armen genetisch groeitempo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• armen genetisch groeitempo

Hallo allemaal,
    Kan het zijn dat sommigen een aanleg hebben voor bijvoorbeeld sterke armen en de rest van hun lichaam niet? en is het zo dat bijvoorbeeld als je rechts bent en alle mensen in je familie rechts zijn(waren geweest) dat je dan niet alleen een achterstand hebt met kracht in linkerarm maar ook dat rechts genetisch sneller groeit dan links?

mvg,
    rotop

poeh geen idee. Ik ben overigens stijfrechts, maar ik heb meer kracht in mn linkerarm, geen idee hoe dat komt..

Comment

Weird, ik zelf kan ook geen ruk met mijn linkerhand (letterlijk en figuurlijk haha) maar in de sport merk ik het -tot nu toe- helemaal niet dat een arm meer kan dan een ander.. :P Train ook niet zo'n zeer lange tijd zoals sommigen hier dan, en dan spreek ik over jaren).

En over de groei, tsja, ik ben van nature erg lang en merk gewoon dat m'n armen wel dunner lijken dan die van kleine mannetjes van 1.75 (ben zelf 1.89) en dat is een aardig verschil :P Bij dat soort mensen lijken de armen ook veel sneller pumped.

Comment

Ik ben rechts maar links is groter..
        komt volgens mij omdat die zwakker is en met trainen meer geprikkeld word omdat ie zwak is

Comment

Originally posted by rotop View Post
          Hallo allemaal,
          Kan het zijn dat sommigen een aanleg hebben voor bijvoorbeeld sterke armen en de rest van hun lichaam niet? en is het zo dat bijvoorbeeld als je rechts bent en alle mensen in je familie rechts zijn(waren geweest) dat je dan niet alleen een achterstand hebt met kracht in linkerarm maar ook dat rechts genetisch sneller groeit dan links?

mvg,
          rotop
          Volgens mij is links en rechtshandigheid vooral een fijne motoriek verhaal en niet zozeer kracht. Ik ben altijd net zo sterk geweest met links, maar kon zelfs geen fatsoenlijke spierbal maken. Nu wel overigens.
          Train hard or go hormone

Comment

groeitempo van je armen is een groot deel genetisch ja.

ik zelf heb armen die lastig groeien. en dan nog met apenarmen op 1,93M is het zeer lastig om ze groot te laten lijken.

ik ken ook andere mensen die van zich zelf al armen van 35+ CM hebben zonder te sporten (vrij droog) als die gaan trainen groeien ze echt als kool

maar aan je genen kun je niets doen dus je zal maar gewoon moeten gaan trainen

Comment

Merk dat mijn armen 1 cm groeien als ik 2,5 kg aankom. Anders groeien ze gewoon niet.
              Lid van de 200 club

Comment

Mijn armen zijn ook best klein eigenlijk tegenover m'n torso/benen bijvoorbeeld. Kuiten heb ik dan weer meezitten maar m'n armen zitten nog steeds maar net over de 35cm heen.
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                  Mijn armen zijn ook best klein eigenlijk tegenover m'n torso/benen bijvoorbeeld. Kuiten heb ik dan weer meezitten maar m'n armen zitten nog steeds maar net over de 35cm heen.
                  Zelfde hier. Kuiten zijn iets van 42cm en mijn armen maar ~35cm. Komt wel goed denk ik
                  Train hard or go hormone

Comment

Ja, ook de vorm van je arm is zeg maar genetisch.

Maar als je lang bent, duurt het sowieso lang. Ik ben 1.82 en heb enorm lange armen, vriend van mij is 1.70 ofzo en heeft kleinere armen maar die lijken way bigger.

Comment

Mijn nek is 42 cm en mijn armen zijn 36 cm, nog genoeg ruimte dus. Kuiten train ik eigenlijk niet
                      Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Dexie View Post

Maar als je lang bent, duurt het sowieso lang. Ik ben 1.82 en heb enorm lange armen, vriend van mij is 1.70 ofzo en heeft kleinere armen maar die lijken way bigger.
                        als je arm 1meter is en 42cm omtrek heeft zal er altijd meer kilo spier inzitten dan wanneer je 70cm arm hebt met 42cm omtrek.

Het voordeel van die lange arm is wel dat als je flext er meer verschil is dan bij die korte arm. Je hebt bovendien een langere ROM en verplaats hoe dan ook meer gewicht per training of meer cm's per kilo.

Tenzij je trouwens chimpansee-gen hebt vallen die 'enorm lange' armen van 1.82 wel mee hoor. zitten hier gasten van 2.00+ tussen.
                        Ssssmoking

Comment

Originally posted by Marv View Post
                          als je arm 1meter is en 42cm omtrek heeft zal er altijd meer kilo spier inzitten dan wanneer je 70cm arm hebt met 42cm omtrek.

Het voordeel van die lange arm is wel dat als je flext er meer verschil is dan bij die korte arm. Je hebt bovendien een langere ROM en verplaats hoe dan ook meer gewicht per training of meer cm's per kilo.

Tenzij je trouwens chimpansee-gen hebt vallen die 'enorm lange' armen van 1.82 wel mee hoor. zitten hier gasten van 2.00+ tussen.
                          Ja i know, maar ik bedoel in vergelijking tot de rest van m`n lijf opzich. En oke ze zijn niet enorm haha, maar wel een stuk langer.

Je hebt overigens wel gelijk maar als je kortere armpjes hebt lijken ze zonder flex vaak wel wat dikker, vind ik tenminste..

Comment

Originally posted by Dexie View Post

1.82... ukkie
                            Train hard or go hormone

Comment

Ik vind 182cm ook niet bar lang :P Ben zelf 187/188 oid en vind het reuze meevallen hoe lang ik ben.
                              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X