in de cut kracht verlies.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• in de cut kracht verlies.

beste bners,

ik zit nu al een tijdje in de cut en begin nu echt kracht verlies te merken.
    ik doe altijd 3x8 exclusief opwarm sets.

is het misschien verstandig om naar 4 of 5 x5 te gaan?
    of zal ik het gewoon moeten accepteren en doorzetten op 3x8?

het kracht verschil bedraagt op de deadlift maar liefst 30 kilo, of kan dit ook nog andere oorzaken hebben?

Hoe zwaar cut je? Krijg je genoeg eiwit binnen?
    Lid van de 200 club

Comment

misschien koolhydraten op training dagen omhoog gooien waardoor meer kracht hebt. daardoor kan je zwaarder trainen en dus minder spierverlies?
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
        Hoe zwaar cut je? Krijg je genoeg eiwit binnen?
        ik zit ruim 600 kcal onder onderhoud, verder hou ik me eiwitten 2.5x bw aan dus dat zou volgens mij goed moeten zitten.

Comment

Originally posted by mratos View Post
          ik zit ruim 600 kcal onder onderhoud
          En daar noem je waarschijnlijk je eigen probleem al. Ruim 600kcal is sowieso al erg veel, en als jij nou je onderhoud 200kcal te laag hebt ingeschat, zit je er misschien wel ruim 800kcal onder. Je kunt niet verwachten dat je met zo'n tekort nog fatsoenlijk je massa behoudt. Ik zou dus je kcals eens wat ophogen. Ben je ook veel lichaamsgewicht kwijt eigenlijk?

Comment

Originally posted by Rensko View Post
            En daar noem je waarschijnlijk je eigen probleem al. Ruim 600kcal is sowieso al erg veel, en als jij nou je onderhoud 200kcal te laag hebt ingeschat, zit je er misschien wel ruim 800kcal onder. Je kunt niet verwachten dat je met zo'n tekort nog fatsoenlijk je massa behoudt. Ik zou dus je kcals eens wat ophogen. Ben je ook veel lichaamsgewicht kwijt eigenlijk?
            nee, ik heb telkens 3-4 weken geprobeerd met 100kcals verlagen van het onderhoud, en pas bij dit aantal kcals vermindering merk ik dat mijn gewicht naar beneden gaat.

ik verlies per 2-3 weken een kilo op het moment
            ik ben nu sinds begin februari 9 kilo kwijt, dit lijkt me niet overdreven veel.

Comment

Hoe is je vvm? Als die zakt zou je je eetschema moeten aanpassen. Wat is je vp?
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Hoe is je vvm? Als die zakt zou je je eetschema moeten aanpassen. Wat is je vp?
                Lijkt me een goeie vraag. Je wil weten wat je vvm heeft gedaan

Comment

Originally posted by mratos View Post
                  nee, ik heb telkens 3-4 weken geprobeerd met 100kcals verlagen van het onderhoud, en pas bij dit aantal kcals vermindering merk ik dat mijn gewicht naar beneden gaat.

ik verlies per 2-3 weken een kilo op het moment
                  ik ben nu sinds begin februari 9 kilo kwijt, dit lijkt me niet overdreven veel.
                  je bent 3 en een halve maand (14 weken) bezig met cutten en 9 kilo kwijt. Dit is iets minder als 3 kilo per maand. dat is eerlijk gezegd best wel veel. ikzelf mik meestal op een 2 kilo per maand (met twee kilo per maand kan ik meestal goed massa en kracht behouden).

9 kilo op 14 weken verliezen, impliceert een gemiddeld kcal deficiet van 650 kcal. Gezien jij ook nog eens je kcal langzaam hebt afgebouwd, en niet in 1x zo laag bent gaan zitten, doet vermoeden dat je op dit moment niet rond de 600 onder behoefte zit, maar eerder 800-900? (in het begin bijv 400, en met de weken richting de 800-900, dus gemiddeld die 650?)
                  ----------------------------------------------------

Daarnaast ben je al 14 weken aan 1 stuk aan het cutten. Dit is erg lang. Na een tijdje past je lichaam zich deels aan, aan het minder eten, en wordt het ook steeds moeilijker om vetmassa kwijt te raken en spiermassa te onderhouden. Na een periode van bijvoorbeeld 8 weken cutten, is het vaak verstandig om een 2-4 weken de kcal terug omhoog op te voeren (tot bijv 200 kcal boven onderhoud). je zult merken dat je dan vrij snel wat kracht en massa terugkrijgt (rebound).

Ik zou de kcal terug opvoeren tot boven behoefte (400-500). je kan dit doen in stapjes van 200 kcal per 3 dagen (of 100 kcal per dag ofzoiets). Je switched dus langzaam van cutten naar clean bulken . je maakt je stofwisseling weer optimaal, wint een groot deel van de spiermassa en kracht terug (trek hier 2-4 weken voor uit), en daarna switch je in 1x terug naar cutten.

ik persoonlijk zou in jouw geval 4 weken doen, omdat dan de kans het grootst is dat je je verloren kracht en massa terugwint.

succes
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik zit nu op een vp van 19-20% dmv nek taillemeting.
                    doordat ik van een vrij hoog vetpercentage kwam vond ik het niet echt te snel gaan.
                    maar ik denk dat ik toch wel een week of 4 op onderhoud of iets daarboven ga zitten en kijken wat daar uit voort bloeit.

in ieder geval bedankt voor de adviezen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X