Lichte spierpijn -> spier niet herstelt -> dan vandaag niet trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichte spierpijn -> spier niet herstelt -> dan vandaag niet trainen?

Ik vroeg me af, stel je traint maandag je biceps. En je hebt op donderdag nog een heel klein beetje spierpijn. Mag je dan gewoon gaan sporten?
    Ik heb dat vandaag namelijk ( je voelt gewoon dat ik ze maandag getraint heb, meer niet.. gewoon lichte spierpijn )
    Ik las ook dat sommige spieren veel meer rust geven, zou dat in dit geval misschien beter zijn als ik dat vaker heb?

Ik iig krijg genoeg voeding binnen...

Nog een vraagje..

Als ik vandaag niet kan sporten wegens dat de sportschool dicht is. Is het dan slim om vrijdag full body te doen?

Je kan prima trainen met lichte spierpijn, zolang je maar niet overtraint. Maar 2-3 dagen rust moet voldoende zijn. Ik geef alle spiergroepen altijd 3 dagen rust.

Over fullbody: stel ik doe maandag LB en dinsdag UB, terwijl donderdag de sportschool dicht is, dan zou ik vrijdag een FB doen. Je zal dan vast hersteld zijn toch?
    Train hard or go hormone

Comment

Jazeker, ik ga dan morgen gewoon full body doen.

Klinkt misschien dom maar ik weet niet of ik UB/LB doe..

--
      Trainingsschema

MA 3 setjes en 3 oefeningen Biceps-Rug
      + 3setjes Squat + Deadlift + Buikspieren(1.5h trainen red ik het net)

DI 3 setjes Triceps - Borst - Schouders
      + 3setjes onderarm

Wo rustdag

Do -> zelfde als maandag

Vrij -> Zelfde als dinsdag

--
      Is dit een UB/LB schema?

Ik hoorde trouwens ook van een gast met een overtuigend postuur dat als je na je training nog een minuut of 10 op 130 hartslag een cooling down doet.... Dat je dan je vet reserves aanspreekt ? Of klopt dit niet?

--

Ik zit in een bulk fase, (+500kcal)
      Nu heb ik best honger op sommige momenten. Zeker vandaag, nu ik meer activiteit heb vanwege fysiek werk op een tuinderij. Terwijl ik hem op 1,55 heb staan aangezien ik toch alleen maar op school achter mijn laptop hoef te zitten.
      Ook heb ik een week of 3 veel te veel gegeten.. Ik hield me aan mijn voedingsschema maar at daarnaast nog extra. Hierdoor is mijn lichaam wellicht een grote hoeveelheid kcal gewend, zou het hierdoor kunnen komen dat ik honger heb?

Maar als ik een dag heb met verhoogde activiteit en ik krijg al mijn eitwit en vetbehoefte binnen. Dan kan ik toch zo'n 400 kcal extra eten? En moet dat als de laatste trainings dag dinsdag is geweest persé gezonde voeding zijn? Het spierherstellen zal toch geen problemen ondervinden zolang ik maar aan mijn eiwit en koolhydraten behoefte voldoe?

Comment

UB is upperbody, dus je traint dan armen, borst, schouders, rug
        LB is lowerbody, dus benen, billen en onderrug en buik

Althans, zo deel ik het in. Jij doet ook een 2daagse split, maar dan anders ingedeeld. Prima om dan vrijdag een FB te doen.

Wat je kan doen is op traindagen meer eten (of wanneer je hard werkt) en op niet-traindagen wat minder. Ik zou me wel aan het eetschema houden en die aanpassen wanneer het onvoldoende is. Anders heeft het schema geen nut. Ik zou verder zoveel mogelijk gezonde voeding eten, maar soms zondigen lijkt me toegestaan. Maar dat is een persoonlijke keuzen. Ik zou niet proberen te herstellen met kapsalons e.d.
        Train hard or go hormone

Comment

Ik zou gewoon trainen hoor.
          Als je bijvoorbeeld 3× per week full-body doet kan ik me voorstellen dat je je quads nog goed voelt trekken door de squat.

Comment

Nog een vraag..

Ik las over snelle koolhydraten na het trainen.

Maar.. Ik eet om 6 uur warm, bijvoorbeeld vandaag een bord vol nasi. Dan ga ik sporten met een propvolle maag:P, en dan na het trainen heb ik het gevoel alsof m'n nasi nog halverwege zit en moet ik dan vervolgens nog een koolhydraat rijke maaltijd nemen?

Is een cola'tje naast mijn bak kwark ook goed?

Daarnaast drink of eet ik op mijn dag NIETS ongezonds. Niet om een verkeerd beeld te schetsen, maar 'snelle suikers' dat zit toch ook in Cola.. Dacht het te herinneren. Of moet ik dan Dextro nemen?
            Last edited by markrodenburg2; 18-05-2012, 20:45.

Comment

Een colaatje zijn de verkeerde suikers. Verder zou ik wat tijd laten tussen de maaltijd en je training.
              Train hard or go hormone

Comment

Oké, waar zou ik dan snelle suikers uit kunnen halen?

Normaal ga ik pas na een half uur of zo, maar het eten was wat later klaar als normaal..

Comment

Mja, dextrose is de beste bron. Moet zeggen dat ik zelf meestal geen snelle KH neem na mijn training. Moet maar weer eens druivesuiker aanschaffen. Kan je bij de C1000 krijgen.
                  Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X