ZigZag cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    stofwisseling past zich op lange termijn altijd aan aan de inname van kcal. Ongeacht het kcal tekort.

Hoe snel dit gebeurt is afhankelijk van:
    -hoeveel vetreserven jij hebt. veel vet = minder snel vertragen van stofwisseling. je lichaam weet dat er genoeg reserven zijn. Weinig vetreserven = snellere aanpassing van metabolisme wanneer men gaat cutten.

-je kcal tekort. groot kcal tekort = snelle aanpassing van stofwisseling. klein kcal tekort = langzamere aanpassing van stofwisseling.
    ------------------------------

stel je vet% is rond de 16 en je wilt omlaag cutten naar 8%. je cut een half% per week eraf met een kcal tekort van 500 kcal. dan zou dit theoretisch een 16 weken duren.

In de praktijk zal na een 8 weken de stofwisseling al een stukje vertraagd zijn, en is vetverlies langzamer geworden. Na die 8 weken eet je meer kcal (op onderhoud, door je kh te verhogen). dit doe je 1-2 weken. daarna ga je weer terug op je dieet schema. In die 1-2 weken herstel je je stofwisseling volledig en ga je weer verder cutten.

Je kan het ook doen zoals de TS:
    2-4 dagen dieten, 1 dag op onderhoud (refeed stijl). De dag dat je op onderhoud eet verhoog je dus voornamelijk je kcal/kh. Liefst de refeed dag op een trainingsdag plannen.

Is je vet% al echt laag (-10) doe je 2 dieet/1 refeed. Zit je nog wat hoger qua vet%, dan doe je 3-4 dieet/1 refeed.
    --------------

Er zijn vele manieren van zigzaggen.
    Dit is een superduidelijke uitleg. Dankjewel !
    Waarschijnlijk doe ik er goed aan om 3-4 dagen te dieten voor de refeed dan.
    Aangezien ik nog boven de 20% zit.

Comment

Jouw lange naam is echt zwaar irritant in een pagina.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Hahaha ! Voor een boer heb je een grote mond

Ik heb al gekeken of ik dit kon veranderen, maar ik weet niet hoe...

Comment

Originally posted by LeanMeanFightingMachine View Post
          Hahaha ! Voor een boer heb je een grote mond

Ik heb al gekeken of ik dit kon veranderen, maar ik weet niet hoe...
          PM-etje naar 1 van de Mods.

Comment

Ok. Thx, Fossah.

Will do.

Comment

Wat Dyno zegt.

Maar zolang je niet onder de 10% zit en je het op 500kcal per dag deficit houdt zal de vertraging in metabolisme niet noemenswaardig zijn. Uitgaande dat je eventuele cardio meegerekend hebt in je calculatie. Daarom zou ik in dit geval ook minder refeed dagen houden. 500 per dag minus, is eenmaal per week 500 boven onderhoud, met voornamelijk carbs, echt wel genoeg.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                Wat Dyno zegt.

Maar zolang je niet onder de 10% zit en je het op 500kcal per dag deficit houdt zal de vertraging in metabolisme niet noemenswaardig zijn. Uitgaande dat je eventuele cardio meegerekend hebt in je calculatie. Daarom zou ik in dit geval ook minder refeed dagen houden. 500 per dag minus, is eenmaal per week 500 boven onderhoud, met voornamelijk carbs, echt wel genoeg.

Ja, ik heb cardio inderdaad meegerekend. Ik ga eens proberen om 1 maal per week 500 boven onderhoud te doen.

Morgen ga ik mijn vp laten meten om te kijken of er progressie is.
                Maar zo te zien gaat het goed.

Comment

Ja, ik heb cardio inderdaad meegerekend. Ik ga eens proberen om 1 maal per week 500 boven onderhoud te doen.

Morgen ga ik mijn vp laten meten om te kijken of er progressie is.
                  Maar zo te zien gaat het goed.
                  Don't change a winning team zeggen ze wel eens he.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ja, dat is waar. Als er progressie is, blijf ik hetzelfde nog maar even doen.

En anders moet ik toch iets wijzigen.

Comment

dynobet
                      is dat zo dat de vp van een vrouw trager daalt dan dat van een man?
                      0,5vp per week is wel veel.

Comment

0,5% daling per week is goed te doen

Comment

0,5% daling per week is goed te doen

denk dat het wel veel is voor een vrouw.

Comment

Originally posted by sunamila View Post
                            dynobet
                            is dat zo dat de vp van een vrouw trager daalt dan dat van een man?
                            0,5vp per week is wel veel.
                            Uitgaande van een lichaamsgewicht van 65 kilo voor een vrouw, zou 0,5% vetverlies gelijk staan aan 325g vetverlies. Dit is goed te doen.

Mannen kunnen meestal wel iets sneller vet verliezen, maar wegen doorgaans ook meer. Bij een man van 85 kilo is 0,5% vetverlies gelijk aan 425g. Dit is voor mannen ook goed haalbaar.

Ikzelf heb al vaker 0,75% per week gehaald (6 weken). Zonder spierverlies uiteraard. Dat kost wel erg veel inzet qua training en voeding.
                            Last edited by dynobet; 27-04-2012, 20:51.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X