Geen beentraining ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen beentraining ?

Hallo luitjes,

Ik heb regelmatig last van mijn rug en moet daar altijd rekening mee houden.
    Mijn hamstrings zijn te kort en daardoor kan ik eigenlijk mijn benen niet (zwaar) trainen. Als ik dit wel doe, heb ik altijd een paar dagen wat last van mijn rug.

Wanneer ik cardio doe (hardlopen), train ik mijn benen helemaal niet.
    En anders train ik mijn benen niet te zwaar met meer herhalingen.

Nu heb ik geen stokkies gelukkig, maar benen trainen is natuurlijk best belangrijk.

Hebben jullie advies ?

Originally posted by LeanMeanFightingMachine View Post
    Hallo luitjes,

Ik heb regelmatig last van mijn rug en moet daar altijd rekening mee houden.
    Mijn hamstrings zijn te kort en daardoor kan ik eigenlijk mijn benen niet (zwaar) trainen. Als ik dit wel doe, heb ik altijd een paar dagen wat last van mijn rug.

Wanneer ik cardio doe (hardlopen), train ik mijn benen helemaal niet.
    En anders train ik mijn benen niet te zwaar met meer herhalingen.

Nu heb ik geen stokkies gelukkig, maar benen trainen is natuurlijk best belangrijk.

Hebben jullie advies ?
    Hamstrings oprekken, en oefeningen doen die minder belastend voor de rug zijn, bijvoorbeeld walking lunges.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Alles met 1 been trainen.
      Dat doe ik altijd als ik last heb van mijn (onder)rug.

Leg extension/squat/ leg press/lying curl/seated curl/ kuiten enz enz.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Of eens langs een fysio oid gaan en die laten kijken hoe het gesteld is met je hamstring e.d. Die kan je ook vast advies geven wat te doen om het op te lossen.
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

@Rickbeen: Oprekken doe ik natuurlijk wel, maar ik had nog niet gedacht aan zulk soort oefeningen te proberen als de walking lunges. Ga ik zeker proberen. Dank je !

@Mvos: Alles met 1 been trainen is iets waar ik helemaal nog niet aan gedacht heb, dus ook dat ga ik proberen. Top !

@FitnessBoer: Jaren geleden is me al verteld dat ik iedere dag mijn hamstrings moet rekken en met welke oefeningen. Maar er werd ook verteld dat het in een jaar maar half zo lang wordt als ik dit ook echt iedere dag doe. Het gaat heel langzaam dus.
          En je raad het al: ik heb dit niet een jaar lang iedere dag gedaan.
          Ik doe het op trainingsdagen wel, dus misschien moet ik het ook maar eens in gaan lassen om op de andere dagen ook te doen. Beetje meer discipline opbrengen...

Overigens is het best een goed idee om nog eens bij iemand langs te gaan voor nieuwe ideeën. Nu heeft het me toch ook al van alles opgeleverd.
          Bedankt !
          (p.s.: ik moet trouwens nog steeds mijn naam veranderen...)

Comment

Originally posted by LeanMeanFightingMachine View Post
            (p.s.: ik moet trouwens nog steeds mijn naam veranderen...)

Graag! Deze naam rekt erg uit, he?
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Klopt. Ik had hem als grapje bedacht toen ik lang geleden eens iets moest verzinnen. Nooit geweten dat ik ook echt veel gebruik zou gaan maken van dit forum.

Ik heb al een verzoekje verstuurd, dus het zal wel goed komen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X