ik wil er 25kg vanaf en nou is mijn vraag kan ik gewoon met krachttraining beginen of met ik eerst die 25kg er af te krijgen.
Hoe kan ik het beste beginen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik was 4 maand geleden 112 kilo en nu 98..
Ik ben meer gaan cardioen en even zwaar blijven doortrainen als daarvoor dus beide lijkt me geschikt..
Laat al je tussendoortjes staan en probeer 6x per dag een kleine hoeveelheid te eten om je stofwisseling omhoog te krijgen..
Ik ben daarbij elke dag gaan cardioen en dan gaat het wel snel..
Succes..In adaptation we trust
Deadlift 285 kilo
Squat 230 kilo
Bankdrukken 137.5 kilo
Powerlift totaal 652.5 kilo
Mijn trainingslog
-
Hey man
Ongeveer drie jaar geleden moest ik 30 kilo kwijtraken. Van 120 naar 90. Is ook gelukt gelukkig!!! Maar ik moest zoveel cardiosporten doen zoals squashen mountainbiken en natuurlijk cardio in de sportschool, plus dat ik op mijn voeding moest letten, dat ik geen energie meer had voor krachtsport.
Maar ik neem aan dat jij een langzame stofwisseling hebt en dat werkt in je voordeel als je straks gaat massatrainen. Dan nemen je spieren ook meer op.
Ik zou dus eerst van die kilos afkomen en daarna pas massa gaan trainen. Bij mij heeft het gewerkt!
Het is wel heel erg zwaar en 20 kilo is een heeeeele lange weg
succes man en gewoon doorzetten!
gtzz T185 cm
100 kilo +/-
17 % bf
Favorite: Barbell Flat Bench Press
Bench Press: 105 kilo
If ya cant take the shame, dont play the game
Comment
-
Zeker krachttraining gaan doen, daarmee bouw je spieren op en die spieren verbruiken weer energie.
Probeer niet alles ineens te willen, dat kan heel snel demotiverend werken. Bedenk dat het gewicht er over langere tijd aan is gekomen dus ook niet binnen 2 maanden ofzo weg zal zijn...
Zoals Owolde al zei zal je waarschijnlijk je eetpatroon drastisch aan moeten passen. 5-6 x per dag kleinere beetjes eten en uiteraard zoveel mogelijk gezonde dingen, vooral ook veel groenten en fruit zijn aan te bevelen.
Snoep, chips en vette hap laten voor wat ze zijn, hoewel één dag per week (met mate) zondigen vaak wel een goed idee is.
Zie het maar als beloning voor je goede inzet gedurende de week en het voorkomt vaak ongepaste vreetbuien.
Verder uiteraard veel cardio doen, bij voorkeur met een hartslagmeter. De cardio mag niet té intensief zijn, je moet wel binnen je vetverbrandingszone blijven. Op de sportschool kunnen ze je daarbij zeker helpen, een vuistregel is 180 minus je leeftijd. Als je zonder hartslagmeter werkt zorg dan dat je in ieder geval nog normaal kunt praten tijdens je cardio, als je de woorden tussen het puffen door moet persen ben je te intensief bezig.
Let wel op, de weegschaal alleen is niet zaligmakend!
Als je begint met krachttraining zul je vrij snel spiermassa aanzetten en deze is zwaarder dan vet. Stel dat je gewicht redelijk gelijk blijft kan het dus zijn dat je vet vervangt door spieren, de weegschaal staat dan min of meer stil maar je gaat wel degelijk goed vooruit hoor.
Vraag het liefst even op je sportschool of ze een vetmeting kunnen doen. Daar komt dan een percentage uit, bijvoorbeeld 35%. Laat dat vervolgens regelmatig meten, dat percentage in combinatie met de weegschaal maakt je progressie véél inzichtelijker.
Veel succes in ieder geval en vraag maar raak als er iets niet duidelijk is!
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (Shannasse @ Nov. 29 2004,22:54)]Zeker krachttraining gaan doen, daarmee bouw je spieren op en die spieren verbruiken weer energie.
Probeer niet alles ineens te willen, dat kan heel snel demotiverend werken. Bedenk dat het gewicht er over langere tijd aan is gekomen dus ook niet binnen 2 maanden ofzo weg zal zijn...
Zoals Owolde al zei zal je waarschijnlijk je eetpatroon drastisch aan moeten passen. 5-6 x per dag kleinere beetjes eten en uiteraard zoveel mogelijk gezonde dingen, vooral ook veel groenten en fruit zijn aan te bevelen.
Snoep, chips en vette hap laten voor wat ze zijn, hoewel één dag per week (met mate) zondigen vaak wel een goed idee is.
Zie het maar als beloning voor je goede inzet gedurende de week en het voorkomt vaak ongepaste vreetbuien.
Verder uiteraard veel cardio doen, bij voorkeur met een hartslagmeter. De cardio mag niet té intensief zijn, je moet wel binnen je vetverbrandingszone blijven. Op de sportschool kunnen ze je daarbij zeker helpen, een vuistregel is 180 minus je leeftijd. Als je zonder hartslagmeter werkt zorg dan dat je in ieder geval nog normaal kunt praten tijdens je cardio, als je de woorden tussen het puffen door moet persen ben je te intensief bezig.
Let wel op, de weegschaal alleen is niet zaligmakend!
Als je begint met krachttraining zul je vrij snel spiermassa aanzetten en deze is zwaarder dan vet. Stel dat je gewicht redelijk gelijk blijft kan het dus zijn dat je vet vervangt door spieren, de weegschaal staat dan min of meer stil maar je gaat wel degelijk goed vooruit hoor.
Vraag het liefst even op je sportschool of ze een vetmeting kunnen doen. Daar komt dan een percentage uit, bijvoorbeeld 35%. Laat dat vervolgens regelmatig meten, dat percentage in combinatie met de weegschaal maakt je progressie véél inzichtelijker.
Veel succes in ieder geval en vraag maar raak als er iets niet duidelijk is!
betere uitleg is er niet
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment