov. 29 2004,22:54)]Zeker krachttraining gaan doen, daarmee bouw je spieren op en die spieren verbruiken weer energie.
          Probeer niet alles ineens te willen, dat kan heel snel demotiverend werken. Bedenk dat het gewicht er over langere tijd aan is gekomen dus ook niet binnen 2 maanden ofzo weg zal zijn...

Zoals Owolde al zei zal je waarschijnlijk je eetpatroon drastisch aan moeten passen. 5-6 x per dag kleinere beetjes eten en uiteraard zoveel mogelijk gezonde dingen, vooral ook veel groenten en fruit zijn aan te bevelen.
          Snoep, chips en vette hap laten voor wat ze zijn, hoewel één dag per week (met mate) zondigen vaak wel een goed idee is.
          Zie het maar als beloning voor je goede inzet gedurende de week en het voorkomt vaak ongepaste vreetbuien.

Verder uiteraard veel cardio doen, bij voorkeur met een hartslagmeter. De cardio mag niet té intensief zijn, je moet wel binnen je vetverbrandingszone blijven. Op de sportschool kunnen ze je daarbij zeker helpen, een vuistregel is 180 minus je leeftijd. Als je zonder hartslagmeter werkt zorg dan dat je in ieder geval nog normaal kunt praten tijdens je cardio, als je de woorden tussen het puffen door moet persen ben je te intensief bezig.

Let wel op, de weegschaal alleen is niet zaligmakend!
          Als je begint met krachttraining zul je vrij snel spiermassa aanzetten en deze is zwaarder dan vet. Stel dat je gewicht redelijk gelijk blijft kan het dus zijn dat je vet vervangt door spieren, de weegschaal staat dan min of meer stil maar je gaat wel degelijk goed vooruit hoor.
          Vraag het liefst even op je sportschool of ze een vetmeting kunnen doen. Daar komt dan een percentage uit, bijvoorbeeld 35%. Laat dat vervolgens regelmatig meten, dat percentage in combinatie met de weegschaal maakt je progressie véél inzichtelijker.
          Veel succes in ieder geval en vraag maar raak als er iets niet duidelijk is!

betere uitleg is er niet

Comment

alles is wel gezegd denk ik

kan je alleen nog suc6 wensen
            Who's the Chef

Comment

goed idee van je,been.

succes!!

greetzz

Comment

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X