Quads en Adductors

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Quads en Adductors

Hallo,

Ik heb dus de voorbije week al zo'n zeurende pijn in men quads en adductors (starte zo'n 2-3 dagen nadat ik gemaxt heb op men squat)

Op mijn vorige beentraining (19 april) had ik ook echte pijn tijdens het squatten.
    Dan tijdens een LO les op school moesten we ook squatten zonder gewicht en zelfs dit deed zeer. (niet normale spierpijn).
    Vandaag toen ik opstond kon ik moeilijk wandelen of een trap afgaan.

Volgens mijn ouders is dit ofwel een kleine spierscheur ofwel een overbelasting.

Nu ga ik ook even rusten met mijn benen (volgende week ga ik trouwens op schoolreis en kan dan dus toch niet trainen).

Nu de vraag, volgens mijn vader komt dit doordat ik te zwaar squat (meer bepaald te dicht bij men max). Zou dit kunnen?

En vervolgens (misschien een stomme vraag) maar hij zegt ook dat je slechter kunt lopen wanneer je low rep squats doet (dus de coopertest lopen). Klopt dit?
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Op lange afstanden is meer massa, maak niet uit waar in je lichaam altijd nadelig. Voor korte explosieve sprints/korte afstanden zal je waarschijnlijk wel wat hebben aan sterke benen.

Zoals je het beschrijft lijkt het op gewoon op een zeurend spiertje dat zich verrekt heeft, niet te zwaar belasting, vooral niet teveel rusten maar gewoon blijven bewegen en dan trekt het wel weg binnen een paar dagen.

Met zware gewichten wordt het risico op blessures/overbelasting natuurlijk wel groter dan high rep low weight.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
      Op lange afstanden is meer massa, maak niet uit waar in je lichaam altijd nadelig. Voor korte explosieve sprints/korte afstanden zal je waarschijnlijk wel wat hebben aan sterke benen.

Zoals je het beschrijft lijkt het op gewoon op een zeurend spiertje dat zich verrekt heeft, niet te zwaar belasting, vooral niet teveel rusten maar gewoon blijven bewegen en dan trekt het wel weg binnen een paar dagen.
      Oké bedankt, morgen ga ik toch naar mijn sportschool, ik dacht wat cardio te doen ofzo maar ik zal eens kijken hoe squatten enzo gaat.

Comment

Als je er nog last van hebt morgen zou ik zelf wat lager gewicht pakken en iets meer volume aanhouden.
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Deloadweekje inlassen...

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Deloadweekje inlassen...
            Das misschien ook wel slim

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies