Wel toevallig dit onderwerp gezien mijn vriendin en ik dit gesprek nog hebben gevoerd vorige week. Zij is sinds we wat zijn begonnen vrij snel 25kg aangekomen, en ik moet bekennen het daar heel moeilijk mee te hebben. We hebben hier al regelmatig een gesprek over gevoerd en ze heeft al van alles geprobeerd om af te vallen maar ze heeft het moeilijk om ietes vol te houden. Vorig jaar zijn we samen in oktober gaan opletten op wat we eten en ingeschreven in een sportschool. Dit ging erg goed, en ze verloor (mede dankzij 2 x maar een crash soepdieet) 10kg. Naderhand was het al snel december met de gekende eindjaarsetentjes en toen ging het wat moeilijker. Ze ging sowieso naderhand terug van start gaan maar dan is zwanger geworden. Nu heeft ze, en dat respecteer ik, weinig zin in sporten en laat zich toch wat gaan qua eten. Ze ziet dit als een laatste feestje alvorens na de bevalling er vol tegenaan te gaan. Ik heb nog geen idee wat het gaat geven vermits ze wel al vaker wat heeft geprobeerd, maar volhouden is echter iets waar ze het moeilijk mee heeft. Ze wordt boos als ik ga twijfelen aan haar karakter, en dat is ook niet de bedoeling wanta ik wil ze stimuleren.
Verder heb ik het zelf heel moelijk met de tweestrijd in me. Ik hou nog steeds ontzettend veel van haar, en bij haar weggaan is niet iets dat ik overweeg of nodig zou hebben. MAAR ik heb het wel moelijk met haar uiterlijk sinds ze zo is aangekomen. Het is zo erg dat ik me er schuldig over voel. Het voelt soms alsof ik alleen aan het uiterlijk denk, en ik weet dat liefde niet alleen het uiterlijk is. Ik moet haar nemen zoals ze is denk ik dan, maar toch kan ik me niet ontdoen van het idee dat ik het jammer vind en erg graag zou hebben dat ze er terug uitziet zoals vroeger (of toch in de buurt van).
Verder heb ik het zelf heel moelijk met de tweestrijd in me. Ik hou nog steeds ontzettend veel van haar, en bij haar weggaan is niet iets dat ik overweeg of nodig zou hebben. MAAR ik heb het wel moelijk met haar uiterlijk sinds ze zo is aangekomen. Het is zo erg dat ik me er schuldig over voel. Het voelt soms alsof ik alleen aan het uiterlijk denk, en ik weet dat liefde niet alleen het uiterlijk is. Ik moet haar nemen zoals ze is denk ik dan, maar toch kan ik me niet ontdoen van het idee dat ik het jammer vind en erg graag zou hebben dat ze er terug uitziet zoals vroeger (of toch in de buurt van).
Comment