Iemand enig idee wat te doen ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Iemand enig idee wat te doen ??

Hoi , had even een aantal vragen aan jullie.

Ben 18 april ( onderweg naar me werk) aangehouden door motoragent!
    Moest deze achtervolgen 2 km, tot een gedeelte waar nog 10 anderen deelnamen aan verkeerscontroles.
    Auto is van top tot teen gecontroleerd, incl banden, Richtingaanwijzers, gordels en de hele mikmak.
    Aangezien ik een paar maanden terug Tegen een paal had aangereden was het achterlicht kapot , alleen het glas, een gedeelte . Lichten deden het nog wel.
    Agent zei te twijfelen of dat wel mocht en moest het navragen!
    Komt later terug en zei een boete te moeten geven €85.
    Vond het al onzin , meeste gevallen zou ik een waarschuwing moeten krijgen.
    Gelukkig volgende dag opgebeld door zelfde agent dat het onterecht was en boete ingetrokken is.
    Dan het volgende:
    Ze meten me uit laat !
    Heb zelf geen idee wat de officiele procedures zijn!
    Agent loopt 4 keer naar zijn busje om steeds onderdelen te pakken , kabel aansluiten , gemeten met
    Open motorkap , vol gas etc etc.
    Geeft mij aan dat hij deze niet kan opmeten maar hij 93 decibel meet !!!????
    Vreemd idd. Mocht volgens agent max. 80 decibel.
    Kentekenbewijs ingetrokken , geen boete , maar vreemd genoeg auto
    Ook
    Niet in beslag genomen, wat wel op het blauwe brief staat die je van hun krijgt .
    Is nu al 3 weken geleden en hoor ook niks
    Van de rdw, volgens agnt zou ik uitgenodigd worden door rdw , laten keuren en papieren weer terug krijgen maar , moet ik alle
    Rdw fillialen opbellen om te vragen welke nou me
    Kentekenpapier ontvangen heeft ?
    En mag dat zo wel , heb geen meetresultaten ontvangen, dus ook
    Geen papieren op welke basis ik aangehouden ben. Zou het wel
    Op
    Papier willen zien.
    Status auto :
    Opel Astra 3 deurs , 1996
    Zonder demper
    En hoorde ook dat bij rdw de kosten om te keuren ook weer €80 ofzo is.
    Stel dat ik nu laat meten en blijkt dat wel
    Goed is , kan ik
    Dan deze kosten en van de wegenbelasting verhaal halen ??
    Weet Iemand wat af van zulke
    Situaties ??
    Heb rdw ook gebeld en moest mail achter laten , nog niks
    Gehoord
    Gr.
    Martin

Heb je een onvangstbewijs?
    Volgens mij moeten ze die geven als ze je papieren invorderen.
    ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ Ik ben niet dik,ik zit in mijn bulk fase ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Comment

even over het aantal db's.

voor zover ik weet is het, het aantal db's wat op het kenteken staat +2 dus dan hoef je er niet van uit te gaan dat dit 80 is. dit zou je moeten checken.

Comment

Originally posted by martin01 View Post
        Hoi , had even een aantal vragen aan jullie.

Ben 18 april ( onderweg naar me werk) aangehouden door motoragent!
        Moest deze achtervolgen 2 km, tot een gedeelte waar nog 10 anderen deelnamen aan verkeerscontroles.
        Auto is van top tot teen gecontroleerd, incl banden, Richtingaanwijzers, gordels en de hele mikmak.
        Aangezien ik een paar maanden terug Tegen een paal had aangereden was het achterlicht kapot , alleen het glas, een gedeelte . Lichten deden het nog wel.
        Agent zei te twijfelen of dat wel mocht en moest het navragen!
        Komt later terug en zei een boete te moeten geven €85.
        Vond het al onzin , meeste gevallen zou ik een waarschuwing moeten krijgen. kapotte lampje kan (gedogen), bij dag licht ja (gedogen), echter indien jouw licht door kapotte glas het verkeerde kleur afgeeft had je de boete gewoon moeten hebben!
        Gelukkig volgende dag opgebeld door zelfde agent dat het onterecht was en boete ingetrokken is.
        Dan het volgende:
        Ze meten me uit laat !
        Heb zelf geen idee wat de officiele procedures zijn!
        Agent loopt 4 keer naar zijn busje om steeds onderdelen te pakken , kabel aansluiten , gemeten met
        Open motorkap , vol gas etc etc.
        Geeft mij aan dat hij deze niet kan opmeten maar hij 93 decibel meet !!!????
        Vreemd idd. Mocht volgens agent max. 80 decibel.
        Kentekenbewijs ingetrokken , auto voldoet niet aan de wettelijke eisen zal dus moeten worden herkeurd, je zult indien het kentekenbewijs word ingevorderd met deze wagen niet op de weg mogen, echte is hier sprake van invordering of in bewaring??? geen boete ,keurings kosten kunnen als boete worden gezien, mogelijk is dit geval naar officier van justitie welke dit bepaald, hierdoor krijg je niet gelijk een boetebedrag te horen, zou wel in tijdsbestek van 2 weken moeten zijn, dus is het mogelijk dat herkeuring jouw boete word, maar vreemd genoeg auto
        Ook
        Niet in beslag genomen, wat wel op het blauwe brief staat die je van hun krijgt .
        Is nu al 3 weken geleden en hoor ook niks
        Van de rdw, volgens agnt zou ik uitgenodigd worden door rdw , laten keuren en papieren weer terug krijgen maar , moet ik alle
        Rdw fillialen opbellen om te vragen welke nou me
        Kentekenpapier ontvangen heeft ?
        En mag dat zo wel , je zou een bewijs gevraagd moeten hebben van inbeslagname/in bewaring hebben van kentekenbewijs en de rede hiervan, doorgaans word de gehele procedure welke gevolgd door justitie uitgelegd moeten zijn door ome agent, echter mogelijk heeft de situatie/sfeer waarin de controle heeft afgespeeld zich hier niet voor geleend, heb geen meetresultaten ontvangen, dus ook
        Geen papieren op welke basis ik aangehouden ben. Zou het wel
        Op
        Papier willen zien.
        Status auto :
        Opel Astra 3 deurs , 1996
        Zonder demper
        En hoorde ook dat bij rdw de kosten om te keuren ook weer €80 ofzo is.
        Stel dat ik nu laat meten en blijkt dat wel
        Goed is , kan ik
        Dan deze kosten en van de wegenbelasting verhaal halen ??
        Weet Iemand wat af van zulke
        Situaties ??
        Heb rdw ook gebeld en moest mail achter laten , nog niks
        Gehoord
        Gr.
        Martin
        Vind het een zeer vaag verhaal, tevens ben jij zelf verantwoordelijk voor de situatie enerzijds doordat je auto niet voldoet aan de wettelijke eisen (in een ongeluk terechtkomen met een kapot achterlicht kan je verzekering technisch behoorlijk opbreken!! anderzijds, moet er toch een lampje gaan branden als je geen schriftelijke verklaring krijgt van inname kenteken, je zou een gesprek kunnen aanvragen met agent in kwestie, over de gevolgde procedure tevens mogelijk advies vragen bij rechts/juridische bijstand (indien je deze hebt).

In ieder geval succes

Comment

Eens met Oldtimer. Als je met een kapot achterlicht en zonder demper de weg op gaat ben je gewoon dom bezig. Dan kun je net zo goed met een loeiende sirene en een groot bord op je dak met daarop de tekst "HOUD MIJ AAN STELLETJE VARKENS, IK SMEEK JULLIE OM EEN BOETE" rond rijden.

Bel de RDW en de politie maar elke dag op om te vragen wat de status is. Dat is zo'n beetje het enige wat ik kan bedenken.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Idd kwestie van eigen schuld...

Nu ga je raad vragen maar je neemt amper de tijd om je verhaal netjes en fatsoenlijk uit de doeken te doen !

Je begint met een raar verhaal over een ingetrokken bekeuring , zoals Oldtimer al zei had je gewoon bekeurd moeten worden bij ontbrekend / doorschijnend glas ! Om dit soort geintjes hebben ze dus een APK keuring ingevoerd

Maar over de uitlaat : Dit komt idd omdat je voertuig niet meer voldoet aan de eisen / goedkeuringen ! Vind het daarom ook terecht dat je papieren zijn ingenomen !

Jij zelf had ervoor moeten zorgen dat je een bewijs van inname kreeg en dat er voor gegevens gezorgd word..

Al met al wens ik je veel succes met alle ellende

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X